اخبار داغ

بازار مسکن دچار یک رکود عمیق شده است؛

قیمت میلیاردی زیرزمین های مسکونی/ گرانی بازار، آخرین تابستان قرن را نقره داغ کرد!

قیمت میلیاردی زیرزمین های مسکونی/ گرانی بازار، آخرین تابستان قرن را نقره داغ کرد!
با آغاز فصل پاییز ظاهرا بازار مسکن نیز دچار یک رکود عمیق شده است. استارت این رکود عمیق که از یک ماه گذشته زده شده است باعث شده تا اغلب املاکی های سطح شهر سنندج وضعیت کنونی بازار را در ۴۰ سال گذشته بی سابقه توصیف کنند به طوری که یک زیر زمین در سنندج به قیمت میلیاردی معامله می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کردتودی، با آغاز فصل پاییز ظاهرا بازار مسکن نیز دچار یک رکود عمیق شده است. استارت این رکود عمیق که از یک ماه گذشته زده شده است باعث شده تا اغلب املاکی های سطح شهر سنندج وضعیت کنونی بازار را در ۴۰ سال گذشته بی سابقه توصیف کنند به طوری که یک زیر زمین در سنندج به قیمت میلیاردی معامله می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کردتودی,

این روزها بازار مسکن در حالی وارد رکود خرید و فروش و معاملات مسکن و همچنین ساخت و ساز شده است که کارشناسان مسکن بر این باور هستند که مادامی که بازارهای موازی در تلاطم باشند بازار مسکن نیز وضعیت خوبی نخواهد داشت.  

,

برخی فعالان حوزه ساخت و ساز نیز بر این باور هستند که شرایط سخت ساخت و ساز از یک سو و لحظه ای شدن قیمت انواع محصولات ساختمانی به خصوص قیمت آهن آلات نمی تواند بازار مسکن را از لحاظ پاسخگویی به تقاضا بی نیاز کند. چرا که وقتی سازندگان مسکن رغبتی برای ساخت و ساز از خود نشان ندهند شکاف میان تقاضا و عرضه مسکن بیش از پیش افزایش خواهد یافت.

,

اکثریت فعالان بازار مسکن شرایط بازار مسکن را این روزها رکودی دانسته و می گویند که تاکنون شرایط این چنینی برای بازار مسکن را تجربه نکرده بودند و دیگر مثل گذشته دلال در بازار مسکن وجود ندارد

,

, ,

زیر زمین هایی با قیمت های هنگفت!

, زیر زمین هایی با قیمت های هنگفت!, زیر زمین هایی با قیمت های هنگفت!,

ناصری یکی از فعالان و مشاوران املاک در شهرک زاگرس سنندج گفت: قیمت مسکن به قدری متاثر از رشد تورم افزایش یافته است که کمتر متقاضی مسکن را می توان پیدا کرد که  اقدام به خرید مسکن کند.  

,


وی با اشاره به اینکه دیگر مثل گذشته دلال در بازار مسکن وجود ندارد و شاید هم شرایط بازار مسکن و یا سایر بازارها باعث شده تا دلالان از بازار مسکن خارج شوند ادامه داد: این روزها شاید ۵ درصد سرمایه گذاران در بازار مسکن با سرمایه خود اقدام به خرید و فروش مسکن کنند. چرا که به خوبی به این موضوع واقف هستند که ملک در حال وارد شدن به رکودی عمیق است و شاید هم به این نتیجه رسیده اند که سایر بازارهای موازی مثل خودرو و یا دلار و طلا سودآوری بهتر و سریعتری برای آنها دارد.

,
,

وی افزود: متاسفانه صاحبخانه ها خودشان نرخ های میلیاردی را بر روی منازلشان برای فروش گذاشته اند به طوری که یک زیر زمینی در شهرک زاگرس سنندج آنهم ناتعمیر به قیمت 800 میلیون تومان قیمت گذاری کرده اند و وقتی ادعا می کنیم که این ارزش را ندارد می گویند پس نمی فروشیم مدتی دیگر با قیمتی میلیاردی به فروش می رسانیم!

,

, ,

رشد ۱۰۰ درصدی قیمت مسکن در منطقه وسط شهر سنندج

, رشد ۱۰۰ درصدی قیمت مسکن در منطقه وسط شهر سنندج, رشد ۱۰۰ درصدی قیمت مسکن در منطقه وسط شهر سنندج,


احسانی یکی دیگر از مشاوران املاک منطقه چهار باغ سنندج در وسط شهر با اشاره به اینکه فروشنده مسکن این روزها از ترس اینکه قیمت ها به یکباره دستخوش تغییر شوند از فروش منصرف شده اند و در بازار کمیاب است گفت: قیمت مسکن این روزها در بازار لحظه ای شده است و فروشنده ها می ترسند مسکن خود را به فروش برسانند. به نظر می رسد با این وضعیت رکود حاکم بر بازار مسکن بیش از پیش شود.

,
,

این مشاور املاک ادامه داد: رشد ۱۰۰ درصدی قیمت مسکن در سنندج باعث شده تا اجاره بها نیز به تناسب این رشد قیمت افزایش چشمگیری پیدا کند. این رشد قیمت ها موجب شده تا اکثر مستاجران در این منطقه به مناطق پایین تر کشیده شوند. به هر حال رشد بیش از حد قیمت مسکن رکود شدیدی بر بازار حاکم کرده است و اگر وضع به همین منوال پیش برود باید گفت که بسیاری از املاکی ها از کار بیکار شده و بسیاری از سازنده ها نیز از ساخت و ساز خارج خواهند شد.

,

, ,

طرح اقدام ملی مسکن بر کاهش قیمت مسکن تاثیرگذار است؟

, طرح اقدام ملی مسکن بر کاهش قیمت مسکن تاثیرگذار است؟, طرح اقدام ملی مسکن بر کاهش قیمت مسکن تاثیرگذار است؟,

مرادی، معاون شهرسازی اداره مسکن و شهرسازی کردستان با بیان اینکه گرانی مسکن به صورت سراسری است، گفت: توپوگرافی خاص شهر سنندج، وجود تپه‌های زیاد، تعداد زیاد اجاره‌نشین و گرانی زیاد مصالح ساختمانی از عوامل گرانی ملک و زمین در سنندج است.

,

وی در جواب عدم واگذاری زمین‌های حاشیه شهر به تعاونی‌ها جهت شروع ساخت و ساز افزود:  افرادی زمین‌های زیادی در حاشیه شهر با قیمت بسیار کم با هدف الحاق به محدوه شهری خریداری کرده‌اند که طبق بررسی‌ها، رانت زیادی پشت این قضیه است.

,

معاون شهرسازی اداره مسکن و شهرسازی کردستان با اشاره به افزایش اجاره بها در شهر سنندج اظهار کرد: دلال‌ها هر روز به مساله‌ای ورود پیدا می‌کنند و مدتی قبل نیز به ساخت و ساز و خرید مسکن روی آورده بودند و اکنون نیز این دلالان به صورت سلیقه‌ای قیمت اجاره‌بها را مشخص می‌کنند و نیاز است که نهادهای نظارتی به این موضوع ورود پیدا کنند.

,

, ,

وی اضافه کرد: وام ودیعه مسکن ١۵ میلیون تومانی با سود ١۳ درصد طبق ابلاغیه وزارت راه و شهرسازی به افرادی با شرایط خاص مثل کارگران، نوعروس‌ها، مددجویان بهزیستی و کمیته امداد و غیره پرداخت می‌شود.

,

مرادی با بیان اینکه در طرح اقدام ملی مسکن برخلاف مسکن مهر متقاضیان باید کل هزینه ساخت مسکن خود را به نرخ روز و بدون اعطای تسهیلات از جانب پرداخت کنند، افزود: اجرای این طرح هم می‌تواند به کاهش قیمت مسکن در کردستان کمک کند و هم بی‌تاثیر باشد زیرا این منازل به قیمت روز و با مصالح گران قیمت ساخته می‌شود و قطعا به قیمت ارزان به فروش نخواهد رفت.

,

انتهای پیام/

,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه