اخبار داغ

در نشست خبری علوم پزشکی البرز مطرح شد؛

محرومیت 2 درصد البرزی ها از آب آشامیدنی سالم/ واکسن آنفلوآنزا از فرانسه، اسپانیا و کره جنوبی وارد می شود

محرومیت 2 درصد البرزی ها از آب آشامیدنی سالم/ واکسن آنفلوآنزا از فرانسه، اسپانیا و کره جنوبی وارد می شود
متاسفانه دو درصد ساکنان مناطق حاشیه ای و محروم کرج دسترسی لازم را به آب با کیفیت و بهداشتی ندارند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تیتریک، ظهر امروز سه شنبه نشست خبری دانشگاه علوم پزشکی استان البرز با اصحاب رسانه برگزار شد و عدم دسترسی شهروندان به آب آشامیدنی سالم، توزیع واکسن آنفلوآنزا و نقش داشگاه در کنترل محور تردد چالوس از جمله موضوعات مطرح شده در این جلسه بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک, تیتریک,
معاون اجرایی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی البرز به بهره مندی 98 درصدی شهروندان البرز از آب آشامیدنی سالم اشاره کرد و گفت: متاسفانه دو درصد ساکنان مناطق حاشیه ای و محروم کرج دسترسی لازم را به آب با کیفیت و بهداشتی ندارند.
,
 
,
سعید محمدی با اشاره به تجهیز تمامی بیمارستان های البرز به دستگاه بی خطر ساز زباله های عفونی، افزود: این زباله ها پیش از اینکه از بیمارستان خارج شوند بی خطر شده و با خودروهای خاص به مرکز دفن پسماند حلقه دره برای دفن منتقل می شوند.
,
 
,
همچنین مدیر دارو و فرآورده‌های بیولوژیک دانشگاه علوم پزشکی البرز تزریق واکسن آنفلوآنزا را برای افرادی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند ضروری دانست و گفت: واکسن آنفلوآنزا از فرانسه، اسپانیا و کره جنوبی وارد می شود و سهم البرز از این واکسن در کشور مشخص نیست.
,
 
,
امیربقایی به توزیع نیم میلیون دز واکسن بین کادر بهداشت و درمان، زندانیان، بیماران پر خطر و زنان باردار در فاز اول اشاره کرد و افزود: فاز دوم به کودکان زیر 6 سال و سالمندان اختصاص دارد و در فاز سوم افراد عادی جامعه هدف این واکسن خواهند بود.
,
 
,
و اما تعطیلی فعالیت هایی که به اقتصاد کشور آسیب وارد نمی کند هم مطالبه ای بود که سرپرست دانشگاه علوم پزشکی البرز با اعلام آن، گفت: البته تصمیم نهایی با ستاد ملی کرونا است اما این تصمیم می تواند در قطع زنجیره شیوع کرونا موثر باشد.
,
 
,
محمد فتحی با اشاره به اینکه دانشگاه علوم پزشکی البرز متولی سلامت مردم استان است اما وظیفه ای برای بستن محور چالوس ندارد، افزود: اگر مردم و مسئولین سهم خود را برای کنترل ویروس کرونا انجام دهند، شاهد کاهش آمار مبتلایان و فوتی ها خواهیم بود.
,
 
,
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی البرز در خاتمه تلاش کادر بهداشت و درمان را به تنهایی درباره کرونا موثر و مکفی ندانست و اظهار داشت: رعایت فاصله گذاری اجتماعی، شست و شو و ضدعفونی دست ها، استفاده از ماسک و جلوگیری از برگزاری تجمع ها از مهم ترین اقداماتی است که مردم و مسئولین باید آن را مد نظر قرار دهند.
 
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه