اخبار داغ

در دومین روز از هفته دفاع مقدس صورت گرفت؛

افتتاح هزار و ۳۰۰ پروژه محرومیت زدایی در کردستان

افتتاح هزار و ۳۰۰ پروژه محرومیت زدایی در کردستان
همزمان با هفته دفاع مقدس و با حضور دبیر قرارگاه سازندگی سپاه کشور هزار و ۳۰۰ پروژه محرومیت زدایی در استان کردستان به بهره برداری رسید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کردتودی، پیش از ظهر امروز مراسم افتتاحیه هزار و ۳۰۰ پروژه محرومیت ‌زدایی و عام ‌المنفعه و کلنگ‌زنی 291 پروژه عمرانی و محرومیت ‌زدایی به صورت نمادین و همزمان با پروژه ‌های شمالغرب کشور در مسجد روستای کرجو از توابع سنندج برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کردتودی,

در این مراسم سردار سیدصادق حسینی فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان, با گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس، اظهار کرد: خرسندیم در این مراسم به صورت همزمان با طرح های قرارگاه شمال غرب کشور شاهد بهره برداری از یک‌هزار و 300 طرح محرومیت زدایی در استان هستیم.

,

وی افزود: این طرح ها شامل 500 واحد مسکن مددجویان با اعتباری بالغ بر 30 میلیارد تومان است که امروز در روستای کرجو هفت واحد به صورت نمادین به بهره‌ برداری می رسد.

,

فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان خاطرنشان کرد: این 500 واحد مسکونی برای محرومین در 290 روستا در 10 شهرستان استان احداث شده است. 

,

سردار حسینی همچنین از افتتاح 800 پروژه عمرانی شامل آبرسانی روستایی، احداث پل، خانه عالم ، گلزار شهدا، راه روستایی، تکمیل و مرمت مدارس، زمین ورزشی روباز، مرمت خانه محرومین، مرمت مسجد در طول هفته دفاع مقدس در سطح استان خبر داد و افزود: 147 پروژه محرومیت‌زدایی هم از محل اعتبارات شهید همدانی در سطح استان در حال ساخت است.

,

وی اعلام کرد: ۲۹۱ پروژه هم با اعتباری بالغ بر ۱۴ میلیارد تومان امروز کلنگ زنی می شود و تا پایان سال ۱۴۰۰ به بهره برداری می رسند.

,

سردار حسینی اظهار کرد: یکی دیگر از اقدامات سپاه توزیع ۱۰۰۰ سری جهیزیه در بین نوعروسان نیازمند در سال ۹۸ بوده است.

,

وی در بخشی دیگر از سخنان خود به اجرای موفقیت آمیز رزمایش بزرگ مبارزه با کرونا در سطح استان اشاره کرد و گفت: یک‌ میلیون و 248 هزار لیتر مواد ضدعفونی برای گندزایی در نقاط مختلف استفاده شد و این مهم همچنان تا ریشه‌کنی کامل این ویروس ادامه دارد.

,

فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان اظهار کرد: قبل از فرمان رهبر معظم انقلاب، 128 هزار بسته معیشتی و بهداشتی در بین نیازمندان استان توزیع شد و بعد از فرمان معظم ‌له مبنی بر اجرای رزمایش کمک مومنانه نیز از ماه رمضان تاکنون 48 هزار و 82 بسته به ارزش 11 میلیارد و 501 میلیون تومان در بین نیازمندان استان توزیع شده است و در همین راستا نیز 33 هزار و 171 خانواده نیازمند شناسایی و مورد حمایت قرار گرفته‌ اند.

,

وی همچنین از توزیع 59 هزار و 221 پرس غذای گرم به ارزش 740 میلیون تومان, توزیع یک هزار و 522 کارت هدیه به مبلغ 500 میلیون تومان در بین نیازمندان , تولید و توزیع 745 هزار عدد ماسک به ارزش 900 میلیون تومان و 10 هزار و 300 عدد البسته بیمارستانی و شلید به مبلغ 50 میلیون تومان به عنوان دیگر اقدامات سپاه در دوران مبارزه با کرونا در استان نام برد.

,

بهمن مرادنیا استاندار کردستان نیز در این مراسم با تبریک هفته دفاع مقدس اظهار کرد: کارهای زیادی در راستای محرومیت زدایی در استان انجام شده است و منشاء بسیاری از این خدمان جهادگران سپاهی و بسیجی بوده اند.

,

وی افزود: چندین سال از اوایل پیروزی انقلاب گروهک ها توسعه استان را به عقب انداختتد اما نیروهای مسلح استان از جمله سپاهیان اسلام علاوه بر ایجاد امنیت پایدار در منطقه زمینه ساز عمران و آبادانی کردستان بوده اند.

,

مرادنیا اظهار کرد: در دولت دوازدهم ۹۵۰ کیلومتر راه روستایی در استان آسفالت شده است و تا پایان دولت نیز۳۵۰ کلاس درس در استان بازسازی و نوسازی می شود.

,

وی اعلام کرد: هم اکنون ۷۰ درصد روستاهای کردستان از اینترنت برخوردارند و همگی این پیشرفت ها مرهون امنیتی است که توسط نیروهای مسلح در استان محقق شده است.

,

استاندار کردستان اظهار کرد: از همکاری و همراهی تنگاتنگ سپاه با دستگاه های دولتی در عرصه های مختلف به ویژه مبارزه با ویروس کرونا تقدیر و تشکر داریم.

,

احمدرضا دالوند مدیرکل دفتر تامین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد کشور نیز در این مراسم با تقدیر از اقدامات سپاه کردستان در حوزه محرومیت ‌زدایی، اظهار کرد: در قالب تفاهم ‌نامه ‌ای که منعقد کرده ایم سپاه 10 هزار واحد مسکونی برای مددجویان این نهاد در کشور احداث می‌ کند.

,

وی افزود: در ماه های آتی هم عملیات ساخت 20 هزار واحد در قالب تفاهم‌ نامه‌ هایی با مجموعه بنیاد علوی و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام برای مددجویان در سطح کشور منعقد می شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه