اخبار داغ

یک کارشناس اقتصادی در گفت‌وگو با دانا؛

شرایط اقتصادی تحریم از شرایط دفاع مقدس سخت‌تر نیست/ نقش مدیریت جهادی در عبور از بحران اقتصادی جنگ

شرایط اقتصادی تحریم از شرایط دفاع مقدس سخت‌تر نیست/ نقش مدیریت جهادی در عبور از بحران اقتصادی جنگ
میرزائی با اشاره به فرمایش رهبری مبنی بر اینکه پیروزی ما در جنگ مانند یک خورشید بود، اظهار داشت: یعنی پیروزی در جنگ پیروزی اقتصادی هم بود از این جهت می توانیم بگوییم در حال حاضر هم می توانیم به همان پیروزی دست پیدا کنیم چرا که شرایط فعلی از شرایط جنگی و 8 سال دفاع مقدس که همه دنیا با ایران مقابله کردند سخت تر نیست.
[

رضا میرزائی، کارشناس اقتصاد بین الملل در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در خصوص رکود حاکم بر فضای اقتصادی کشور و دلایل آن اظهار داشت: امروزه در کشور ما برخی مشکلات اقتصادی کشور را به مسائل خارج از کشور گره زده اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری تصریح کرد: وقتی رهبری می گویند پیروزی ما در جنگ مانند یک خورشید بود یعنی این پیروزی اقتصادی هم بود از این جهت می توانیم بگوییم در حال حاضر هم می توانیم به همان پیروزی دست پیدا کنیم چرا که شرایط فعلی از شرایط جنگی و 8 سال دفاع مقدس که همه دنیا با ایران مقابله کردند سخت تر نیست.

,

این کارشناس اقتصادی عنوان کرد: مدیریت جهادی در دوران جنگ باعث شده بود که در دوران جنگ شاهد تورم پایین تری نسبت به شرایط فعلی باشیم هرچند در آن زمان هم مشکلات اقتصادی زیاد و دشمنی آمریکا محدود به جنگ نبود و تحریم های زیادی هم علیه کشور رقم خورده بود.

,

میرزایی با بیان اینکه برخی در دولت با گره زدن راه حل مشکلات کشور به انتخابات آمریکا منتظر شرایط جدیدی هستند عنوان کرد: راه حل مشکلات فعلی در داخل کشور است و دولت نباید تصمیمات و اقدامات اجرایی خود را موکول به انتخابات آمریکا و نتیجه آن کند چرا که دشمنی آمریکا با ایران در طول تاریخ اثبات شده و رئیس جمهور بعدی هم حافظ سیاست های آمریکا خواهد بود.

,

وی در ادامه افزود: اولویت معیشت مردم است و نباید مسئولان به هر دلیلی معیشت و اقتصاد کشور را به مسائل دیگر گره بزنند چرا که در شرایط فعلی اجرای سیاست هایی با محوریت داخل کشور می تواند اقتصاد را بهبود بخشیده و نقطه ای برای بهبود اوضاع معیشتی مردم باشد.

,

این کارشناس اقتصادی همچنین تصریح کرد: رکود اقتصادی به وجود آمده در کشور ناشی از همین تفکرات است که گمان می کنند جوبایدن می تواند اقتصاد کشور را در وضعیت بهتری قرار بدهد اما حقیقت این است که قبل از برجام نیز تفکر انتظار تا بعد از برجام باعث رکود سنگینی در کشور شده بود.

,

میرزایی در ادامه افزود: فضای این روزهای کشور شبیه روزهای قبل از برجام است که همه کار کشور را موکول به اتفاقی به ظاهر مهم به اسم برجام کردند و در نتیجه رکود سنگینی بر بازار حاکم بود اما تفاوت اصلی این است که امروز همزمان با رکود، تورم نیز بر کشور سایه افکنده است.

,

 

,

انتهای پیام/ط

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه