اخبار داغ

رزمنده عملیات بدر، والفجر ۸ و مرصاد:

کمک‌های مردم در بیماری کرونا الگوبرداری شده از صحنه‌های دفاع مقدس است

کمک‌های مردم در بیماری کرونا الگوبرداری شده از صحنه‌های دفاع مقدس است
میرحسینیان گفت: می‌توان گفت کمک مردم در بیماری کرونا به یکدیگر و کمک‌های مؤمنانه الگوبرداری شده از صحنه‌های کمک مردم در زمان جنگ است. در طول جنگ، بانوان در منازل نان می‌پختند و ادارات و نهادها نان و سایر کمک ها را جمع آوری، بسته بندی و ارسال می کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیارآفتاب؛ سید مهدی میرحسینیان از رزمندگان جنگ تحمیلی در میزگرد چهلمین سالگرد دفاع مقدس که به همت پایگاه خبری ندای تفرش و با حضور تعدادی از رزمندگان تفرشی برگزار شد، با اشاره به ویژگی‌های رزمندگان گفت: وحدت، صداقت، پای کار نظام و انقلاب بودن، خستگی ناپذیری، ایثار، فداکاری و.... از جمله ویژگی‌های رزمندگان ۸ سال دفاع مقدس است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیارآفتاب,

, , , ,

میرحسینیان اظهار کرد: در زمان ۸ سال دفاع مقدس، مردم اعم از پیر و جوان، زن و مرد پای کار بودند و دارایی های خود را در طبق اخلاص می گذاشتند تا بتوانند به جبهه ها کمک کنند.

,

وی با بیان این مطلب که در مدت ۸ سال دفاع مقدس همواره احساس تکلیف می کردند و برای حضور فعال و جهادی ساعت کار و مسائل مالی مطرح نبود، افزود: کارمندان صبح در محل کار و عصر در کنار مردم در شهر و روستاهای تفرش مشغول جمع آوری کمک برای جبهه و جنگ و بسته بندی آنها بودند.

,

رزمنده عملیات بدر، والفجر ۸ و مرصاد ادامه داد: می توان گفت کمک مردم در بیماری کرونا به یکدیگر و کمک های مؤمنانه الگوبرداری شده از صحنه های کمک مردم در زمان جنگ است. در طول جنگ، بانوان در منازل نان می پختند و ادارات و نهادها نان و سایر کمک ها را جمع آوری، بسته بندی و ارسال می کردند.

,

میرحسینیان، اضافه کرد: روزهای پایانی هر هفته تعدادی کامیون اقلام غذایی بسته بندی شده را از تفرش بارگیری می کردند و پس از اقامه نماز جمعه با دعای خیر مردم برای رزمندگان اعزام می کردند.

,

وی با اشاره به یکی از خاطراتش گفت: جهت برگزاری کلاسهای آموزشی و جمع آوری کمکهای مردمی به روستای کهلو که در فاصله حدود ۷۰ کیلومتری شهر تفرش قرار دارد، اعزام شده بودم. پس از اتمام کلاس‌ها که حدود یک هفته به طول انجامید، در مسیر برگشت به تفرش و در حین انتقال کمک‌های مردمی در برف ماندیم و صبح روز بعد به تفرش رسیدیم.

,

رزمنده عملیات بدر، والفجر ۸ و مرصاد در خصوص تشییع پیکر شهدا در شهرستان تفرش گفت: با توجه به نوع مسئولیتم در انتقال و مراسم تشییع پیکر اکثر شهدای تفرش حضور داشتم. با همراهی سایرین، پیکرهای شهدا را به شهرستان انتقال می‌دادیم و با بدرقه مردم، تدفین شهدا انجام می‌شد.

,

میرحسینیان ادامه داد: اگرچه صحنه‌های دل کندن پدر و مادر از فرزند صحنه‌ای تلخ است، اما ایمان به خدا، صبر، توسل به ائمه معصومین (ع) به خصوص امام حسین(ع) و حضرت زینب(س) سبب می شد که از بی تابی خانواده ها کاسته شود.

,

وی در خصوص روز بمباران تفرش بیان کرد: روز ۱۳ بهمن سال ۶۵ در حین رفتن به منزل بودم. ابتدای خیابان شهید محسن محبعلی (زیور کاظمی سابق) صدای هواپیما در آسمان نظرم را به خود جلب کرد. ۴ هواپیما از سمت روستاها به سمت شهر در پرواز بودند. در نزدیکی شهر به دو دسته تقسیم شدند و در دو مسیر، پرواز را ادامه دادند.

,

این رزمنده جنگ تحمیلی گفت: یکی از هواپیماها انتهای خیابان زیور کاظمی، نزدیکی مدرسه را مورد هدف بمباران قرار داد. همه ترسیده بودند. شیشه های منازل فرو می ریخت و عده ای به شهادت رسیدند. صحنه ای سخت و دردناک بود. خودم را به محل بمباران رساندم. عده ای بهت زده بودند؛ خانواده هایی را دیدم که کودکان شهیدشان را در آغوش کشیده بودند؛ با کمک مردم توانستیم شهدا را جمع آوری و انتقال دهیم.

,

, , ,

میرحسینیان با اشاره به اینکه جبهه و جنگ گنجینه ای عظیم است که نیازمند کشف، استخراج و بیان است، افزود: نباید درس‌های جبهه و جنگ، نحوه پیروزی انقلاب و شهادت جوانان و پیروزی و حفظ استقلال کشور آن هم در شرایط تحریم را فراموش کرد. می توان از الگوهای دفاع مقدس برای مدیریت مسائل کشور استفاده کرد.

,

وی در خصوص مدیریت جنگ گفت: امام(ره) به صورت مستقیم و غیر مستقیم در جنگ حضور داشتند و مسائل را به خوبی مدیریت می کردند.

,

این رزمنده جنگ تحمیلی ادامه داد: جنگ ۸ ساله، جنگ ایران با عراق نبود بلکه جنگ با دنیا بود و اغلب کشورها در مقابل جمهوری اسلامی ایستاده بودند. کشور ایران در طول جنگ از ۴۰ کشور دیگر اسیر گرفت.

,

میرحسینیان با اشاره به وقوع انقلاب در سایر کشورها خاطر نشان کرد: انقلاب مردمی ایران بر اساس اسلام و با شعار استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی بود و پایبندی به همین مسائل سبب شد که خشم دشمنان برانگیخته شود و آنها را به مقابله با جمهوری اسلامی وادارد که تا به امروز توطئه های متعدد ناکامی را برای نابودی نظام اسلامی بیندیشند و اجرا کنند.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه