اخبار داغ

مجری طرح پنبه وزارت جهاد کشاورزی؛

تولید پنبه کشور احیا می‎‌شود/ ۹۹ هزار هکتار زیر کشت پنبه رفت

تولید پنبه کشور احیا می‎‌شود/ ۹۹ هزار هکتار زیر کشت پنبه رفت
مجری طرح پنبه کشور با اشاره به برنامه وزارت جهاد کشاورزی برای احیای تولید پنبه در کشور گفت: در سال جاری حدود ۹۹ هزار هکتار از اراضی کشور به زیر کشت پنبه رفت و پیش بینی می شود ۲۷۰ هزار تن وش پنبه تولید شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ابراهیم هزارجریبی مجری طرح پنبه وزارت جهاد کشاورزی اظهار کرد:  برای سال جاری، 98 هزار و 760 هکتار از اراضی کشور به زیر کشت پنبه رفته است و پیش بینی می شود که 270 هزار تن وش پنبه در سال جاری تولید شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

 وی افزود: در سال جاری 68 درصد نسبت به ابتدای برنامه ششم افزایش تولید پنبه داریم همچنین میزان افزایش تولید پنه در سال جاری در مقایسه با سال قبل حدود 18 درصد است.

,

مجری طرح پنبه وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: این افزایش تولید، هنوز تولید پنبه را در وضعیت رضایت بخشی قرار نداده است زیرا در  مقایسه با دوران شکوفایی تولید پنبه در کشورمان عقب هستیم.

,

وی تصریح کرد: با توسعه زنجیره پنبه، علاوه بر تولید نیاز کشور به این محصول و اشتغال مناسب در زنجیره های تولید، شامل کشت و ریسندگی، تولیدات جانبی مانند روغن و کنجاله ایجاد می شود  که موجب رونق صنایع روغن کشی و تامین نیاز  نهاده های صنایع دام و طیور می شود.

,

هزار جریبی با بیان اینکه رونق و احیای خود اتکایی صنعت پنبه در کشور  به صورت زنجیره دنبال می شود گفت:  اگر حتی یک قسمت از زنجیر این صنعت کامل نشود، صنعت دچار مشکل خواهد بود، کما اینکه در سال های گذشته نیز به همین دلیل دچار مشکل بودیم.

,

بنابراین گزارش در دهه های گذشته ایران جز تولید کننده های بزرگ پنبه در دنیا بوده است اما در سال های گذشته خودکفایی این محصول از دست رفته و به واردات وابستگی ایجاد شده است.

,

وزارت جهاد کشاورزی به دنبال احیای دوباره تولید پنبه و متعاقب آن صنایع ریسندگی در کشور است.

,

انتهای پیام/ط

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه