اخبار داغ

دانا گزارش می‌دهد؛

از پیاده‌روی ظریف تا دوچرخه سواری آقای شهردار / شوآف «حناچی» با مداخله کنندگان در امور ایران!

از پیاده‌روی ظریف تا دوچرخه سواری آقای شهردار / شوآف «حناچی» با مداخله کنندگان در امور ایران!
سئوال اینجاست حالا که کشورمان این روزها زیر شدیدترین تحریم ها قرار داد و اروپایی ها به تعهدات خود به بهانه فشار آمریکایی ها عمل نکرده اند، چنین حرکتی چه پیامی را به غرب و مردم جهان ارسال می کند؟
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ پیروز حناچی و سفیران فرانسه، دانمارک، هلند و آلمان به مناسبت "روز جهانی بدون خودرو"، مسیر پارک لاله تا پارک شهر را رکاب زدند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
این درحالی است که چندی پیش یکی از همین سفرا طی سخنانی مداخله جویانه در امور ایران از یک قاتل حمایت کرده بود. 
,
 
,
«هانس اودو موتسل» سفیر آلمان در تهران در صفحه رسمی توییتر خود بیانیه «بربل کوفلر» کمیسر حقوق بشر دولت آلمان را در اعتراض به اعدام نوید افکاری بازنشر کرد که در آن به «خاموش کردن صداهای مخالف» از طریق به تعبیر او «نادیده گرفتن قوانین اساسی حقوقی» را پذیرفتنی ندانسته بود!
,
 
,
پس از این توئیت، سفیر آلمان به وزارت خارجه احضار شد اما وی در کمال بی ادبی و بدون عذرخواهی با طلبکاری اعلام کرد «مراتب را به کشورش منعکس خواهد کرد»!
, پس از این توئیت، سفیر آلمان به وزارت خارجه احضار شد اما وی در کمال بی ادبی و بدون عذرخواهی با طلبکاری اعلام کرد «مراتب را به کشورش منعکس خواهد کرد»!, پس از این توئیت، سفیر آلمان به وزارت خارجه احضار شد اما وی در کمال بی ادبی و بدون عذرخواهی با طلبکاری اعلام کرد «مراتب را به کشورش منعکس خواهد کرد»!,
 
,
همچنین در شهریورماه سال جاری بخش فارسی خبرگزاری دویچه وله آلمان، در توهینی آشکار با انتشار توئیتی، چتربازان ارتش جمهوری اسلامی ایران را با «دیو» مقایسه کرد که با واکنش گسترده کاربران فضای مجازی همراه شد.
,
 
,
, ,
 
,
همچنین «استف بلوک» وزیر خارجه هلند- ۱۴ سپتامبر(۲۴ شهریور) در توئیتی بی ادبانه و با مداخله صریح در امور داخلی ایران نوشت: «در واکنش به این خبر که مقامات ایران، یک کشتی گیر به نام نوید افکاری را اعدام کردند، بهت زده شدم. هلند به عنوان یک اصل با هرگونه استفاده از حکم اعدام مخالف است. فقدان روند صحیح دادرسی و اعترافات اجباری، متاسفانه به یک روال در ایران تبدیل شده و این بی توجهی فاحش به استانداردهای بین المللی است».
, همچنین «استف بلوک» وزیر خارجه هلند- ۱۴ سپتامبر(۲۴ شهریور) در توئیتی بی ادبانه و با مداخله صریح در امور داخلی ایران نوشت: «در واکنش به این خبر که مقامات ایران، یک کشتی گیر به نام نوید افکاری را اعدام کردند، بهت زده شدم. هلند به عنوان یک اصل با هرگونه استفاده از حکم اعدام مخالف است. فقدان روند صحیح دادرسی و اعترافات اجباری، متاسفانه به یک روال در ایران تبدیل شده و این بی توجهی فاحش به استانداردهای بین المللی است»., همچنین «استف بلوک» وزیر خارجه هلند- ۱۴ سپتامبر(۲۴ شهریور) در توئیتی بی ادبانه و با مداخله صریح در امور داخلی ایران نوشت: «در واکنش به این خبر که مقامات ایران، یک کشتی گیر به نام نوید افکاری را اعدام کردند، بهت زده شدم. هلند به عنوان یک اصل با هرگونه استفاده از حکم اعدام مخالف است. فقدان روند صحیح دادرسی و اعترافات اجباری، متاسفانه به یک روال در ایران تبدیل شده و این بی توجهی فاحش به استانداردهای بین المللی است».,
 
,
با اینکه چندین روز از توئیت بی ادبانه و مداخله جویانه وزیر خارجه هلند سپری شده، ولیکن وزارت امور خارجه به هیچ عنوان به این اقدام ضدایرانی واکنش نشان نداده است. اینک هم دیده می شود که حناچی با سفیر این کشورها خیابان های پایتخت را رکاب می زنند. جالب است که حالا شهردار تهران با کسانی که به طور مستقیم به خود اجازه مداخله در امور ایران را می دهند یک برنامه نمایشی اجرا می کند.
,
, ,
 
,
سئوال اینجاست حالا که کشورمان این روزها زیر شدیدترین تحریم ها قرار داد و اروپایی ها به تعهدات خود به بهانه فشار آمریکایی ها عمل نکرده اند، چنین حرکتی چه پیامی را به غرب و مردم جهان ارسال می کند؟ مشابه این حرکت را می توان به پیاده روی «محمد جواد ظریف» وزیر خارجه کشورمان با همتای آمریکایی وقت خود یعنی «جان کری» اشاره کرد که مورد انتقاد کارشناسان قرار گرفت. 
,
 
,
انتهای پیام/
,
 
,
 
,
 
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه