اخبار داغ

ترش رویی راز و جرگلانی‌ها به خدمات نظام مهندسی ساختمان

ترش رویی راز و جرگلانی‌ها به خدمات نظام مهندسی ساختمان
در حالی دفتر نمایندگی سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان شمالی در شهر راز مستقر شده است که هنوز شهروندان سه شهر راز، غلامان و یکه سعود برای دریافت این خدمات به اداره بنیاد مسکن این شهرستان مراجعه می کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصر اترک، شهرستان راز و جرگلان با مرکزیت شهر راز، طی دو سال اخیر صاحب دو شهر جدید شد که این شهرها غلامان و یکه سعود هستند که تا قبل از آن کلان روستا بودند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر اترک, ،,

با توجه به اینکه وقتی کلان روستا به شهر تبدیل می شود، در همان راستا، اقدامات عمرانی و ساخت و سازهای جدید نیز می بایست طبق ضوابط و اصول شهرسازی انجام و پایه گذاری شود که در همین زمینه، مسئولیت اجرا و نظارت بر روند ساخت و سازهای شهری به سازمان نظام مهندسی ساختمان واگذار شده است.

,

سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان شمالی نیز طی یک سال اخیر دفتر نمایندگی خود را در شهر راز، مرکز شهرستان راز و جرگلان مستقر کرد تا بتواند خدمات در دستور کار خود از جمله طراحی نقشه ساختمان و معرفی ناظر برای نظارت بر روند ساخت و سازهای شهری را به شهروندان سه شهر در این شهرستان ارائه دهد و این در حالی است که تا به کنون شهروندان این سه شهر برای دریافت خدمات اشاره شده به این دفتر مراجعه ای نداشته اند و در همین زمینه نیز رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اعلام کرد که درصدد تعطیلی این دفتر در شهرستان راز و جرگلان است.

,

احمد وحیدی، معاون عمرانی  فرمانداری راز و جرگلان در گفت و گو با خبرنگار عصر اترک با اشاره به اینکه تعداد شهرها در شهرستان راز و جرگلان به سه شهر رسیده است، اظهار کرد: در سال گذشته دفتر نمایندگی سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان شمالی در شهر راز ( مرکز شهرستان راز و جرگلان) به منظور ارائه خدماتی از جمله طراحی نقشه ساختمان و نظارت بر روند ساخت و سازهای این سه شهر مستقر شد.

,

وحیدی افزود: این در حالی است که تا به کنون مردم هیچ تمایلی بر ارائه تقاضای خود به این دفتر نمایندگی در زمینه انجام طراحی نقشه ساختمان و انتخاب ناظر ساختمانی نداشته اند و تقاضای برای دریافت این خدمات همچنان به اداره بنیاد مسکن شهرستان ارجاع می شود.

,

وی تصریح کرد: شهروندان این سه شهر تصور می کنند که هزینه دریافت این خدمات از اداره بنیاد مسکن کمتر از دفتر نمایندگی سازمان نظام مهندسی ساختمان است.

,

وی افزود: تصور شهروندان از این موضوع اشتباه است و تنها تفاوت این دو دستگاه در ارائه خدمات، آن است که اداره بنیاد مسکن هزینه های ارائه خدمات را به صورت اقساطی و دفتر نمایندگی سازمان نظام مهندسی ساختمان هزینه ها را به صورت نقدی دریافت می کند.

,

وحیدی خاطر نشان کرد: شهروندان این سه شهر فقط بابت دریافت تاییدیه انجام تاسیسات گاز ساختمان خود به دفتر نمایندگی سازمان نظام مهندسی ساختمان این شهرستان مراجعه می کنند.

,

وی در ادامه یادآوری کرد: این در حالی است که در دیگر شهرهای استان خراسان شمالی، شهروندان ملزم هستند برای دریافت خدمات طراحی نقشه های ساختمان و انتخاب ناظر به سازمان نظام مهندسی شهرستان خود مراجعه می کنند.

,

وی همچنین گفت: با این وجود، شهروندان در شهرهای زیر پنج تا شش هزار نفر این مکان را دارند که خدمات یاد شده را از اداره بنیاد مسکن شهرستان خود دریافت کنند که البته شهرهایی با این تعداد جمعیت باید به عنوان یک کلان روستا در نظر گرفته شوند.

,

معاون عمرانی فرمانداری راز و جرگلان در پاسخ به این سوال که سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان شمالی اعلام کرده است به علت عدم مراجعه شهروندان این سه شهر برای دریافت خدمات اشاره شده، دفتر نمایندگی اش را در شهرستان راز و جرگلان را تعطیل خواهد کرد؟ عنوان کرد: تلاش بر این است که این دفتر نمایندگی در شهرستان راز و جرگلان برای ارائه خدمات اشاره شده، حفظ شود و در همین راستا، در هفته جاری جلسه ای با هدف تبادل نظر و رفع مشکل یاد شده با حضور نمایندگان دفتر نظام مهندسی ساختمان، اداره بنیاد مسکن شهرستان راز و جرگلان و شهرداری راز برگزار خواهیم کرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه