اخبار داغ

نویسنده یزدی دفاع مقدس:

تألیفات دفاع مقدس سه دهه متفاوت را تجربه کرده است

تألیفات دفاع مقدس سه دهه متفاوت را تجربه کرده است
توکلی نویسنده یزدی دفاع مقدس، گفت: تألیفات دفاع مقدس سه دهه متفاوت را تجربه کرده که به انتشار کتب با موضوعات مختلف می‌پردازد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ جلال توکلی نویسنده یزدی دفاع مقدس در گفتگو با خبرنگار یزدرسا، به آثار تألیفی خود با موضوع دفاع مقدس اشاره کرد و اظهار داشت: تاکنون دو کتاب با موضوع دفاع مقدس در طول سال‌های اخیر به چاپ رسانده‌ام که به گفته ناشرین، جز کتاب‌های خوب در این حوزه بشمار می‌رود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

وی کتاب «یک به‌علاوه پنج» را یکی از تألیفات خود با موضوع دفاع مقدس عنوان کرد و گفت: این کتاب مجموعه خاطرات آزاده سرافراز به نام قاسم قناعتگر که در روستاهای شهرستان خاتم زندگی می‌کنند است و توسط انتشارات پیام آزادگان در سال 1396 و تا چاپ سوم نیز منتشر شد.

,

, ,

رمان‌نویس یزدی اضافه کرد: مجموعه داستان "سه روایت از حاج ابراهیم میرشکاری معروف به «عمود صیاد»" توسط انتشارات سوره مهر به چاپ رسید.

,

توکلی در ادامه با چالش‌های نویسندگان دفاع مقدس، گفت: ادبیات دفاع مقدس در سه دهه می‌توان بررسی کرد، دهه اول آن‌که همزمان با دوران دفاع مقدس و به‌تبع با مقتضیات آن زمان، داستان‌ها عموماً کوتاه بوده تا رمان. کتاب‌هایی که در دهه اول به چاپ می‌رسیدند اغلب موضوعات شعاری داشتند و با بررسی هر جوامعی می‌بینیم که آثار تولیدشده در زمان‌های جنگ، بیشتر شعاری بودند.

,

نویسنده یزدی دفاع مقدس با بیان اینکه در دهه دوم به علت فاصله گرفتن از دوران دفاع مقدس، نویسنده بیشتر مجال تفکر بر روی آثار را دارد ولی متأسفانه آثاری به وجود آمدند که در مقابل شعاری نویسی دهه اول بود، افزود: این آثار تولیدی پاسخی در برابر آثاری است که در دهه اول به وجود آمدند و شعاری بودند. نمونه کارهایی که ارائه شد متأثر از ادبیات بعد از جنگ اروپا و جنگ جهانی دوم بود.

,

, ,

وی با بیان اینکه در دهه سوم خاطره‌نویسی بیشتر از دوره‌های گذشته است، اظهار داشت: در دهه سوم نویسندگان جوان روی کارآمدند و جنگ را تجربه نکردند و عموماً احساس می‌شود که تولیداتشان کپی‌برداری از آثار گذشته است و خاطرات هم ازلحاظ فرم و نحوه نگارش ضعیف است ولی برخی از انتشارات کارهای خوبی را ارائه کردند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه