اخبار داغ

رئیس اداره فناوری اطلاعات و آمار آموزش و پرورش خراسان شمالی:

مجوز توزیع سیم کارت دانش‌آموزی صادر نشده است

مجوز توزیع سیم کارت دانش‌آموزی صادر نشده است
فرامرز صدقی گفت: براساس تمام تغییرات لحاظ شده در برخورداری مدارس از فضای اینترنت تاکنون که دو هفته از آغاز سال تحصیلی می گذرد، بیش از 72 درصد دانش اموزان استان خراسان شمالی شامل 124 هزار دانش آموز از این فضا بهره مند شده اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ فرامرز صدقی، رئیس اداره فناوری اطلاعات و آمار آموزش و پرورش خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار عصراترک با اشاره به اینکه در سال تحصیلی گذشته همزمان با شیوع کرونا و اینکه دو سوم از آموزش ها به صورت حضوری انجام شده بود، اظهار داشت: بعد از تعطیلی مدارس در نیمه دوم بهمن ماه عملا برنامه ای در دستور کار وزارت خانه نبود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  , عصراترک ,

وی ادامه داد: از اپلیکیشن شاد در ابتدا، استقبال نشد  و تنها 60 درصد از دانش آموزان که جمعیت 72 هزار نفری را شامل می شد موفق به استفاده از این فضا شدند.

,

صدقی اضافه کرد: اهمیت ندادن والدین و خانواده ها برای ورود به فضای شاد، فعالیت در شبکه های مجازی دیگر، عدم دسترسی به امکانات و تجهیزات و اینترنت از جمله عوامل تاثیر گذار این استقبال کم بود و این عوامل باعث شد 40 درصد دانش آموزان از این فضا محروم شوند.

,

این مقام مسئول با اشاره به اینکه در سال تحصیلی جاری مدارس از ظرفیت اینترنت رایگان بهره مند شده اند، گفت: هم اکنون در سراسر استان،  720 نقطه از مدارس که دسترسی به اینترنت نداشتند  به صورت رایگان از این فضا برخوردار هستند.

,

صدقی خاطرنشان کرد: علاوه بر این در روستاهای دورافتاده که ظرفیت ADSL مخابرات فراهم نبود از طریق مودم های ایرانسل، همراه اول و های وب اینترنت پرسرعت در مدارس فعال شد.

,

وی با بیان اینکه در استان خراسان شمالی تعداد 173 هزار و 500 دانش آموز مشغول به تحصیل هستند، یادآور شد: براساس تمام تغییرات لحاظ شده در برخورداری مدارس از فضای اینترنت تاکنون که دو هفته از آغاز سال تحصیلی می گذرد، بیش از 72 درصد دانش آموزان استان خراسان شمالی شامل 124 هزار دانش آموز از این فضا بهره مند شده اند.

,

این کارشناس مسئول  با اشاره به اینکه در سال تحصیلی پیش رو به دنبال شیوع کرونا، ظرفیت های اصلی آموزش و پرورش جهت آموزش در فضای اپلیکیشن شاد است، گفت: براساس دستور وزیر آموزش و پرورش و طبق ابلاغیه ها بخشی از کلاسها به صورت حضوری برگزار می شود.

وی ادامه داد: در مدارس روستایی نیز باتوجه به کم بودن  تعداد دانش آموزان، کلاس ها به صورت حضوری برگزار می شود.

,
,
,

صدقی با بیان اینکه در سال تحصیلی گذشته 40 درصد از دانش آموزان موفق نشدند به محیط شاد راه پیدا کنند، افزود:  بخشی قابل توجهی از این افراد، در گروه دانش آموزان حاشیه شهر یا روستا بودند که براساس برگزار کلاس های حضوری در روستاها تقریبا این مشکل رفع شده است.

,

 

,

رشد 12 درصدی استفاده از شاد در استان خراسان شمالی

, رشد 12 درصدی استفاده از شاد در استان خراسان شمالی,

وی گفت: در سال تحصیلی 99 با رشد 12 درصدی ورود به سامانه شاد، تاکنون 72 درصد دانش آموزان موفق به استفاده از فضای شاد شده اند.

,

این کارشناس مسئول در پاسخ به سوال خبرنگار عصراترک مبنی بر وضعیت هزینه اینترنت رایگان شاد که گلایه مندی خانواده ها را به همراه داشته است، گفت: استفاده از اپلیکیشن شاد با هر سیم کارت و هر نوع اپراتوری چه اینترنت ثابت، همراه اول، ایرانسل  و های وب که باشد، کاملا رایگان است.

,

صدقی خاطرنشان کرد: در صورتی خانواده ها در زمان استفاده از شاد با کم شدن حجم اینترنت شان مواجه می شوند، فضای سیستمی را چک کنند که با وصل بودن فیلترشکن قطعا شناسایی سرور انجام نمی شود و اینترنت به صورت عادی محاسبه و کاهش پیدا می کند، همچنین در صورت خروج از نرم افزار و استفاده از فضای دیگری و مجدد بازگشت به شاد قطعا از حجم داده ای آزاد محاسبه خواهد شد.

,

وی با اشاره به اینکه رایگان بودن اینترنت استفاده از فضای شاد در واقع سیم کارت دانش آموزی را بی معنا خواهد کرد، گفت: ویژگی قابل توجه این سیم کارت اطمینان خانواده ها برای رصد دانش آموزان را فراهم می کند،  که طی هماهنگی های انجام شده سیم کارت ها فقط در محیط مدرسه توزیع خواهد شد.

,

 

,

مجوز توزیع سیمکارت دانش آموزی داده نشده است

, مجوز توزیع سیمکارت دانش آموزی داده نشده است,

صدقی با بیان اینکه سیم کارت ها در استان موجود است، خاطرنشان کرد: براساس استعلام انجام شده از بخش حراست وزرات آموزش و پرورش تاکنون مجوز توزیع سیم کارت به هیچ کدام از 32 استان داده نشده است.

,

وی همچنین در رابطه با گلایه مندی خانواده ها نسبت به سرعت پایین اپلیکیشن شاد اظهار داشت: باتوجه به اینکه شبکه در حال توسعه است و گاها مشکلاتی از قبیل سرعت پایین وجود دارد، از تمامی خانواده ها و دانش آموزان تقاضای صبوری را داریم که انشالله براساس تعهداتی که وزارت داده است به زودی این مشکلات رفع خواهد شد.

,

این کارشناس مسئول با اشاره به اینکه تاکنون 28 درصد از دانش آموزان خراسان شمالی از ورود به فضای شاد محروم بوده اند، گفت: بخش عمده ای از این دانش آموزان به دلیل نداشتن ابزار مورد نیاز استفاده از این فضا نتوانسته اند وارد شوند،  باتوجه به اینکه در آینده آموزشها به سمت فضای مجازی پیش می رود باید زمینه دسترسی همه دانش آموزان فراهم شود.

,

صدقی یادآور شد: اپلیکیشن شاد یک پروژه ملی است و قطعا آموزش و پرورش به تنهایی قادر به برآوردن تمامی نیازهای دانش آموزان نیست.

,

این مقام مسئول با بیان اینکه اطلاعات دانش آموزان محروم به صورت محرمانه برای ستاد کل ارسال شده است، گفت: پیگیری ها در حال انجام است و وزارت آموزش و پرورش تعهد فراهم سازی چهار میلیون تبلت را داده است، اما  تاکنون نتیجه ای را دریافت نکرده ایم.

,

صدقی خاطرنشان کرد: والدین می توانند برای پیگیری هر گونه مشکلی در حوزه اپلیکیشن شاد با شماره ثابت 2243301 ، 2243302 داخلی 228، 230 و 231 یا از طریق شماره پیامک 30008535 ارتباط بگیرند که بررسی و رسیدگی خواهد شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه