اخبار داغ

اعمال محدودیت‌های جدید کرونایی در آذربایجان‌شرقی؛

تفویض اختیار یا احتمال وِتو توسط ستاد ملی کرونا؟

تفویض اختیار یا احتمال وِتو توسط ستاد ملی کرونا؟
ستاد استانی کرونا در حالی محدودیت های جدید و سختگیرانه کرونایی را قرار است در استان به اجرا درآورد که مشابه آن در ابتدای شیوع ویروس توسط ستاد ملی کرونا لغو شده بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج، استاندار آذربایجان شرقی صبح امروز در جلسه ستاد استانی کرونا که با حضور مسئولین استانی برگزار شد از وضعیت نامناسب بیماری کرونا در استان انتقاد و خواستار اعمال محدودیت های جدید برای استان و علی الخصوص شهر تبریز شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

پورمحمدی در این جلسه خواستار جدیت بیشتر دستگاه ها در زمینه مقابله با کرونا شده و گفته است: دستگاه‌ها در حیطه مسئولیت خود نسبت به رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی نظارت دقیق و کافی داشته باشند.

,

طبق آنچه سایت استانداری آذربایجان شرقی منتشر کرده است، در این جلسه تصمیمات مهمی در خصوص اعمال محدودیت ها گرفته شده است. در جلسه استانی مقابله با کرونا ممنوعیت حضور دانش‌آموزان در مدارس، ممنوعیت اتراق و تجمع در پارک‌ها و تفرجگاه‌ها، ممنوعیت برگزاری هرگونه همایش، محدودیت در برگزاری نمایشگاه‌ها، ممنوعیت برگزاری مراسم تشییع و تدفین اموات و برگزاری مجالس ترحیم در مساجد و منازل و ممنوعیت پذیرایی در رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌ها به مدت یک ماه در سراسر استان به تصویب رسیده است.

,

نکته قابل تامل دیگر در خصوص این جلسه بخشی از سخنان استاندار است که کفته: «خون هیچ کس رنگین‌تر از دیگری نیست و اگر بنا بر تعطیلی باشد باید همه بخش‌های جامعه تعطیل شود که عملاً چنین کاری ممکن نیست و اداره جامعه را با مشکل مواجه می‌کند.»

,

اعمال چنین محدودیت هایی در حالی قرار است انجام شود که تجربه ناموفق مسئولان استان در تعطیلی های ابتدای شیوع کرونا هنوز فراموش نشده است. زمانی که با اوج گیری کرونا در استان، استاندار آذربایجانشرقی از تعطیلی ها و اعمال محدودیت ها سخن گفت، ستاد ملی کرونا این تصمیمات را فاقد اعتبار و تصمیم گیری در این خصوص را منوط به تصمیم کشوری دانست.

,

باید دید آیا سرنوشت تصمیم جلسه امروز ستاد استانی کرونا چه خواهد شد. آیا شرایط تغییر کرده و استان ها اکنون اختیار تصمیم گیری و اجرا دارند یا بازهم اعمال چنین محدودیت هایی از جانب دولت و ستاد ملی کرونا وتو خواهد شد؟

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه