اخبار داغ

کارشناس مسائل سیاسی:

روحیه اشرافیگری و قدرت طلبی در مدیران به بیشتر شدن مشکلات دامن می‌زند

روحیه اشرافیگری و قدرت طلبی در مدیران به بیشتر شدن مشکلات دامن می‌زند
محمد بلکه به گسترش مشکلات نیز دامن خواهد زد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد شیخ زاده، کارشناس مسائل سیاسی و عضو هیئت علمی دانشگاه بجنورد در گفتگو با خبرنگار عصراترک با اشاره به اینکه کشور ایران بعد از پیروزی انقلاب بحران های خاصی را پشت سرگذاشت، اظهار کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، هشت سال جنگ تحمیلی عراق علیه ایران با حمایت های ابرقدرت ها و کشورها از رژیم صدام شکل گرفت و شرایط اقتصادی و زیرساختی کشور را تحت شعاع قرار داد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصراترک ,

وی با بیان اینکه باید توجه شود که به چه صورت می توان ارزشها و دستاوردهای آن دوران را برای زندگی امروز الگو قرار دارد و از آنها بهره برداری کرد، گفت: باید ببینیم، مدیران و مسئولان در دوران دفاع مقدس، با چه سبکی مملکت داری می کردند و چگونه با مشارکت مردمی و روحیه کار جمعی توانستند بر سختی های آن روزگار غلبه کنند.

,

شیخ زاده خاطرنشان کرد: در دوران دفاع مقدس کشور ایران همچون زمان حال در تحریم بود، چه بسا تحریم هایی خیلی سخت نسبت به زمان حال که حتی دسترسی به حداقل های مورد نیاز برای دفاع وجود نداشت، اما در آن شرایط با استفاده از وضعیتی که تحریم ها ایجاد کرده بود، خودکفایی کشور در عرصه های نظامی ظهور پیدا کرد.

,

این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه تبدیل تحریم ها به خودکفایی در واقع درس بزرگی از دفاع مقدس است که امروز باید سرلوحه امور قرار گیرد، افزود: مشاهده می کنیم در دوران دفاع مقدس، در سایه تهدیدات و حملات موشکی قرار داشتیم  اما امروز تیم شهید طهرانی مقدم، ایران را به یک قدرت موشکی در جهان تبدیل کرده و در سایر عرصه های دفاعی نیز به همین صورت بود.

,

 

,

اقتصاد مقاومتی فرهنگ و تفکر زمان جنگ تحمیلی است

, اقتصاد مقاومتی فرهنگ و تفکر زمان جنگ تحمیلی است,

عضو هیئت علمی دانشگاه بجنورد خاطرنشان کرد: براساس بیانات مقام معظم رهبری که بارها به بحث اقتصاد مقاومتی توصیه کرده اند، در واقع اقتصاد مقاومتی همان فرهنگ و تفکر و عهدی است که در زمان جنگ وجود داشت، با توجه به اینکه در حال حاضر نیزکشور در دوران جنگ اقتصادی به سر می بریم، لذا باید از همان ابزارها، تاکتیک ها برای خنثی کردن نقشه های دشمن استفاده کنیم.

,

شیخ زاده با بیان اینکه یکپارچگی و وحدت بین مردم و مسئولان در دوران دفاع مقدس زبانزد بوده است، گفت: در شرایط جنگ اقتصادی که امروز دشمن بر کشور تحمیل کرده است نیز باید همه در یک جبهه باشند و مسئولین با فراهم کردن شرایط مناسب برای کسب و کار،  رفع موانع تولید، هدفمند کردن واردات و تسهیل صادرات و مردم به نوعی با مدیریت کردن الگوی مصرف و تقاضا، دامن نزدن به هیجانات بازار، در این جنگ اقتصادی همراه هم باشند.

,

وی یادآور شد: مسئولان در دوران دفاع مقدس به رضای خداوند توجه داشتند و باتوجه به اینکه افراد خدا را ناظر بررفتارشان می دانستند، از حب ریاست، دنیا، شهرت، به دور بودند، علاوه بر این فرماندهان و مسئولان در دوران دفاع مقدس به دنبال گمنامی بودند و ساده زیستی و مردم داری در راس عقایدشان بود و خود را خدمتگذار مردم می دانستند.

,

شیخ زاده با بیان اینکه در شرایط فعلی حاکم بر کشور، وجود مدیران جهادی قطعا بخش عمده ای از مشکلات را رفع خواهد کرد، گفت: مسئولان باید پای کار و همراه مردم باشند، باید مشکلات را از نزدیک لمس کنند و دغدغه شان به طور جدی رفع مشکلات و مسائل مردم باشد.

,

وی ادامه داد: مردم زمانی که شاهد همراهی مدیران باشند، سختی ها را می پذیرند و ایثار می کنند ، اما اگر فاصله و اختلاف طبقاتی ایجاد شود، گاهی اوقات مردم را در همراهی کردن شرایط کشور دچار تردید می کند که لازمه همراهی الگو گرفتن از روحیات و ارزشهای دفاع مقدس برای رسیدن به آرمان ها است.

,

 

,

مسابقه های کسب قدرت و ثروت

, مسابقه های کسب قدرت و ثروت,

این کارشناس مسائل سیاسی گفت: سبک زندگی و سادگی و بی آلایش بودن شهدایی همچون سردار سلیمانی، سردار شوشتری و سردار محمد زاده قطعا باید الگوی زندگی امروز مردم قرار گیرد.

,

عضو هیئت علمی دانشگاه بجنورد با بیان اینکه نگاه به آخرت، اخلاص، دوری از دنیا طلبی و اشراف زدگی باید مورد توجه باشد، گفت: گاهی اوقات در جامعه چشم و هم چشمی هایی به وجود آمده و مسابقه های برای کسب قدرت، ثروت و رفاه ایجاد می شود که دردوران دفاع مقدس به این گونه نبود و افراد از جان و مالشان به سادگی برای نفع دیگران می گذشتند.

,

شیخ زاده بیان داشت: در دوران هشت سال جنگ تحمیلی مردم در کمک رسانی به یکدیگر سبقت می گرفتند، امروز در شرایط مقابله با کرونا نیز مردم و مسئولان در رزمایش مواسات این جلوه را نشان دادند ، اما باید در تمامی عرصه ها بروز جدی داشته باشد.

,

وی خاطرنشان کرد: به نوعی مدیران باید با یک روحیه جهادی و مخلصانه کشور را اداره کنند و روحیه اشرافیگری، قدرت طلبی، رسیدن به هر پستی با هر قیمتی را کنار بگذارند زیرا این مسائل نه تنها کمکی به رفع مشکلات نخواهد کرد بلکه به گسترش مشکلات نیز دامن خواهد زد.

,

این کارشناس مسائل سیاسی گفت: بنابراین بازگشت به فرهنگ دوران دفاع مقدس قطعا کلید حل مسائل و مشکلات است و اگر تفکر جهادی و تدبیر وجود داشته باشد قطعا به حل شدن راحت تر مشکلات کمک خواهد کرد.

,

شیخ زاده با بیان اینکه ویژگی های شخصیتی شهید سلیمانی به لحاظ مدیریت جهادی، در واقع جهاد با نفس بود، گفت: وی همچنین در تلاش بی وقفه، روحیه جهادی و خستگی ناپذیر، شجاعت و تدبیر زبانزد عالم بوده است.

,

 

,

, ,

 

,

شبکه های فارسی زبان معاند خیرخواه مردم ایران نیستند

, شبکه های فارسی زبان معاند خیرخواه مردم ایران نیستند,

این کارشناس مسائل سیاسی خاطرنشان کرد: در رابطه با شیطنت های خارج کشور با ایجاد یک طرح مسئله که هدف از فعالیت تعداد بالای شبکه های معاند و مخالف به زبان فارسی، چه می تواند باشدو این شبکه ها چه نفعی را دنبال می کنند و آیا دلسوز مردم هستند، که این میزان پول، اعتبار و تجهیزات را هزینه می کنند، به خوبی حیله های آنها  آشکار خواهد شد.

,

وی با بیان اینکه این شبکه های معاند قطعا خیرخواه مردم نیستند و نخواهند بود، گفت: آنها برعلیه دستاوردهای ایران هجمه ایجاد می کنندو هر روز یک حاشیه را در کشور ایجاد کرده و مردم را سرگرم می کنند و به نوعی به تفرقه، دوقطبی کردن جامعه، دامن می زنند و آنها در تمامی این توطئه ها به دنبال منافع از دست رفته شان در خارج از ایران هستند و می خواهند شرایط را برای ورود مجدد به کشور ایران فراهم کنند.

,

شیخ زاده با اشاره به اینکه دشمنان ایران بیکار ننشسته اند، گفت: در جنگ هشت ساله ، تحریم ها، را تحمیل کردند، در برجام با اینکه ایران تعهداتی را پذیرفت، اما یک طرفه بدون توجه به اصول و قواعد بین الملل و ارزشهای انسانی آن تعهدات را زیرپا گذاشتند و نشان دادند که به هیچ عهدی پایبند نیستند، در حالی که جمهوری اسلامی ایران ثابت کرد به دنبال تعامل سازنده با جهان است.

,

وی گفت: عده ای هضم کردن تفکری  که کشور و ملت ایران بخواهند روی پای خودشان باشند، برایشان دشوار است، در واقع آنها کشورهایی را مطلوب خود می دانند که بتوانند منابعشان را استثمار کنند، از آنها بخورند و غارت کنند.

,

این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه براساس گفته های شهید سردار سلیمانی ما ملت امام حسین(ع) هستیم و ذلت را نمی پذیریم، گفت:  باید در این شرایط تحریم های لحاظ شده بر کشور مسئولان مسائل و مشکلات کشور را مورد توجه قرار دهند و در جهت حل آن تلاش کنند، زیرا اگرمردم شاهد تلاش مسئولان باشند که پشت مردم هستند، قطعا همراهمی می کنند، اما باید در هر شرایطی از توطئه های دشمن غافل نشویم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه