اخبار داغ

با تصویب 600 میلیارد ریال اعتبار؛

گره بیمارستان «راز و جرگلان» به دست قرارگاه خاتم‌الانبیا (ص) باز شد

گره بیمارستان «راز و جرگلان» به دست قرارگاه خاتم‌الانبیا (ص) باز شد
شهرستان 70 هزار نفری و مرزی راز و جرگلان از توابع استان خراسان شمالی که سال ها از داشتن بیمارستان محروم بوده حالا به همت قرارگاه خاتم قرار است به خواسته و مطالبه چندین ساله مردمان این منطقه دست یابد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصر اترک، شهرستان راز و جرگلان با دارا بودن سه بخش مرکزی، جرگلان و غلامان از شهرستان های محروم خراسان شمالی محسوب می شود که با مشکلات فراوانی دست و پنجه نرم می کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  , عصر اترک،,

نبود بیمارستان در این منطقه با توجه به فاصله چند ده کیلومتری از بجنورد مرکز استان، مشکلات فراوانی را برای اهالی این منطقه ایجاد کرده و همواره یکی از مطالبات به حق، اما تحقق نیافته بوده است.

مردم این منطقه ناگزیرند برای دریافت خدمات درمانی فاصله چند ده کیلومتری آن تا شهرستان مانه و سملقان و یا بجنورد، مرکز استان خراسان شمالی را طی کنند.

,
,
,

زمزمه های ساخت بیمارستان در این منطقه به سال های قبل ازاتقاء راز و جرگلان به شهرستان و حدود سال های 1392 بر می گردد. اولین وعده‌ ساخت بیمارستان در این منطقه  در 87 به نقل از جواد شاهین فر، سرپرست وقت دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی مطرح شد.

,

پس از آن ابراهیم گلمکانی، رئیس اسبق دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، محدرضا صالحی استاندار اسبق خراسان شمالی، محمد زارعی فرماندار شهرستان راز و جرگلان و نمایندگان وقت در مجلس شورای اسلامی بارها به این موضوع اشاره داشته اند اما نتیجه اظهار نظرهای مسئولان در طول بیش از یک دهه تاکنون به نتیجه ای ختم نشده است.

,

 

,

اختلاف نظر در جانمایی بیمارستان

, اختلاف نظر در جانمایی بیمارستان, اختلاف نظر در جانمایی بیمارستان,

هرچند طی سال های گذشته اختلاف نظر میان مردم این شهرستان مهمترین علت برای آغاز نشدن اجرای این پروژه عنوان شده و اینکه مردم بخش های مختلف این شهرستان معتقد هستند و تاکید دارند باید بیمارستان در محل مورد نظر آنان ساخته شود اما عدم ورود جدی مسئولان به این پروژه نیز دلیل دیگری برای طولانی شدن به سرانجام نرسیدن این مطالبه مردمی است.

,

اما چندی پیش محمد علی شجاعی، استاندار خراسان شمالی از قول سردار سلامی برای ساخت یک بیمارستان ۶۴ تختخوابی توسط سپاه در راز و جرگلان خبر داد.

,

موضوعی که در نشست اخیر استاندار خراسان شمالی با رسانه های استان ابعاد جدیدتری از آن مطرح شد و شجاعی درباره تعیین تکلیف جانمایی زمین برای احداث بیمارستان در شهرستان راز و جرگلان گفت: باید بپذیریم که امنیتی کردن اجرای پروژه ها با برگزاری هر اجتماع مردمی، منطقی نیست.

,

شجاعی اظهارداشت: دو یا سه مکان برای جانمایی نهایی زمین برای احداث و اجرای این پروژه انتخاب شده اند که در دست ارزیابی هستند.

,

وی افزود: طی تعامل با قرارگاه خاتم الانبیاء، مقرر شد که این قرارگاه پیمانکار احداث بیمارستان در این شهرستان بشود و نهاد سپاه نیز تا دو میلیارد تومان اعتبار برای اجرای این پروژه کمک کند.

,

 

,

تصویب 600 میلیارد ریال اعتبار برای بیمارستان رازوجرگلان

, تصویب 600 میلیارد ریال اعتبار برای بیمارستان رازوجرگلان, تصویب 600 میلیارد ریال اعتبار برای بیمارستان رازوجرگلان,

آخرین خبر در خصوص این بیمارستان را هم سردار ابوالقاسم چمن، فرمانده سپاه حضرت جوادالائمه (ع) خراسان شمالی در نشست خبری به مناسبت هفته دفاع مقدس اعلام کرد.

,

سردار چمن گفت: 600 میلیون ریال برای ساخت بیمارستان شهرستان راز و جرگلان مصوب شد که این طرح توسط قرارگاه خاتم‌الانبیا (ص) اجرا می‌شود.

,

وی اظهار داشت:این بیمارستان 64 تختخوابی در منطقه مرزی راز و جرگلان ایجاد خواهد شد و با ساخت آن به مطالبه چندین ساله مردم این خطه محورم پاسخ داده خواهد شد.

,

سردار چمن خاطرنشان کرد: ردیف اعتباری ساخت این طرح توسط دولت مصوب شده است و قرارگاه خاتم الانبیا (ص) به عنوان مجری طرح، پس از ساخت آن را برای تجهیز امکانات و نیرو، تحویل دانشگاه علوم پزشکی استان می دهد.

انتهای پیام/

,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه