اخبار داغ

مدیرکل محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد مطرح کرد؛

طاعون؛ بیخ گوش کهگیلویه و بویراحمد

طاعون؛ بیخ گوش کهگیلویه و بویراحمد
هاشمی گفت: به‌دنبال شیوع مشکوک طاعون در استان فارس از مردم استان خواسته شد هرگونه تلفات مشکوک و احتمالی را فورا اطلاع دهند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح زاگرس اسدالله هاشمی با اشاره به اینکه تاکنون گزارشی از تلفات حیات وحش در استان نداشته ایم گفت: تمهیدات بهداشتی و حفاظتی در مناطق اندیشیده شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,

وی ابراز داشت: در پی شیوع بیماری طاعون نشخوارکنندگان حیات وحش در چند استان کشور و تلفات ناشی از این بیماری وی از مردم تقاضای همکاری کرد و خواست تا اگر موارد مشکوکی دیده شده به محیط زیست اطلاع داده شود.

,

مدیرکل محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: طی چند روز اخیر متاسفانه در چند استان کشور شاهد گزارش و تصاویری ناراحت کننده ای  از تلفات حیات وحش  ناشی از بیماری بودیم و امید وارم شاهد این بیماری در حیاط وحش استان نباشیم.

,

وی گفت: برهمین اساس در مناطق تحت مدیریت محیط زیست استان ، تمهیدات حفاظتی و بهداشتی اندیشیده شده و اقداماتی نیز صورت گرفته است که خوشبختانه تاکنون هیچ‌گونه گزارشی از تلفات حیات وحش در استان نداشته ایم.

,

هاشمی افزود: از مردم تقاضامندیم در صورت مشاهده هرگونه تلفات مشکوکی در حیات وحش به‌منظور مدیریت صحیح و اقدامات به موقع  فورا" با شماره تلفن 2 -07433334441 تماس گرفته و موضوع را منعکس نمایند

,

گفتنی است بر اساس گزارش های بدست آمده تا کنون مواردی از طاعون در منطقه توت سیاه استان فارس مشاهده شده است.

,

طاعون نشخوارکنندگان کوچک یک بیماری ویروسی به شدت واگیر است که از طریق دام اهلی و آبشخور مشترک به حیات وحش به ویژه بز و پازن سرایت می کند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه