اخبار داغ

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس یازدهم:

اگر مردم دیدند خودرو «دناپلاس» سوار شدم هجمه وارد کنند

اگر مردم دیدند خودرو «دناپلاس» سوار شدم هجمه وارد کنند
سبزی نماینده مردم ساوه در مجلس با اشاره به وظیفه مجلس جهت تأمین مسکن و خودروی نمایندگان، گفت: در زمان ثبت‌نام خودرو اصلاً نامی از دناپلاس در میان نبود، اگر مردم دیدند من دناپلاس سوار شدم آن وقت هجمه ها را وارد کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیارآفتاب؛ پس از انتشار نامه ای از ایزدخواه نماینده مجلس یازدهم مبنی بر عدم تمایل به دریافت خودروی دناپلاس، این موضوع به صدر اخبار این روزها رسید. برای شفاف شدن مسئله با حجت الاسلام محمد سبزی نماینده مردم ساوه و زرندیه گفتگویی صورت دادیم تا ابعاد مختلف قضیه را جویا شویم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیارآفتاب,

وی در گفتگو با دیارآفتاب در خصوص دریافت دناپلاس توسط نمایندگان، گفت: طبق قانون خدمات کشوری تأمین خودرو و مسکن برای نمایندگان مجلس که از نظر جایگاه با وزرا برابرند، امری معمولی است.

,

سبزی با اشاره به عدم دریافت حق مسکن و خودرو توسط برخی نمایندگان، افزود: واقعاً در این قضایا در حق نمایندگان ظلم می شود، چرا که برخی از آنها که ساکن تهران هستند یا در ادوار گذشته مجلس حضور داشتند، مسکن داشتند و از هیچکدام از این حقوق استفاده نکرده اند ولی در فضای عمومی جامعه گفته می شود همه نمایندگان از این به اصطلاح رانت استفاده کردند.

,

با ۲۰۰میلیون حق مسکن، خانه ای ۵۴سال ساخت اجاره کردم

, با ۲۰۰میلیون حق مسکن، خانه ای ۵۴سال ساخت اجاره کردم, با ۲۰۰میلیون حق مسکن، خانه ای ۵۴سال ساخت اجاره کردم,

سبزی ادامه داد: مجلس طبق قانون موظف است مسکن نماینده را تأمین کند. برای این کار یا باید خانه ای سازمانی به نمایندگان بدهد، یا خانه ای برای آنان رهن کند یا مبلغی را در اختیار آنان قرار دهد تا خودشان مسکنی را تهیه کنند. در این دوره آقای قالیباف به کارشناسان دستور دادند تا در منطقه جنوب اتوبان همت، میانگین قیمت اجاره و رهن خانه را کشف قیمت کنند تا طبق آن مبلغی را به نمایندگان بدهند که طبق نظر کارشناسان مبلغ ۲۰۰میلیون تومان برای ۴سال، در اختیار نمایندگان قرار گرفت. خود بنده با این پول و مبلغی هم که خودم روی آن گذاشتم نهایتا توانستم خانه ای ۵۴ سال ساخت، بدون آسانسور و بالکن اجاره کنم.

,

در زمان ثبت نام خودرو، اصلا نامی از دناپلاس نبود

, در زمان ثبت نام خودرو، اصلا نامی از دناپلاس نبود, در زمان ثبت نام خودرو، اصلا نامی از دناپلاس نبود,

نماینده مردم ساوه در مجلس شورای اسلامی در خصوص تخصیص خودرو به نمایندگان، تصریح کرد: این موضوع که این روزها حساسیت زیادی را برانگیخته مربوط به زمان حال نیست بلکه برمیگردد به اردیبهشت ماه که نمایندگان دوره ای آزمایشی را در مجلس می گذراندند. در آن زمان فرم هایی به نمایندگان دادند که هر کسی نیاز به خودرو دارد، درخواستش را مکتوب کند. در همان زمان برخی نمایندگان که خودرو داشتند درخواست جدیدی ندادند و برخی نمایندگان که خودرو نداشتند یا خودرویشان مستهلک بود –مثل خودم که سمند مدل ۸۹ دارم و چندبار در جاده خراب شده است- درخواست دریافت خودرو دادند. در آن زمان هم اصلا نامی از نوع خودرو –دناپلاس یا پژو پارس- در میان نبود، صرفا گفته شده بود از شرکت ایران خودرو، ماشینی تهیه می شود که مقداری از آن در قالب وام به نمایندگان داده می شود و بقیه آن نیز توسط خودتان باید پرداخت شود.

,

سبزی با اشاره به قیمت بسیار پایین تر خودروها در اردیبهشت ماه و افزایش ناگهانی آن طی چند ماه اخیر، گفت: در حال حاضر خودرو ها تحویل نمایندگان نشده است و صرفا در اختیار آنان است. در واقع سندی به نام نمایندگان زده نشده است و معلوم نیست این اتفاق تا آخر دوره یازدهم مجلس بیفتد یا نه. هنوز هم هیچ پولی از نمایندگان دریافت نشده است و مشخص نیست موضوع به چه صورت پیش برود.

,

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا در حالی که مردم با شرایطی دشوار و با قرعه کشی باید در صف انتظار چندین ماهه یا چند ساله دریافت خودرو بایستند ولی نمایندگان بدون قرعه کشی بهترین خودروی ساخت داخل را تحویل بگیرند، گفت: از زمان درخواست نمایندگان تا امروز بیش از ۴ ماه گذشته است. ضمن اینکه مگر خودروهایی که به صورت فروش فوق العاده به نام مردم درمی آید تحویلشان نمی شود؟

,

نماینده جهادی نباید مرکب مناسبی داشته باشد؟/ اگر مردم دیدند دناپلاس سوار شدم هجمه وارد کنند

, نماینده جهادی نباید مرکب مناسبی داشته باشد؟/ اگر مردم دیدند دناپلاس سوار شدم هجمه وارد کنند, نماینده جهادی نباید مرکب مناسبی داشته باشد؟/ اگر مردم دیدند دناپلاس سوار شدم هجمه وارد کنند,

نماینده مردم ساوه در مجلس یازدهم تصریح کرد: بعضا مقایسه هایی توسط مردم صورت می گیرد که اشتباه است. مثلا گفته می شود چرا مردم باید پراید سوار شوند ولی نمایندگان دناپلاس؟ جواب واضح است، مگر مردم عادی به اندازه نمایندگان از خودرو استفاده می کنند؟ بعضی نماینده ها ۸ شهرستان زیرمجموعه دارند که باید هر چند وقت یکبار به شهرها و روستاهای آن سرکشی کنند. آیا نماینده ای که می خواهد جهادی کار کند، نباید یک مرکب مناسب در اختیارش باشد تا بتواند این سرکشی ها را انجام دهد؟ آیا نماینده باید با خودروی شخصی خود این مسافت ها را طی کند؟ ضمن اینکه این را مقایسه کنید با ادارات دولتی، فرمانداران و وزرا که هر کدام چندین خودروی شاسی بلند در اختیار دارند و کسی هم صدایش درنمی آید! ضمن اینکه اگر مردم دیدند بنده سوار دناپلاس شدم، بعد هجمه ها را وارد کنند، چرا قصاص قبل از جنایت می کنند؟

,

نماینده ادوار گذشته سراتو و سوزوکی تحویل گرفتند

, نماینده ادوار گذشته سراتو و سوزوکی تحویل گرفتند, نماینده ادوار گذشته سراتو و سوزوکی تحویل گرفتند,

وی در پاسخ به این سوال که تکلیف خودروهایی که در دوره های قبلی مجلس در اختیار نمایندگان بود، چه شده است، گفت: آن خودروها که سراتو و سوزوکی بوده است، در پایان دوره مجلس در اختیار خود نماینده ها قرار گرفته است و الان هم بسیاری از آنان با سراتو و سوزوکی به مجلس می آیند.

,

سبزی در پایان خاطرنشان کرد: ای کاش در کنار این هجمه ها و انتقاد ها، مقداری از برنامه ها و فعالیت های شبانه روزی نمایندگان حمایت می شد. درست است که مردم هنوز نتیجه اقدامات مجلس را ندیده اند ولی باید این را هم در نظر گرفت که نتیجه کار مجلس مانند دستگاه های اجرایی در کوتاه مدت خود را نشان نمی دهد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه