اخبار داغ

بیش از یک پنجم قربانیان جهانی کرونا متعلق به آمریکاست

بیش از یک پنجم قربانیان جهانی کرونا متعلق به آمریکاست
با افزایش شمار قربانیان کرونا در ایالات متحده آمریکا به بیش از ۲۰۰ هزار نفر، معادل بیش از یک پنجم قربانیان جهانیِ این بیماری، دولت این کشور مقابله با کرونا را در بحبوحه کمپین ریاست جمهوری در کانون توجه قرار داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ منابع رسمی تاکنون حداقل ۲۰۴ هزار و ۵۰۶ مورد مرگ ناشی از کرونا و بیش از هفت میلیون مورد ابتلا به آن را در ایالات متحده گزارش کرده‌اند که بالاترین آمار در بین سایر کشورهای جهان است. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
بر اساس اعلام مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده (CDC)، بیش از ۷۰ درصد موارد مرگ و میر در ایالات متحده در افراد بالای ۶۵ سال بوده است.
,
 
,
بر اساس تجزیه و تحلیل رویترز، ایالات متحده اکنون روزانه حدود ۸۰۰ مرگ ناشی از کرونا را ثبت می‌کند. همچنین طبق میانگین آمار هفتگی پس از چهار هفته کاهش در هفته گذشته میزان مرگ و میر ناشی از کرونا در ایالات متحده پنج درصد افزایش یافته است.
,
 
,
موسسه بهداشتی دانشگاه واشنگتن پیش‌بینی کرده است که ممکن است تا پایان سال ۲۰۲۰ میلادی تعداد قربانیان کووید-۱۹ در آمریکا به ۳۷۸ هزار نفر برسد، در حالی که شمار مرگ و میر روزانه در دسامبر به ۳۰۰۰ نفر در روز می‌رسد.
,
 
,
منتقدان می‌گویند این داده‌ها نشان دهنده عدم موفقیت دولت ترامپ در سخت‌ترین آزمون خود پیش از انتخابات سوم نوامبر است.
,
 
,
جو بایدن، رقیب دموکرات وی، روز دوشنبه ادعا کرد به دلیل دروغ‌ها و بی کفایتی دونالد ترامپ در شش ماه گذشته، آمریکا شاهد یکی از سنگین‌ترین تلفات زندگی در تاریخ خود بوده است.
,
 
,
ایالات متحده چهار درصد از جمعیت جهان و ۲۰ درصد از قربانیان ویروس کرونا را در جهان به خود اختصاص داده است و میزان مرگ و میر روزانه آن نسبت به کل جمعیت چهار برابر بیشتر از اتحادیه اروپا است.
,
 
,
ایالت‌های جنوبی تگزاس و فلوریدا بیشترین مرگ و میر را در دو هفته گذشته در ایالات متحده داشته‌اند و پس از آن کالیفرنیا قرار دارد.
,
 
,
بنا بر گزارش شبکه خبری الجزیره، در حالی که مردم آمریکا در لس آنجلس تظاهرات علیه دونالد ترامپ و آمار بالای قربانیان کرونا بر پا کرده‌اند، ترامپ جدول زمانی واکسن کرونا را رد کرده و مدعی شده که ممکن است ظرف چند هفته و پیش از انتخابات سوم نوامبر، این واکسن در دسترس باشد و این درحالیست که متخصصان ارشد پزشکی در این کشور احتمال دسترسی زودهنگام به واکسن کرونا را رد کرده‌اند.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه