اخبار داغ

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس:

نرخ خرید تضمینی گندم امسال بهتر از سال گذشته است اما نظر ما را تامین نمی کند/ عدم تصمیم گیری دولت در سال آینده

نرخ خرید تضمینی گندم امسال بهتر از سال گذشته است اما نظر ما را تامین نمی کند/ عدم تصمیم گیری دولت در سال آینده
محمد رشیدی, عضو کمیسیون کشاورزی مجلس در خصوص نرخ خرید تضمینی امسال گفت: این نرخ بسیار بهتر از قیمت سال گذشته و قیمت مدنظر دولت است اما هنوز نظر ما را تامین نمی‌کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد رشیدی در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی مرصاد در خصوص قیمت گذاری نرخ خرید تضمینی که اخیرا توسط دولت صورت گرفت، اظهار داشت: قیمت خرید تضمینی که دولت در نظرداشت سه هزار و ۲۰۰ تومان و قیمت مد نظر کمیسیون ۴هزار و ۵۰۰ تومان بود که پس از فشار کمیسیون، دولت قیمت بینابین با نرخ ۴ هزار تومان را در نظر گرفت.

عضو  کمیسیون کشاورزی مجلس افزود: این نرخ بسیار بهتر از قیمت سال گذشته و قیمت مدنظر دولت است اما هنوز نظر ما را تامین نمی‌کند.

رشیدی گفت: در این شرایط اگر دولت بپذیرد ۴۰۰۰ تومان نیز مطلوب است.

وی عنوان کرد: سال آینده دیگر دولت تصمیم گیرنده نخواهد بود و این شورا است که تصمیم می‌گیرد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه مصوبه قیمت خرید تضمینی محصولات اساسی کشاورزی مربوط به سال 68 است است، گفت: این نرخ معمولاً در شورای اقتصاد تعیین می‌شد اما شورای اقتصاد در آن ذی نفع نبود بنابراین اصلاحاتی انجام شد.

وی با اشاره به طرح جدید مجلس در خصوص نحوه قیمت گذاری خرید تضمینی عنوان کرد: سه عضو از خانواده کشاورز شامل کشاورزان خبره و رئیس اتحادیه گندمکاران و سه تشکل صنفی کشاورزی شامل تعاونی تولید روستایی، نظام مهندسی و نظام صنفی کشاورزی یعنی ۶ حامی خانواده کشاورز همچنین وزیر اقتصاد، وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان مدیریت اعضای این تشکل را تشکیل می دهند.

عضو  کمیسیون کشاورزی مجلس تصریح کرد: این برای نخستین بار است که اصناف کشاورز در این دولت برای خود تصمیم گیرنده هستند.

وی افزود: سیاست‌گذاری‌های صادرات، واردات و حمایت از تولید در این طرح دیده شده است و به خوبی اصلاح تبصره ها انجام شده اما به امسال نرسید.

رشیدی خاطرنشان کرد: فصل کشت از نیمه شهریور ماه آغاز می‌شود و باید از قبل قیمت خریدهای تضمینی معلوم می‌شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه اطلاع رسانی مرصاد,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه