اخبار داغ

رگ‌های حیاتی جهش تولید در کالبد جوان کارآفرینی؛

تسلط بر بازار خارج از مرز با پیروی از رهنمودهای «جهش تولید»/ توصیه های رهبر انقلاب چراغ راه کارآفرین جوان شد

تسلط بر بازار خارج از مرز با پیروی از رهنمودهای «جهش تولید»/ توصیه های رهبر انقلاب چراغ راه کارآفرین جوان شد
یک کارآفرین جوان گفت: با پیروی از رهنمودهای شعار جهش تولید مقام معظم رهبری در حال حاضر در کردستان عراق برند باتری تولیدی ما نمایندگی دارد و خوشبختانه می‌تواند با توزیع در بغداد عراق در کل این کشور همه‌گیر شود، همچنین با راه‌اندازی نمایندگی در سیستان بلوچستان نیز در نظر داریم که این باتری را در کشور افغانستان توزیع و هم‌اکنون در حال عقد قرارداد با کشور قطر هستیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کردتودی، در جهان کنونی سیستم اقتصادی سرعت زیادی به خود گرفته است و شرکتهایی که نتوانند پابه پای آن حرکت کنند به سرنوشتی جز نابودی نخواهند داشت. افراد خلاق، نوآور و مبتکر به عنوان کارآفرینان منشا تحولات بزرگی در زمینه های صنعتی، تولیدی و خدماتی شده اند و از آنها نیز به عنوان قهرمانان ملی یاد می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کردتودی،,

جمال زارع یک کارآفرین کردستانی است که با پیروی از رهنمودهای مقام معظم رهبری توانسته است برای 150 نفر شغل ایجاد کند. او می گوید در صدد است تا بتواند بازهای جهانی را تحت اختیار برند محصول تولیدی خود در بیاورد.

,

این کارآفرین کردستانی در گفتگو با خبرنگار کُردتودی، به تعریف و خصوصیات واقعی یک کارآفرین اشاره و اظهار داشت: کارآفرین کسی است که باهوش، دارای خلاقیت و ایده‌های خود را به واقعیت تبدیل کرده و هرنوع خطر و ریسکی را قبول کند.

,

این کارآفرین کردستانی افزود: من در حد توان خود در این زمینه اشتغالزایی کردم و این روند می‌تواند مورد استقبال دیگر مردم و جوانان کردستانی نیز باشد؛ در واقع من و خانواده ام با توجه به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص کارآفرینی و جهش تولید همت کردیم و  این راهنمایی را می‌توانم به جوانان داشته باشم که خانواده در این زمینه کمک حال خیلی خوبی هستند و اگر خواستند در این زمینه فعالیت کنند حتماً از ظرفیت‌های خانوادگی یا دوستانه استفاده کنند.

,

وی با بیان اینکه اشتغال‌زایی یکی از مهم‌ترین خصوصیات کارآفرین موفق است که می‌توان برای جامعه بسیارمفید باشد، افزود: متأسفانه در وضعیت اقتصادی امرزوه بسیاری از افراد به جای اشتغال‌زایی به فکر سرمایه‌‌گذاری هستند و خود را نیزکارآفرین می‌نامند درحالی که سرمایه‌گذار مخالف کارآفرین است.

,

زارع بیان کرد: کارآفرینان باید نوسانات بازار را به جان بخرند و با ریسک‌پذیری و تصمیم‌گیری درست بتوانند در راستای کارآفرینی خلاقیت داشته باشند، امیدوارم بنده لیاقت این را داشته و بتوانم در زمینه خدمت‌گذاری به جامعه اشتغال‌زایی بیشتری داشته باشم.

,

وی با توجه به شرایط اقتصاد کشور گفت: خوشبختانه برای حدود 150 نفر به‌صورت مستقیم اشتغال‌زایی ایجاد کرده و این از خصوصیات مهم و بارز یک کارآفرین برتر است.

,

زارع خاطر نشان کرد: یک برند خاص باتری توسط بنده درسطح کشور توزیع و مشهور شده و با تیم بازار یابی بسیار قوی در استان‌های همجوار همچون آذربایجان غربی، ایلام، کرمانشاه وارد کار شدیم و برندی را در استان‌های همسایه کُردنشین معرفی کرده و در حال حاضر در کل کشور و حتی کردستان عراق نیز باتری خودرو توزیع می‌کنیم.

,

وی ادامه داد: در حال حاضر در کردستان عراق این برند باتری نمایندگی دارد و خوشبختانه می‌تواند با توزیع در بغداد عراق در کل این کشور همه‌گیر شود، همچنین با راه‌اندازی نمایندگی در سیستان بلوچستان نیز در نظر داریم که این باتری  را در کشور افغانستان توزیع و هم‌اکنون در حال عقد قرارداد با کشور قطر هستیم.

,

این کارآفرین کردستانی با بیان اینکه هدف ما گستردگی توزیع باتری به کشورهای آذربایجان، ارمنستان و دیگر کشورها است، افزود: حدود 150 نفر از افراد باسواد، خبره در دفاتر سنندج، تهران و هولیر اقلیم کردستان در حال فعالیت هستند و در بحث روابط عمومی بین‌الملل، حسابداری، انباردار و کارگر دراین مجموعه با امنیت شغلی پوشش بیمه‌ای و حق و حقوق به موقع و مناسب مشغول به کارند.

,

وی به تأثیر این برند باتری در شکست بازار خارجی اشاره و عنوان کرد: با توجه به نفوذ کشور ترکیه در کردستان عراق و مناسب بودن قیمت و کیفیت محصولاتشان، کل بازار باتری کشور عراق را تحت شعاع خود قرار داده بود اما خوشبختانه طی مذاکره و تلاش بسیار توانستیم باتری بروسکه را در کشور عراق توزیع و به خوبی جواب بگیرد و با جرأت می‌گویم که 90 درصد تأمین باتری خودروها در دست ما است.

,

زارع به موانع و مشکلات پیش‌روی کار خود اشاره کرد و افزود: برای تولید کارخانه این برند باتری  و رفع برخی از مشکلات پیش‌رو، مشکلاتمان را از مقامات ارشد استانی پیگیری کرده که متأسفانه نه تنها هیچ کمکی نکردند بلکه پیشنهاد شغل دیگری دادند! در حالی‌که ما به دنبال ایجاد اشتغالزایی و کمک به وضع بیکاری استان هستیم و هیچ‌گونه تسهیلات و حمایتی از آنها نمی‌خواستیم.

,

وی با توجه به تجربیات چندین ساله خود، به جوانانی که جویای کار هستند، توصیه کرد که «با اعتماد به نفس» کارهایشان را دنبال کنند در هرکاری باید امید، توکل به خدا، انرژی مثبت و انگیزه داشته باشند و از شکست نترسند. این روزها دنیای ارتباطات، اینترنت و تکنولوژی می‌تواند در پیشرفت کار آنها مؤثر باشد و با الگوبرداری از شکست و موفقیت‌های افراد موفق و بزرگ برای تحقق اهدافشان قاطعانه و استوارانه بجنگند.

,

در ادامه فرماندار سنندج تصریح کرد: کارافرین با ایده نو و حضور جهادی در عرصه اقتصاد رسالت مهمی را به منصه ظهور می‌گذارد و اینجاست که باید سایر بخش‌ها به‌ویژه بانک ها در جذب اعتبارات تخصیصی همراهی بیشتری داشته باشند تا زنجیره رونق تولید و اشتغال محقق شود و برای کردستان که آمار بیکاری بالایی دارد فرشی از فرصت‌های شغلی پهن شود.

,

 ابراهیم زارعی افزود: شرایط برای سرمایه‌گذاری، راه‌اندازی صنایع کوچک و مشاغل خانگی در کردستان فراهم است و می طلبد بانک‌ها با تسهیل در شرایط پرداخت تسهیلات و رفع موانع برای کارآفرینان، این بذرهای کاری که به‌صورت بالقوه مانده را به فعلیت نزدیک‌تر کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه