اخبار داغ

مدیر نظارت بر تجهیزات و ملزومات پزشکی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه:

ظرفیت روزانه تولید ماسک در استان کرمانشاه به ۳۰۰ هزار عدد رسیده است

ظرفیت روزانه تولید ماسک در استان کرمانشاه به ۳۰۰ هزار عدد رسیده است
تورج شیرزادیان, مدیر نظارت بر تجهیزات و ملزومات پزشکی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: در حال حاضر ظرفیت روزانه تولید ماسک در استان کرمانشاه به ۳۰۰ هزار عدد رسیده که نوید خوبی برای استان است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ تورج شیرزادیان در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی مرصاد ، اظهار داشت: درحوزه بیمارستانها و مراکز بهداشتی و درمانی تحت پوشش، توزیع ملزومات حفاظت فردی نظیر ماسک، شیلد و لباس حفاظت فردی ادامه دارد همچنین برای توزیع این اقلام در میان مراکز غیر دانشگاهی هم طی توافقی با سازمان صمت، بیمارستان های غیر دانشگاهی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی قرار گرفتند.

وی افزود: از منظر تأمین تجهیزات سرمایه‌ای نیز امروز در نشست ویدیو کنفرانس پروژه‌هایی از جمله راه اندازی سی تی اسکن بیمارستان هرسین با ۶ میلیارد تومان اعتبار، سی تی اسکن بخش اورژانس بیمارستان امام رضا(ع ) با ۵ میلیارد تومان اعتبار و افزوده شدن ۱۵ تخت آی سی یو در بیمارستان گلستان با ۷.۵ میلیارد تومان اعتبار را خواهیم داشت.

شیرزادیان تصریح کرد: همچنین تجهیزات سرمایه ای ویژه بیماران کرونایی و غیر کرونایی که اخیراً تهیه شده امروز در اختیار مراکز بیمارستانی و بهداشتی- درمانی قرار خواهد گرفت.

وی عنوان کرد: متاسفانه طی روزهای اخیر شمار مبتلایان به ویروس کرونا در استان کرمانشاه افزایش یافته و تعداد افراد بستری در بیمارستان‌های گلستان و فارابی ۲ برابر شده است و به همین ترتیب تعداد بیماران بدحال نیز افزایش یافته است.

شیرزادیان تصریح کرد: باتوجه به این وضعیت می طلبد که بخش های آی سی یو و مراقبت‌های ویژه را توسعه دهیم هر چند در حال حاضر وضعیت استان خوب است.

وی افزود: ۱۲ تخت آی سی یو به ظرفیت تختهای بیمارستان فارابی افزوده خواهد شد و طی هفته آینده ۱۵ تخت آی سی یو نیز به ظرفیت بیمارستان گلستان امام رضا(ع) افزوده خواهد شد.

شیرزادیان گفت: از ظرفیت مراکز درمانی نظیر بیمارستان حضرت ابوالفضل(ع) نیروی انتظامی در بخش مراقبت‌های ویژه نیز استفاده شده و شماری از بیماران در این بیمارستان بستری هستند.

وی عنوان کرد: تامین ملزومات حفاظت فردی نظیر ماسک برای بیمارستان‌های دولتی و غیردولتی بر عهده دانشگاه علوم پزشکی است و دپوی مناسبی از این نظر برای پاییز تهیه شده است همچنین وظیفه تامین برای دیگر مراکز و ارگانها بر عهده سازمان صمت است که ۱۰ تولید‌کننده دیگر به مجموعه تولیدکنندگان استان کرمانشاه افزوده شده است.

شیرزادیان خاطرنشان کرد: در صورتی که پارچه مورد نیاز در اختیار کارخانه ها قرار گیرد از نظر تولید ماسک مشکلی نخواهیم داشت.

وی عنوان کرد: در حال حاضر ظرفیت روزانه تولید ماسک در استان کرمانشاه به ۳۰۰ هزار عدد رسیده که نوید خوبی برای استان است حتی ادارات هم برای دریافت سهمیه روزانه از سازمان صمت مشکلی ندارند و همچنین از نظر تولید ماسک n۹۵ هم مازاد تولید در استان کرمانشاه وجود دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ر شبکه اطلاع رسانی مرصاد,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه