اخبار داغ

مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی استان قزوین:

۴۰ عنوان برنامه تربیتی در قزوین اجرا می‌شود/ برگزاری طرح یاوران ولایت در مدارس

۴۰ عنوان برنامه تربیتی در قزوین اجرا می‌شود/ برگزاری طرح یاوران ولایت در مدارس
محمد سرباز، مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی استان قزوین از اجرای ۴۰ عنوان برنامه تربیتی در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی در مدارس خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح قزوین، محمد سرباز امروز(دوشنبه) در نشست خبری که در سالن جلسات سپاه صاحب‌الامر(عج) استان قزوین به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس برگزار شد، اظهار کرد: تقارن دو مناسبت بزرگ ایام عزاداری سیدالشهدا با هفته دفاع مقدس و بزرگداشت سردار قاسم سلیمانی وظیفه ما را سنگین‌تر کرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح قزوین,

وی افزود: سازمان بسیج دانش‌آموزی در کنار بسیج فرهنگیان است و به تناسب سطح اثرگذاری این دو مجموعه، سال‌جاری به عنوان سال ویژه از سوی سازمان بسیج دانش‌آموزی و آموزش و پرورش در هفته دفاع مقدس در نظرگرفته شده است.

,

مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی استان قزوین ادامه داد: باتوجه به اینکه سال‌جاری به عنوان چهلمین سالگرد هفته دفاع مقدس است، لذا باید به گونه‌ای باشد که دفاع مقدس را در اوج خود نگه داریم.

,

سرباز یادآور شد: یکی از ویژه برنامه‌های بسیج دانش‌‌آموزی، نواختن زنگ ایثار و مقاومت توسط سازمان بسیج فرهنگیان و سازمان بسیج دانش‌آموزی با هدف گرامیداشت شهید حاج قاسم و چهلمین سال هفته دفاع مقدس در تمامی مدارس متوسطه اول و دوم سراسر استان است؛ همچنین یک ویژه برنامه در شهرستان‌ها و یک ویژه برنامه هم در مدرسه شاهد قائم شهرستان قزوین با حضور مسئولان استانی ساعت ۸ صبح روز سه‌شنبه پیش‌بینی شده است.

,

وی گفت: دو عنوان برنامه از جمله تجلیل از خانواده‌های شهدا و فرزندان شهدای فرهنگی و سخنرانی مدیرکل آموزش و پرورش و فرمانده سپاه صاحب‌الامر(عج) و قرائت میثاق‌نامه در برنامه زنگ ایثار و مقاومت را در هفته دفاع مقدس درنظرداریم.

,

همیاری مناسبی بین آموزش و پرورش و بسیج فرهنگیان صورت گرفته است

, همیاری مناسبی بین آموزش و پرورش و بسیج فرهنگیان صورت گرفته است,

این مقام مسئول با اشاره به برنامه‌های سازمان بسیج دانش‌آموزی گفت: برگزاری لیگ علمی پایا در سطح استان از جمله برنامه‌های برگزار شده است که دو هزار و 300 نفر دانش‌آموز در قالب تیم‌های ۵ نفری شرکت کردند و ۷۵ تیم به مرحله دوم لیگ علمی راه یافتند.

,

سرباز ادامه داد: از برنامه‌های دیگر می‌توان به برگزاری طرح یاوران ولایت ویژه فرماندهان مقاومت در مدارس اشاره کرد که از هفته پایانی مردادماه تا ششم شهریورماه برگزار شد و ۲۵۵ دانش‌آموز فرمانده در این دوره شرکت کردند؛ هرچند توفیق برگزاری اردوهای دانش‌آموزی را در سال‌جاری نداشتیم اما از روش‌های جایگزین دیگری همچون برگزاری کلاس‌ها در فضای مجازی استفاده کردیم.

,

وی اضافه کرد: همیاری و همکاری خوبی از سوی آموزش و پرورش و سازمان بسیج فرهنگیان استان صورت گرفت و برنامه عطرافشانی گلزار شهدای قزوین را امروز به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس داشتیم.

,

مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی استان قزوین گفت: سازمان بسیج فرهنگیان و دانش‌آموزی در کنار آموزش و پرورش خواهد بود و اجرایی شدن سند بنیادین آموزش و پرورش و حرکت در راستای تعالی آموزش و پرورش را خواهیم داشت.

,

وی مطرح کرد: باتوجه به اینکه سازمان بسیج دانش‌آموزی با دو سوم جمعیت در ارتباط است و آسیب‌های اجتماعی از جمله اعتیاد بین دانش‌آموزان وجود دارد، یک هماهنگی برای کاهش این آسیب‌ها بین سازمان بسیج دانش‌آموزی و فرهنگیان صورت گرفته است و در این راستا، ۴۰ عنوان برنامه تربیتی را در آموزش و پرورش و بسیج دانش‌آموزی را درنظرداریم.

,

این مقام مسئول عنوان کرد: امروز در حوزه آسیب‌ها، آسیب‌های سیاسی، اخلاقی و جنگ نرم دشمن را شاهدیم که برنامه‌های مختلفی از جمله طرح اعتلای بسیج و طرح شهید بهنام محمودی اجرا می‌شود و در راستای اجرای طرح شهید بهنام محمودی، سه مجموعه مدرسه، مسجد و خانواده در کنار هم قرار دارند.

,

حل آسیب‌های اجتماعی نیازمند مشارکت همگانی‌ است

, حل آسیب‌های اجتماعی نیازمند مشارکت همگانی‌ است,

سرباز اضافه کرد: تعدادی از مدارس استان در قالب شهید بهنام محمودی سازماندهی شدند و تعدادی مربی و سرمربی فعالیت دارند و آسیب‌های دانش‌آموزان را شناسایی می‌کنند.

,

وی در پایان گفت: هرچند به علت شیوع کرونا برگزاری هرگونه اردو برای دانش‌آموزان ممنوع است اما تربیت تعطیل بردار نیست؛ برنامه‌های مختلف با عنوان اردوهای یک روزه شمیم نور و اردوهای غیرمتمرکز شمیم نور در داخل شهرستان‌ها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی را درنظر داریم.

,

در ادامه سرهنگ هادی بغدادی اظهار کرد: باید یاد و نام شهدا را پررنگ کرده و خود را مدیون فضای معنوی بدانیم؛ چراکه امنیت و شرایط امروز خود را مرهون شهیدان می‌دانیم.

,

وی با اشاره به ارزش و جایگاه شهدا در جامعه افزود: وظیفه ما امروز، بزرگداشت یاد و نام شهداست که این موضوع کمتر از شهادت نیست.

,

مسئول بسیج فرهنگیان استان قزوین بیان کرد: برنامه‌های مختلفی از سوی بسیج فرهنگیان دنبال می‌شود و ما در بسیج فرهنگیان به دنبال کمک به کاهش آسیب‌های مختلف از جمله اجتماعی هستیم که البته دوره‌های آموزشی در این بین برگزار می‌شود.

,

بغدادی عنوان کرد: ما نباید حل تمام آسیب‌ها را به آموزش و پرورش ارتباط دهیم و این بی‌انصافی است، برای حل مشکلات و آسیب‌ها باید هم‌افزایی صورت بگیرد؛ گاها عوامل مختلفی همچون ناآگاهی خانواده‌ها و ساده‌انگاری آنها نیز در شکل‌گیری آسیب‌ها تاثیرگذار است و برای کاهش آسیب‌ها و رشد دانش‌آموزان نیاز است بنیان خانواده نیز حفظ شود.

,

وی ادامه داد: هرچند درمجموعه آموزش و پرورش فعالیت‌های ویژه‌ای انجام می‌شود و به لحاظ گستردگی سیستم شاید متوجه خطاهایی باشد اما در مجموع باید در حوزه توانمندسازی، فرهنگ‌سازی کنیم و اگر این محقق شود آسیب‌ها کاهش می‌یابد‌.

,

این مقام مسئول تصریح کرد: در حوزه آسیب‌های اعتیاد باید در ابتدا مجموعه فرهنگیان را تقویت کنیم و یکی از دغدغه‌های ما توانمندسازی است و البته ساماندهی خوبی در آمادگی دفاعی شکل می‌گیرد.

,

بغدادی در پایان یادآور شد: امروز در آغاز نخستین روز هفته دفاع مقدس، با حضور در مزار شهدا تجدید پیمانی صورت گرفت، وظیفه ما انتقال رسالت شهدا به نسل امروز آنهاست که رسانه می‌تواند در این بین اثرگذار باشد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه