اخبار داغ

خوب شد که مجبور به پیروزی هستیم؛

فنونی‌زاده: مهاجم تیم پرسپولیس باید هر بازی 2 گل بزند/ با پیروزی مقابل الشارجه صعود می‌کنیم

فنونی‌زاده: مهاجم تیم پرسپولیس باید هر بازی 2 گل بزند/ با پیروزی مقابل الشارجه صعود می‌کنیم
پیشکسوت تیم پرسپولیس گفت: خوب شد که مجبور به پیروزی هستیم چون اگر برای صعود به تساوی نیاز داشتیم، بچه‌ها با تفکر دفاعی به زمین می‌رفتند و شاید بازی را می‌باختیم.
[

مرتضی فنونی‌زاده، پیشکسوت تیم پرسپولیس در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع رسانی راه دانا درباره روند دیدار دو تیم پرسپولیس و الدحیل قطر اظهار داشت: از 3-4 روز پیش معلوم بود که کار صعود و تعیین تیم‌های برتر گروه به روز آخر کشیده می‌شود. گروهی که 3 تیم عربی دارد و تیم الشارجه امارات هم مقابل التعاون عربستان و الدحیل 10 گل می‌زند، روندی غیرمنطقی را طی می‌کند. به هر حال باز هم اتفاقی نیفتاده و شرایط صعود دست خودمان است. سرنوشت حضور در دور حذفی لیگ قهرمانان آسیا را خودمان با پیروزی مقابل نماینده امارات و سرگروهی می‌توانیم رقم بزنیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی همچنین درخصوص علت شکست تیم سابقش مقابل الدحیل قطر عنوان کرد: هر دو تیم از نظر بدنی خسته بودند که این خستگی بین بازیکنان ما بیشتر مشهود بود. من از بازی احسان پهلوان همیشه خوشم می‌آمد اما احسان در بازی مقابل الدحیل گُم بود و عملکرد مناسبی نداشت. میلاد سرلک به‌واسطه بازی در مرکز میدان بیشتر در چشم بود و خوش درخشید اما استفاده یحیی گل‌محمدی از 2 هافبک دفاعی در این بازی اشتباه بود.

,

فنونی‌زاده ادامه داد: بهتر بود که یحیی از ابتدای بازی به احمد نورالهی و امید عالیشاه اجازه بازی کردن می‌داد. دیدید که با ورود این دو بازیکن به زمین شرایط به نفع پرسپولیس تغییر کرد. پرسپولیس با امدن نورالهی و عالیشاه مجدداً خوب بازی می‌کرد و از نظر من بهتر بود که گل‌محمدی حداقل احمد را از ابتدا داخل ترکیب اصلی قرار می‌داد. درباره آرمان رمضانی هم باید بگویم که بازیکن جوان و جویای نامی‌ست که تازه به یک تیم بزرگ منتقل شده و فشارها رویش بسیار بالاست.

,

بازیکن اسبق قرمزهای تهرانی در مورد عملکرد عیسی آل‌کثیر نیز تصریح کرد: عیسی دوست دارد که هر چه سریع‌تر گل بزند و برای پرسپولیس موثر باشد اما یک فوروارد که برای دو تیم استقلال و پرسپولیس بازی می‌کند، باید هر بازی حداقل یکی – دو گل بزند چرا که این دو تیم همیشه بهترین مهاجمان ایران و آسیا را در اختیار داشته‌اند. می‌بینیم که آل‌کثیر هر بازی حداقل 4 موقعیت گل دارد اما نمی‌تواند از آن‌ها استفاده کند و اولین گلش را در لباس قرمز به ثمر برساند. ما در پرسپولیس بیش از هرچیزی به مهاجمان گلزن نیاز داریم.

,

مرتضی فنونی‌زاده درباره نحوه قضاوت داور این مسابقه که با ابهامات زیادی هم مواجه بود، تاکید داشت: AFC برای بازی پرسپولیس و الدحیل که مانند یک فینال بود نباید از یک داور سریلانکایی استفاده می‌کرد. سریلانکا جزء 5 فوتبال برتر آسیا هم نیست و اصلاً فوتبال بین جامعه‌اش جایی ندارد. ما که به سریلانکا سفر کرده بودیم در این کشور بیشتر از هرچیز با مزارع چای مواجه می‌شدیم و اصلاً چیزی به نام فوتبال در آن‌جا وجود نداشت. شاید اگر شجاع خلیل‌زاده آن حرکت بی‌مورد را روی ادمیلسون انجام نمی‌داد، بازی با تساوی تمام می‌شد و در دیدار بعدی ما با یک مساوی هم می‌توانستیم صعود خود را قطعی کنیم.

,

وی همچنین ادامه داد: شجاع با این حال باز هم از نظر من بهترین بازیکن زمین بود و در عملکرد خوبش شکی نیست، اما بازیکنان ما باید مدیریت این شرایط را یاد بگیرند و به تجارب خود اضافه کنند. بالاخره داور هم می‌توانست خطا را نگیرد و یا ضربه آزاد پشت محوطه جریمه را به الدحیل بدهد اما ادمیلسون با زرنگی پنالتی را از چنگ دفاع پرسپولیس در آورد تا بازی را ببازیم.

,

مدافع اسبق تیم ملی درخصوص شانس صعود پرسپولیس به مراحل بالاتر گفت: کار ما در فوتبال به گونه‌ای بوده که همیشه به اما و اگر می‌رسیده. ما مردمی دقیقه نودی هستیم که این مسائل حتی در زندگی شخصی ما هم وجود دارد. خوب شد که مجبور به پیروزی هستیم چون اگر برای صعود به تساوی نیاز داشتیم، بچه‌ها با تفکر دفاعی به زمین می‌رفتند و شاید بازی را می‌باختیم.

,

فنونی‌زاده در نهایت بیان کرد: التعاون از نظر من تیم بهتری به نسبت الدحیل بود و من چیزی از این الدحیل ندیدم. یحیی اگر مقابل تیم الشارجه سیستمش را عوض کند و با 2 هافبک دفاعی به زمین نرود می‌توانیم مستقیم صعود کنیم و ان‌شاالله موفق شویم.

,

 

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه