اخبار داغ

کارشناس فضای مجازی مطرح کرد؛

مجلس باید جریانات پشت صحنه معضلات فضای مجازی را بشناسد/سوء استفاده جریان نفوذ از دغدغه و دلسوزی نمایندگان جوان انقلابی

مجلس باید جریانات پشت صحنه معضلات فضای مجازی را بشناسد/سوء استفاده جریان نفوذ از دغدغه و دلسوزی نمایندگان جوان انقلابی
حجت الاسلام محمد کرباسی گفت: در طرح مجتبی رضاخواه از نمایندگان تهران، پس از آنکه قوه قضائیه را از انجام وظیفه ذاتی خود منع کرده است، کمیته ای به عنوان مرجع تصمیم گیر در این رابطه تشکیل شده که رئیس آن عامل اصلی مصائب امروز فضای مجازی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ کارشناس فضای مجازی در گفتگو با خبرنگار "تیتریک" گفت: فضای مجازی می تواند فرصت ها و تهدیدهای قابل توجهی  برای جوامع ، کشورها و کاربران داشته باشد. یکی از مولفه های اصلی در این که ما بتوانیم از فرصت های فضای مجازی بهره حداکثری ببریم و در مقابل آسیب ها، مخاطرات و تهدیدهای آن را به حداقل ممکن کاهش دهیم این است که این عرصه همانند سایر عرصه های دیگر اجتماعی، ضابطه مند و قانونمند باشد؛ اساسا هرج  و مرج در هیچ فضایی پذیرفته نیست و تاثیرات مخربی را به دنبال دارد. فضای مجازی نیز مثل سایر عرصه ها لاجرم باید ضابطه مند و قانونمند باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,
حجت الاسلام محمد کرباسی ادامه داد: در این راستا طرحی به عنوان صیانت از حقوق کاربران فضای مجازی توسط جمعی از نمایندگان مجلس ارایه شده که در حال حاضر در کمیسیون فرهنگی با حضور کارشناسان در حال بررسی است. این طرح حقیقتا در راستای تامین منافع حداکثری کاربران و مردم تهیه شده است.
,
 
,
وی افزود: با این وجود اخیرا طرح دیگری با محوریت مجتبی رضاخواه یکی از نمایندگان مجلس رونمایی شد. در اظهارنظرهای آقای رضاخواه، دغدغه ایشان خدمت به کاربران و ساماندهی فضای مجازی بیان شده ولی متاسفانه محتوای طرح حاکی از اهداف و انگیزه های مسمومی است که در ادامه توضیح خواهم داد. در طرح آقای رضاخواه نکته محوری که حقیقتا تعجب برانگیز است این است که قوه قضاییه از برخورد با اپلیکیشن هایی که جرائمی در بستر آنها اتفاق می افتد منع شده است. حتی در مواردی که شاکی خصوصی وجود داشته باشد نیز، حق برخورد ندارد. این یعنی دستگاه قضایی که وظیفه ذاتی آن برخورد با جرم است، نسبت به برخورد با پلتفرم جرم‌خیز، خلع ید شده است.
,
 
,
این کارشناس ادامه داد: در طرح آقای رضاخواه پس از آنکه قوه قضائیه را از انجام وظیفه ذاتی خود منع کرده است، کمیته ای به عنوان مرجع تصمیم گیر در این رابطه تشکیل شده که رئیس آن عامل اصلی مصائب امروز فضای مجازی است. ترکیب این کمیته به نحوی چیده شده که جریان غالب و تصمیم گیر در آن، در اختیار همان کسانی است که گرفتاری ها و معضلات فضای مجازی نتیجه عملکرد آنها است. همان کسانی که در سالهای اخیر با حمایت تمام قد خود از مجرم، امکانات و زیرساختهای ارتباطی کشور را در اختیار مجرمین قرار داده اند، در این طرح مرجع تصمیم گیر درباره نحوه برخورد با مجرم معرفی شده اند!
,
 
,
این کارشناس تصریح کرد: توضیح این طرح با تشبیهی ساده آن است که، قوه قضاییه صرفا دزد را معرفی و اعلام کند که فردی دزدی کرده است ولی حق هیچگونه برخوردی با او را ندارد؛ در عوض، کسانی که همواره حامی شماره یک دزد بوده، او را تجهیز کرده، از او حمایت کرده و تجهیزات مورد نیاز برای دزدی را در اختیار او گذاشته اند، مرجع تصمیم گیر درباره نحوه برخورد با دزد شده اند! البته لازم به ذکر است در ترکیب کمیته ای که تشکیل شده و مرجع تصمیم گیری گردیده، نهادهای سالم و انقلابی هم حضور دارند اما ترکیب غالب و اکثریت اعضا به نحوی است که عرض کردم.
,
 
,
حجت الاسلام کرباسی افزود: شواهد و قرائن نشان می دهد این طرح، دستپخت جریان منحرفی است که در نهادهای تصمیم گیر فضای مجازی نفوذ کرده و مصائب امروز فضای مجازی را برای مردم و نظام رقم زده است. البته بدون شک تلاش آقای رضاخواه از سر دغدغه و دلسوزی بوده است اما متاسفانه عدم شناخت این جریانات و پشت صحنه ها، ایشان را دچار اشتباه کرده است.  
,
 
,
کارشناس فضای مجازی تاکید کرد: درخواست بنده از نمایندگان محترم مجلس آن است که با استفاده از بدنه کارشناسی و افراد مطلع در حوزه فضای مجازی، ضمن شناسایی ریشه ها و عوامل اصلی معضلات امروز این عرصه، قانونی تصویب کنند که با این ریشه ها و عوامل برخورد کند تا بتوانند ساماندهی این فضا که حقیقتا مطالبه عموم مردم و خانواده ها است را رقم زنند.
,
 
,
 
,
انتهای پیام/
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه