اخبار داغ

آیت‌الله مجتهد شبستری:

یکجانبه‌گرایی آمریکا در ماجرای مکانیزم ماشه مورد پذیرش کشورها نیست

یکجانبه‌گرایی آمریکا در ماجرای مکانیزم ماشه مورد پذیرش کشورها نیست
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: : شاید ترامپ بعد از اینکه نتواند مکانیزم ماشه را اجرا کند، به صورت یکجانبه به کشورها فشار آورد تا از ایران تسلیحات نظامی خریداری نکنند، اما بعید است کشوری از این اقدام آمریکا تبعیت کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شبکه خبری تهران نیوز، آیت‌الله محسن مجتهد شبستری، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره تلاش آمریکا برای بازگرداندن تحریم‌های تسلیحاتی و فعال‌سازی مکانیزم ماشه اظهار داشت: آمریکا توان اجرای مکانیزم ماشه را ندارد؛ زیر هیچکدام از اعضای شورای امنیت با این کشور همراهی نخواهند داشت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه خبری تهران نیوز,

وی افزود: تمامی اقدامتی که ترامپ تا به امروز علیه ایران و مقاومت انجام داده است، بیشتر جنبه تبلیغاتی داشته، حتی امضای توافق صلح امارات و بحرین با اسرائیل و فشار به عمان برای پیوستن به این توافق بیشتر جنبه انتخاباتی دارد تا برگ برنده در اختیار داشته باشد.

,

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه تلاش آمریکا برای فعال‌سازی مکانیزم ماشه برخلاف قطعنامه‌های شورای امنیت است، یادآور شد: حتی اروپا هم که به دنباله‌روی از آمریکا شهرت دارد، این بار از آمریکا تبعیت نکرده و گفته است مکانیزم ماشه را فعال نخواهد کرد.

,

شبستری به احتمال اقدام یکجانبه‌گرایانه آمریکا در صورت شکست او در شورای امنیت اشاره کرد و گفت: شاید ترامپ بعد از اینکه نتواند مکانیزم ماشه را اجرا کند، به صورت یکجانبه به کشورها فشار آورد تا از ایران تسلیحات نظامی خریداری نکنند، اما بعید است که کشوری از این اقدام آمریکا تبعیت کند.

,

وی به عدم پایبندی اروپا به برجام اشاره کرد و افزود: در رابطه با برجام اروپایی‌ها به تعهداتشان عمل نکردند، اما امیدواریم که حداقل با آمریکا در قضیه فعال‌سازی مکانیزم ماشه همراهی نکنند که در غیر این‌صورت با واکنش ما مواجه خواهند شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه