اخبار داغ

یک هنرمند مطرح کرد؛

۱۰ درصد؛ سهم دفاع مقدس از تولیدات سینمای ایران!/ آوار بی مهری مسئولین بر سر جشنواره بین المللی "کودک، زن، جنگِ" البرز

۱۰ درصد؛ سهم دفاع مقدس از تولیدات سینمای ایران!/ آوار بی مهری مسئولین بر سر جشنواره بین المللی "کودک، زن، جنگِ" البرز
علی واحدی گفت: البرز طی سال های اخیر میزبان جشنواره بین المللی "کودک، زن، جنگ" شد اما این جشنواره به دلیل نداشتن بودجه و بی مهری مسئولین نیمه کاره رها شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ یک هنرمند البرزی در گفتگو با خبرنگار "تیتریک" گفت: سینمای دفاع مقدس حیات خود را با شروع جنگ ایران و عراق آغاز نمود.این ژانر در سینمای ایران متنوع ترین گونه است، زیرا موضوعات متنوعی را در دل خود مطرح می کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,

علی واحدی ادامه داد: ادبیات دفاع مقدس سرشار از سوژه های ناب برای فیلمسازی است که متاسفانه شاهد آن هستیم سینمای دفاع مقدس هرچند باید رو به صعود باشد روند رو به افولی را طی می کند.

,

وی افزود: نمایشنامه نویسان صرفا به موضوع های کلیشه ای و دم دستی اکتفا می کنند و این باعث می شود فیلم های آنان با اقبال مواجهه نشود.

,

این هنرمند استانی تصریح کرد: فیلمسازان باید از گنجینه ادبیات دفاع مقدس برای ساخت آثار فاخر دفاع مقدس بهره بگیرند زیرا امروز سلیقه مخاطب بسیار بالا رفته است و هر اثری را نمی پسندند.

,

واحدی ادامه داد: بعضا غرب و سینمای غرب بودجه های میلیاردی را برای ساخت آثار از قهرمانان جنگ خود صرف می کنند و با ساخت آثار به شدت فاخر سعی می کند این استوره ها را برای آیندگان حفظ کنند.

,

وی گفت: اما این سوال مطرح است ما چقدر برای ساخت آثار سینمای دفاع مقدس هزینه می کنیم؟ فیلم سازان ارزشی بعضا به دلیل نداشتن بودجه سالها آثار فاخر خود را نساخته اند زیرا بودجه ساخت آن را ندارند و از طرفی تهیه کنندگان نیز بیشتر به سمت سرمایه گذاری روی آثار کمدی رفته اند.

,

این هنرمند افزود: اختصاص تنها حدود ۱۰ درصد از تولیدات سینمای ایران به فیلم‌های دفاع مقدس مهر تاییدی بر این ادعاست، چرا باید ما این قدر به سینمای مقاومت مان بی مهری کنیم؟!

,

واحدی تاکید کرد: جشنواره بین المللی "کودک، زن، جنگ" به میزبانی استان البرز استارتش در استان رقم خورد، آثار بسیار فاخری از سراسر دنیا به این جشنواره ارسال شد ولی این جشنواره به دلیل نداشتن بودجه و بی مهری مسئولین نیمه کاره رها شد.

,

وی ادامه داد: چرا بودجه های هرچند اندک فرهنگی صرف تولید آثار فاخر از استوره های جنگ و دفاع مقدس نمی شود، سوالی است که وقتی از متولیان فرهنگی جویا می شویم بی پاسخ می ماند.

,

این هنرمند گفت: وقتی فیلم هایی مثل شوق پرواز، ویلایی ها، ایستاده در غبار، تنگه ابوقریب و ... می تواند سینمای دفاع مقدس را متحول کنند و مخاطب به شدت از این فیلم ها استقبال می کند و اگر چندین بار این فیلم ها را ببینید تکراری نیست یعنی سینمای دفاع مقدس بسیار جای کار دارد ولی بی مهری ها هر روز نسبت به این سینما بیشتر می شود.

,

واحدی افزود: سینمای دفاع مقدس فقط مختص هفته دفاع مقدس، هفته هنر انقلابی، هفته بسیج و ... نیست، زندگی نامه شهدای هشت سال دفاع مقدس شهدای شاخصی مثل باکری ها، علم الهدی، همت ها، و شهدای برجسته استانی به شدت جای کار دارد و ما باید برای کلیه ماه های سال محتوای دفاع مقدس تولید کرده و پخش کنیم.

,

وی در خاتمه خاطر نشان کرد:سینمای دفاع مقدس باید همیشه فعال و پویا باشد تا آیندگان بدانند این انقلاب چگونه به دست آمده و چه خون ها ریخته شده است سینمای دفاع مقدس به شدت تاثیر گذار است فقط فیلمسازان باید سراغ سوژه های ناب این حوزه روند و از ادبیات دفاع مقدس غافل نشوند.

,

انتهای پیام/

,


 

,
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه