اخبار داغ

در گفتگو سفیرافلاک با همسر شهید مدافع حرم مطرح شد؛

عشق به امام حسین(ع) شهید رستمی مقدم را راهی سوریه کرد/شهدای سلامت به مثابه شهدای دفاع مقدس

عشق به امام حسین(ع) شهید رستمی مقدم را راهی سوریه کرد/شهدای سلامت به مثابه شهدای دفاع مقدس
شهید رستمی یکی از شهدای شاخص استان لرستان در دفاع از حرم بود که از سالهای ابتدای جنگ تحمیلی نیز در میدان حق علیه باطل حضور مداوم داشت و در آخر عشق به امام حسین(ع) اوا راهی سوریه کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  به نقل از سفیر افلاک هوا رو به سردی می رفت، پاییز در راه بود و فصل خزان از راه می رسید اما ۳۱ شهریور سال ۵۹ سایه سیاه جنگ بر سر این کشور افکنده شد، دشمنانی که تاب دیدن نهال نوپای انقلاب اسلامی ایران را نداشتند این بار از طریق جنگ نظامی خواستند که ملت ایران را تسلیم کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیر افلاک,

 از همان روزهای نخست ملت ایران کمر همت را برای مقابله با اهریمنان بستند، نوجوانان و جوانان راهی میدان نبرد با دشمن شدند، سرما و گرما در آن روزها معنایی نداشت، انگار همه رزمندگان پا در مسیر بهار می گذاشتند و به شوق شهادت جانانه با دشمن می جنگیدند.

,

, ,

,

, ,

قطره های خون شهدا، رنگی به یادماندی در لاله زار جبهه ها

, قطره های خون شهدا، رنگی به یادماندی در لاله زار جبهه ها,

قرمز، رنگی بود که گاه بر سینه رزمندگان می نشست، رزمندگانی که با تاسی از امام حسین(ع) به شهادت می رسیدند، انگار همه جبهه ها لاله زار شده بود که با قطره قطره خون های شهدا، دشتی از لاله ها روئیده شده بود.

,

با هر رزمنده ای که شهید می شد، صدها نفر خود را برای مقابله با دشمن آماده می کردند، در جبهه ها غوغایی برپا بود، نماز ها و عبادت های خدایی، نواها و نوحه ها، سرودهای به یادماندنی، سربندهای عاشقی منقش به نام ائمه اطهار(ع) و گاهی چفیه های خونین روزهای تاریخی و به یادماندنی را رقم زد.

,

, ,

ایستادگی در برابر ظالمان و اهریمنان

, ایستادگی در برابر ظالمان و اهریمنان,

رزمندگان در برابر عربده های ظالمان و زورگویان زمان ایستادند و و با تقدیم جان خود سبب شدند تا در رگ های وطن حیاتی دوباره جاری شود اما اجازه ندادند وجبی از این خاک به دست دشمن بیفتد.

,

کوچه های شهرها در آن روزها حال و هوای دیگری داشت، بر سر بسیاری از کوچه ها حجله هایی از شهدا قرار گرفته اند، قاب عکسی از شهید در میان حجله دیده می شد و مادرانی که عزیزان خود را برای دفاع از وطن تقدیم کرده بودند.

,

حالا ۴۰ سال از جنگ تحمیلی می گذرد، برخی از رزمندگان دوران دفاع مقدس به عنوان مدافعان حرم راهی سوریه شدند و نشان دادند که راه دفاع مقدس و شهادت همچنان ادامه دارد.

,

,

, ,

سالها ایستادگی در جنگ تحمیلی

, سالها ایستادگی در جنگ تحمیلی,

به همین مناسبت گفتگویی با همسر شهید رضا رستمی شهید مدافع حرم خرم آباد انجام شده است، شهیدی که نه تنها در دفاع مقدس بلکه در دفاع از حرمین گام برداشتند و در این راه به فیض شهادت نائل آمدند.

,

آذر نیک زاده همسر شهید رستمی در گفت و گو با سفیر افلاک اظهار داشت: شهید رستمی در تیرماه سال ۱۳۴۰ در خرم آباد به دنیا آمد و ابتدا در صدا و سیما مشغول به کار شد، با آغاز جنگ تحمیلی به ندای امام خمینی(ره) لبیک گفتند و راهی جبهه های جنگ شدند.

,

وی افزود: شهید رستمی در جنگ تحمیلی در عملیات های مختلفی حضور داشتند که در مناطق عملیاتی هورالعظیم بر اثر اصابت ترکش و حمله شیمیایی جانباز ۵۰ درصد شدند.

,

همسر شهید رستمی تصریح کرد: بعد از مدتی علیرغم این که شهید رستمی مجروح شده بود اما باز هم راهی جبهه ها شد و در عملیات هایی مانند کربلای ۴، خیبر و والفجر ۵ شرکت کردند و بار دیگر مجروح شدند.

,

,

, ,

عشق به امام حسین(ع) شهید رستمی را راهی سوریه کرد

, عشق به امام حسین(ع) شهید رستمی را راهی سوریه کرد,

وی اظهار داشت: شهید رستمی بیش از ۹۰ ماه در جبهه های جنگ حضور داشتند  و به عضویت سپاه درآمدند و ۳۲ سال در لباس پاسداری خدمت کردند.

,

همسر شهید رستمی گفت: چهار فرزند پسر دارم که همیشه شهید رستمی از خاطرات زمان جنگ برای آنها تعریف می کرد و بچه ها هر با مشتاق تر از همیشه به این خاطرات گوش می دادند.

,

وی با اشاره به اعزام شهید رستمی به سوریه افزود: سه ماه بعد از این که شهید رستمی بازنشسته شد تصمیم گرفت که راهی سوریه شد و همیشه می گفت در زمان امام حسین(ع) نبودم اما حالا هستم و برای دفاع از حرم حضرت زینب(س) آماده شده ام.

,

,

, ,

همسر شهید رستمی اظهار داشت: بعد از سه ماه از بازنشستگی شهید رستمی راهی سوریه شد و همیشه اعتقاد داشت که تا آخرین نفس باید خدمت کرد و شهید خودش می دانست که شهید می شود و آرزویش شهادت بود.

,

اوج همدلی در ایام کرونا همانند دوران دفاع مقدس

, اوج همدلی در ایام کرونا همانند دوران دفاع مقدس,

وی با اشاره به صحنه های جنگ در دفاع مقدس و صحنه های همدلی در دوران شیوع کرونا گفت: در دوران دفاع مقدس همه ملت ایران بسیج شده بودند و هر کسی کاری انجام می داد و بانوان در پشت جبهه ها بسته بندی مواد غذایی، شستن پتوها و آماده کردن لباس رزمنده ها را انجام می دادند و امروز در دوران کرونا باز هم همان صحنه های فداکاری و یکدلی به اوج رسید.

,

همسر شهید رستمی گفت: بنده در ایام کرونا اقدام به دوختن ماسک کردم و همه احساس وظیفه کردند که باید به نحوی خدمت کنند و کمک های مومنانه و خدمت به نیازمندان از دیگر اقدامات در این ایام بود.

,

وی اظهار داشت: همه ما عزیزان زیادی را تقدیم کرده ایم، چه در زمان جنگ و چه به عنوان مدافعان حرم و هنوز هم مادرانی هستند که چشم انتظار فرزندان خود بوده که انتظار می رود همه مسئولان به وظیفه خود عمل کنند و همه راه شهدا را ادامه دهند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه