اخبار داغ

رزمنده ای که به عنوان راننده داوطلبانه عازم جبهه‌ها شده بود؛

پیر و جوان برای رفتن به جبهه‌ها دست از پا نمی‌شناختند/هنر مدیریت دفاع مقدس الگو مدیران در اوضاع کنونی باشد

پیر و جوان برای رفتن به جبهه‌ها دست از پا نمی‌شناختند/هنر مدیریت دفاع مقدس الگو مدیران در اوضاع کنونی باشد
رزمنده دفاع مقدس با اشاره به شور و حال مردم در دوران دفاع مقدس گفت: همه از پیر و جوان برای رفتن به جبهه‌ها دست از پا نمی‌شناختند، نوجوانان شناسنامه‌های خود را دست‌کاری می‌کردند تا بتوانند به جبهه‌ها اعزام شوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیارآفتاب، "شکل گرفتن یک مدل جدید از حضور مردمی و بروز استعدادها در دفاع مقدس" به عنوان یکی از نکاتی بود که رهبر معظم انقلاب در ارتباط تصویری با مراسم تکریم و تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت، به آن اشاره کردند و افزودند: این مدل بی نظیر و بی سابقه در جهان به‌گونه ای بود که هر فردی اعم از رزمنده ۱۴ ساله تا پیرمرد ۷۰ ساله یا دختر دانش آموز دبستانی و بانوان محترم در پشت جبهه یا پزشک و جراح و کشاورز و کارمند و دانشجو و شاعر و انواع قشرها و صنوف مختلف، هریک جایگاه خود را در این شبکه عظیم مردمی پیدا می کردند و مشغول دفاع و خدمت می شدند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیارآفتاب,

ایشان خاطر نشان کردند: در این مدل گسترده حضور مردمی ، استعدادهای مهمی ظهور می‌یافت و به‌عنوان مثال یک جوان روستایی از کرمان تبدیل به حاج قاسم سلیمانی شد، یا یک افسر جوان تبدیل به فرمانده‌ای مجرب و توانا همچون شهید صیاد شیرازی و شهید بابایی شد، و یا از یک روزنامه نگار داوطلب در کوران حوادث جبهه، نابغه اطلاعاتی مثل شهید باقری ساخته شد.

,

رهبر انقلاب اسلامی تأکید کردند: امروز هم اگر همت شود و نگاه صحیح به مسائل و مردم وجود داشته باشد، می توان از این مدل بی نظیر استفاده کرد. البته بحث جنگ با بحث اقتصاد متفاوت است ولی صاحبان فکر می توانند در بررسی‌ها و پژوهش‌های خود، این مدل را به‌عنوان ابزار اقتدار ملی درنظر بگیرند.

,

حضرت آیت الله خامنه ای نقش‌آفرینی مردم و گروههای مختلف در پشت جبهه را بخش دیگری از این مدل عظیم مردمی دانستند و گفتند: کمک های مالی مردمی، آذوقه‌رسانی به جبهه‌ها، رسیدگی به مجروحان، بدرقه و تشییع باشکوه شهیدان در شهرها، حمایت‌های فرهنگی تبلیغاتی و مقابله با عملیات روانی دشمن، پذیرایی و اسکان جنگ زدگان در شهرها، و مقاومت مردم در شهرهایی که آماج حملات موشکی رژیم بعث بودند، نمونه‌هایی از این نقش‌آفرینی‌ها هستند".

,

پیر و جوان برای رفتن به جبهه‌ها دست از پا نمی‌شناختند/هنر مدیریت دفاع مقدس الگو مدیران در اوضاع کنونی باشد

, پیر و جوان برای رفتن به جبهه‌ها دست از پا نمی‌شناختند/هنر مدیریت دفاع مقدس الگو مدیران در اوضاع کنونی باشد, پیر و جوان برای رفتن به جبهه‌ها دست از پا نمی‌شناختند/هنر مدیریت دفاع مقدس الگو مدیران در اوضاع کنونی باشد,

سید باقر طباطبایی یکی از رزمندگان دفاع مقدس که به صورت داوطلبانه عازم جبهه‌های نبرد حق علیه باطل شد و افتخار حضور در جبهه های حق علیه باطل و جانبازی را در کارنامه خود دارد.

,

وی در گفتگو با خبرنگار فراهان خبر گفت: من در سال ۶۲ به عنوان راننده به جبهه های جنوب اعزام شدم و حمل نیروها را در جبهه به عهده داشتم.

,

طباطبایی افزود: در ابتدا به دلیل اینکه همسرم در روستا معلم بود و فرزند کوچک داشتم، والدینم مخالف حضورم در جبهه بودند، اما من برای رفتن به جبهه و دفاع از اسلام و انقلاب شور و اشتیاق داشتم و لذا توانستم رضایت قلبی را از خانواده بگیرم.

,

رزمنده دفاع مقدس با اشاره به شور و حال مردم در دوران دفاع مقدس افزود: شور و حال عجیبی در کشور حاکم بود، از هر کوی و برزن نوای «هرکه دارد هوس کربلا بسم ا...» به گوش می رسید، در آن زمان مساجد سنگر خدمت‌رسانی و گردهمایی ها بودند.

,

وی ادامه داد: همه از پیر و جوان برای رفتن به جبهه ها دست از پا نمی شناختند، نوجوانان شناسنامه های خود را دستکاری می کردند تا بتوانند به جبهه ها اعزام شوند، حضور در مراسمات عزاداری اباعبدالله(ع) و نشستن پای منبر و سخنرانی‌های امام راحل و روحانیت مردم را با حقیقت این مسیر آشنا کرده بود.

,

طباطبایی با بیان اینکه سال‌های دفاع مقدس سراسر ایثار، فداکاری و شهادت طلبی بود، گفت: در دوران جنگ ۸ ساله مردم این کشور نیز در پشت صحنه همیشه خالصانه به یاد فرزندان خود در جبهه ها بودند و با کمک های نقدی و غیر نقدی خود یاری رسان این غیور مردان بودند.

,

رزمنده دفاع مقدس افزود: در آن زمان هم مردم شرایط اقتصادی مطلوبی نداشتند اما حتی سهمیه کوپن خود را به جبهه ها اهدا می کردند و با ارسال کمک ها در قالب کاروان ها  پشتیبان رزمندگان بودند.

,

وی گفت: پیرزنانی بودند که تنها وعده غذایی خود را به جبهه ها می دادند و همه با فرمان امام(ره) به میدان آمده بودند، فرمانی که از همان ابتدا صادر شد «کمک به جبهه کمک به اسلام است».

,

طباطبایی افزود: رزمندگان هم در جبهه ها جان خود را در کف دست گرفته بودند و با دست خالی در برابر دشمنی که همه دنیا او را حمایت می کردند و پیشرفته ترین تجهیزات نظامی را داشتند، ایستادگی می کردند.

,

رزمنده دفاع مقدس اظهار کرد: در آن دوران ما حتی سیم خاردار هم نداشتیم اما توکل به خدا و تقوا رزمندگان ما را به پیروزی رساند، دشمنان هم وقتی عجز و ناتوانی خود را در برابر رزمندگان ایرانی دیدند به سلاح شیمیایی رو آوردند تا ما را از پای درآورند ولی بی خبر از آن بودند تقوایی رزمندگان ما به آنجا رسیده که ماسک خود را به همرزم شان می بخشند.

,

وی با اشاره به خاطرات دفاع مقدس گفت: در فکه نیروهای دشمن کانالی را پر از قیر روان برای زمین گیر کردن رزمندگان ما ایجاد کرده بودند، رزمندگان وقتی می خواستند به خط بزنند در این کانال بدن هایشان در قیر های روان می چسبید.

,

طباطبایی گفت: در عملیات ها رزمندگانی خط شکن و همیشه آماده جانفشانی بودند، شب عملیات وقتی اعلام می کردند چه کسانی داوطلب هستند تا خط شکن باشند همه دست ها بالا می رفت.

,

رزمنده دفاع مقدس افزود: این رزمندگان خط شکن پلی برای عبور رزمندگان بودند، گاهی خود را بر روی سیم خاردار می انداختند و گاهی روی مین می رفتند و پرپر می شدند تا عملیات به پیروزی برسد.

,

وی با اشاره به درس های دفاع مقدس گفت: دفاع مقدس درسی برای مسئولان ما است ، کشور در زمانی با جنگ روبه رو شد که کشور تازه توانسته بود رژیم شاهنشاهی را سرنگون کند و در شرایط اقتصادی، نظامی نامطلوب ایران آماج حملات دشمن شد.

,

رزمنده دفاع مقدس با بیان اینکه هنر مدیریت دفاع مقدس باید الگو مدیران در اوضاع کنونی باشد، خاطرنشان کرد: در زمان جنگ نه کارخانه ای بود که چرخ آن بچرخد و سکوهای نفتی ما مورد حملات دشمن قرار می گرفت و فروش نفت به پایین ترین حد رسیده بود اما با همین اوضاع نامساعد با رهبری امام راحل، یاری مردم، رزمندگان، فرمانده هان پیروز شدیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه