اخبار داغ

یادداشت؛

ایران بزرگ را با چند جزیره کوچک مقایسه نکنیم!

ایران بزرگ را با چند جزیره کوچک مقایسه نکنیم!
اگر در جمهوری اسلامی ایران مشکلی وجود دارد، برجسته کردن آن و عدم توجه به نقاط قوت علمی، سیاسی و نظامی جفای بزرگی است چرا که قطعا طراح آن دشمنان هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان؛ قیاس بین نقاط قوت یک کشور با نقاط ضعف کشور دیگر، مغالطه‌ای آشکار است. مانند اینکه شاگرد اول یک کلاس با شاگرد آخر کلاس دیگر مقایسه شود. روش منطقی این است که نقاط قوت با نقاط قوت، نقاط ضعف با نقاط ضعف مقایسه شود و یا اینکه معدل کلی مورد قیاس قرار گیرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

اینجا هم نقاط ضعف دولت را نباید به پای کل نقاط قوت در عرصه‌های علمی نظامی و...کشور گذاشت؛ اگر در امارات یا عربستان یا جای دیگر اقدام به ظاهر پر زرق و برقی صورت بگیرد، حتی نمی‌توان آن را با پروژه های دست چندم ایرانی مقایسه کرد، زیرا آنچه در ایران اتفاق می‌افتد، نوعا حاصل مهندسان و دانشمندان "بومی" است و ارزش آن به مراتب از صنایع و اماکن وارداتی بسیار بیشتر است.

,

تا دیروز تحت تاثیر شانتاژ رسانه ها، اصلاحات ظاهری بن سلمان ولیعهد سعودی را بر سر ایران می‌کوبیدند، او را جوانِ مدرن و تحول خواه سعوی معرفی می‌کردند که به زنان حق رانندگی داده است. اما بعد از افتضاح شرم آور قورمه قورمه کردن خاشقچی و آبروریزی در دنیا همگی لال شدند. حالا در مقایسه عوام فریبانه جامعه ایرانی را با امارات مقایسه می‌کنند، چرا عوام فریبانه؟

,

به این آمارها دقت کنید؛ کل کشور امارات متحده عربی مجموعا ۸۳.۶۰۰ کیلومتر مربع مساحت دارد یعنی حتی کوچکتر از استان کرمان با ۱۸۳.۲۸۵ کیلومتر مربع و کل جمعیت امارات در آخرین سرشماری حدود ۱۱ میلیون نفر است یعنی حتی کمتر از جمعیت استان تهران؛ با بالاترین درآمدنفتی و گازی، بدون یک روز تحریم و جنگ اجباری، حالا شما این کشور را با این وسعت و جمعیت با ایران ۸۰ میلیونی با مساحت ۱٬۶۴۸٬۰۰۰ کیلومتر مربع مقایسه کنید.

,

دوسال پیش همین حرفها را در مورد قطر می‌زدند، بعد از تحریم قطر و بستن مرزها توسط سعودی ها کل اقتصاد نفتی این کشور فلج شد و از ایران کمک غذایی ودارویی درخواست کردند. امیر قطر گفت تنها امیدمان برای دریافت غذا ودارو ایران بود! چون از اساس یک کشور مصرف کننده هستند آیا شما می‌توانید یک کالای قطری نام ببرید، خیر؛ چون شیوخ عرب پول نفت می‌دهند و کالا وارد می‌کنند و بقول ترامپ اگر یک هفته ما از آنها حمایت نکنیم از بین می‌روند.

,

حالا ببینید؛ قطر یک کشور دو و نیم میلیون نفری که به اندازه چند منطقه پرچمعیت تهران هم نمی‌رسد با سومین و چهارمین ذخایر گازی دنیا، پس از هشت روز بحران، بدلیل اقتصاد دلاری و گازی(مفت) و نداشتن هیچ گونه صنعتی از تخم مرغ، شیر، سبزیجات و مواد شوینده را وارد می کند. به دلیل قطع روابط سعودی‌ها با قطر، این کشور کوچک اما ثروتمند تمام مایحتاج مردم خود را از ایران و از بنادر ایران وارد می‌کند چرا که اقتصاد خود محوری ندارند؛ پول گاز و نفت را خرج میکنند و در دنیا پُز پیشرفت می‌دهند. این است طبل توخالی پیشرفت های وابسته به دولت های غربی.

,

نهایتاً اینکه نباید فریب مقایسه‌های نابجا را خورد، اگر در ایران عزیز ما مشکلات هست "که هست"، اما برجسته کردن آن و عدم توجه به نقاط قوت علمی، سیاسی، نظامی که کم نیست (مانند نانو، هوافضا، هسته‌ای، سلول های بنیادی، موشک، نفوذ منطقه‌ای و...‌) جفای بزرگی است که قطعا طراح آن دشمنانند. این جماعت و خط رسانه ای در ایران هنگام مقایسه کشور ما با سایر کشورها اینها را نمی‌گویند صرفا به هوچی گری و عوام فریبی اکتفا میکنند.

,

نویسنده: م.الهی

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه