اخبار داغ

مدیرکل تعاون و کار کرمانشاه:

استان کرمانشاه رتبه چهارم پرداخت تسهیلات کرونایی را دارد

استان کرمانشاه رتبه چهارم پرداخت تسهیلات کرونایی را دارد
حسن عزیزی, مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه گفت : استان کرمانشاه با ۳۷ درصد پرداخت تسهیلات کرونایی رتبه چهارم در کشور را دارد،
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شبکه اطلاع رسانی مرصادنیوز , حسن عزیزی در هفدهمین کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان کرمانشاه اظهار داشت: براساس آمار ثبت شده در سامانه رصد ۳۱۲۳۶ اشتغال توسط دستگاه های اجرایی استان طی ۶ ماهه اول سال ایجاد شده است این در حالی است که اشتغال پیش بینی شده ۴۷۳۰۸ بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه اطلاع رسانی مرصادنیوز,

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه  با اشاره به تسهیلات پرداختی به کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا بیان داشت: تاکنون ۱۲۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان تسهیلات به واحدهای استان پرداخت شده است.

,

این مسئول با بیان اینکه استان کرمانشاه با ۳۷ درصد پرداخت تسهیلات کرونایی رتبه چهارم در کشور را دارد، گفت: همچنین از نظر میزان تسهیلات جایگاه یازدهم را در کشور داریم.

,

عزیزی همچنین با اشاره به طرح پرداخت یارانه دستمزد ادامه داد: سال گذشته هشت استان از جمله کرمانشاه پایلوت اجرای این طرح بودند و امسال  این تعداد افزایش یافته است.

,

این مسئول بیان داشت: یک هزار و ۳۶۱ کارفرما از استان های پایلوت در این طرح ثبت نام کردند که سهم استان کرمانشاه ۳۹۳ کارفرما است و کرمانشاه جایگاه نخست را در این زمینه در کشور کسب کرد.

,

وی همچنین گفت: در مجموع هشت استان ۶ هزار و ۶۵۱ نفر برای دریافت یارانه دستمزد نام نویسی کردند که سهم استان ما یک هزار و ۱۷۲ قرارداد بود که در این زمینه رتبه دوم کشوری را به دست آوردیم.

,

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: تغییرات در زمینه شرایط پرداخت این تسهیلات به وجود آمده که از جمله آن می توان به تعلق گرفتن این تسهیلات به افراد دارای مدرک دیپلم، نبود

,

شرایط سنی برای بانوان و .... اشاره کرد.

,

این مسئول گفت: برخی کارگاه ها نیز از جمله شرکت های دانش بنیان، استارت آپ ها و شرکت هایی با رویکرد اقتصاد مقاومتی در اولویت پرداخت هستند و همچنین امسال ۱۴ رسته آسیب دیده از کرونا نیز به این اولویت ها افزوده شده است.

,

 

,

انتقاد معاون استاندار کرمانشاه از کلنگ زنی های‌ زودرس

, انتقاد معاون استاندار کرمانشاه از کلنگ زنی های‌ زودرس,

هدایت حاتمی اظهار داشت: کارهای اقتصادی و سرمایه گذاری با پیگیری و شبکه سازی میان مدیران، مسئولان و فرمانداری ها سامان می پذیرد.

,

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمانشاه با بیان اینکه ایرادی که در برخی شهرستان ها وجود دارد، کلنگ زنی های زودرس است، افزود: کلنگ زنی هایی در برنامه سفرهای مسئولان قرار داده شده و موجب ایجاد نارضایتی می شود.

,

حاتمی ادامه داد: فرمانداران بر روی پروژه هایی که کلنگ زنی شده تدبیر کنند.

,

این مسئول تصریح کرد: یکی از موضوعات مهم شهرستان سنقر پتروشیمی است که به یاری خدا سامان خواهد گرفت.

,

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمانشاه بیان داشت: طرح گردشگری سد جامیشان از طرح هایی بود که زود کلنگ زنی شد در حالی که زیرساخت های لازم برای آن فراهم نشده بود.

,

وی عنوان کرد: در خصوص بحث ادوات کشاورزی نیز اگر طرحی دارای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی بود جزو اولویت ها قرار خواهد گرفت.

,

این مسئول با اشاره به اینکه حوزه صنعت در اشتغالزایی پیشرو است، گفت: متاسفانه سهم صنعتی استان کرمانشاه پایین است و یکی از عوامل افزایش آمار بیکاری در استان طی فصل زمستان این مقوله است.

,

وی با تاکید بر اینکه باید در بخش صنعت استان تحول به وجود آوریم، گفت: اگر پیچیدگی اقتصادی بیشتر شود به تبع آن ارزش افزوده نیز افزایش می یابد.

,

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمانشاه بر لزوم فراهم شدن منابع اعتباری لازم برای ایجاد بانک بروز بیکاران استان تاکید کرد.

,

این مسئول با اشاره به اینکه زمینه سرمایه گذاری در استان فراهم است، ادامه داد: ما به برخی فرآیندهای سرمایه گذاری مسلط نیستیم و اشرافیت کامل را بر سرمایه گذاران نداریم.

,

حاتمی خاطر نشان کرد: انعقاد قرارداد و فروش اراضی صنعتی طی ۳ سال گذشته در کرمانشاه معادل سالهای قبل از آن است.

,

این مسئول با اشاره به ظرفیت های استان بیان داشت: کرمانشاه استانی مستعد است و نظام جمهوری اسلامی ایران زیرساخت های زیادی را از گذشته در این استان فراهم کرده است و در حال حاضر نیز ما باید با سرمایه گذاری از آنها بهره برداری کنیم.

,

حاتمی تصریح کرد: فرآیند سرمایه گذاری فرآیندی متغیر است و از این رو همه مدیران و دستگاه های اجرایی باید در این زمینه تلاش کنند.

,

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمانشاه همچنین بر تسهیل صدور مجوزهای تاسیس و ساخت در حوزه سرمایه گذاری تاکید کرد.

,

این مسئول همچنین با انتقاد از پایین بودن سهم استان کرمانشاه در جذب تسهیلات سهم منابع ایجادی استان در تبصره ۱۸ گفت: این جایگاه برای مجموعه مدیریتی استان قابل قبول نیست و باید به جایگاه مناسبی در کشور بعد از استان های صنعتی دست یابیم.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه