اخبار داغ

به مناسبت شهادت حضرت رقیه(س) و هفته دفاع مقدس صورت گرفت؛

اجرای نمایش میدانی شهید حججی در میناب

اجرای نمایش میدانی شهید حججی در میناب
شهر هنرخیز میناب استان هرمزگان آنچنان فرهنگ عاشورا را در دل خود جای داده است که مردمانش شهید حججی را از یاران واقعی امام حسین(ع) می دانند و سر بریده او را رقیه(ع) وار در مقابل چشم خود گرفته و اشک می ریزند، آنها نیک می دانند که این سر فقط قسمتی از یک جسم خاکی نیست بلکه ایثار، ازخودگذشتگی، مقاومت و استواری را معنا می کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از هرمز؛ در بیوگرافی شهید محسن حججی آمده متولد ۲۱/۴/۱۳۷۰ در نجف آباد است او یکی از شهدای مدافع حرم است که ۱۷/۵/۱۳۹۶ در عملیات گذرگاه مرزی الولید در منطقه مرزی بین سوریه و عراق توسط نیرو‌های داعش به اسارت در آمد و پس از دو روز به دست آنان به شهادت رسید اما گویا سال ها است که مردم هرمزگان این شهید را می شناسند، آنها با او بیگانه نیستند چرا که دو شهید از همان حرم را نیز تقدیم خدا کرده اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

حججی اگرچه در اصفهان اما در دل مردم ایران و استان هرمزگان جای دارد، این شهید «همه جای ایران سرای من است» را به درستی معنا کرده است و حالا نام و یاد او در تمام شهرها و روستاها ماندگار است که میناب نیز از این قائده مستثنی نیست.

,

شهر هنرخیزمیناب آنچنان فرهنگ عاشورا را در دل خود جای داده است که شهید حججی را از یاران واقعی امام حسین(ع) می دانند و سر بریده او را رقیه(ع) وار در مقابل چشم خود گرفته و اشک می ریزند، آنها نیک می دانند که این سر فقط قسمتی از یک جسم خاکی نیست بلکه ایثار، ازخودگذشتگی، مقاومت و استواری را معنا می کند.

,

در همین رابطه برای زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهید محسن حججی و مراسم شهادت دختر سرور و سالار شهیدان امام حسین(ع) احمد رنجبرزاده کلیبی مدیر کانون فرهنگی هنری یاران مهدی(عج) در گفتگو با هرمز اظهار کرد: کانون فرهنگی هنری یاران مهدی(عج) با توجه به فرارسیدن هفته دفاع مقدس و در آستانه سالروز شهادت حضرت رقیه(س)، برنامه های متنوع فرهنگی، هنری و مذهبی را در دستور کار قرار داده است.

,

مدیر کانون فرهنگی هنری یاران مهدی(عج) افزود: این برنامه ها که از روز دوشنبه ۳۱ شهریور آغاز شده است به مدت چهار شب ادامه دارد که هر شب راس ساعت ۲۰ در پارک جدید شهرک المهدی(عج)شهرستان میناب برگزار می شود.

,

رنجبرزاده کلیبی ادامه داد: مداح این چهار شب حامد رکنی است، سرهنگ احمدی نیا فرمانده ناحیه سپاه میناب سخنران شب سوم و سرهنگ دهقانی از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس نیز سخنران شب چهارم است و نمایش میدانی شهید حججی و شهدای مدافع حرم در شب های سوم و چهارم اجرا می شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه