اخبار داغ

واعظی در حاشیه جلسه دولت:

علامت مثبت کره‌‌جنوبی برای پس دادن اموال ایران/ فردا برای اعمال محدودیت‌ها تصمیم گیری می‌شود

علامت مثبت کره‌‌جنوبی برای پس دادن اموال ایران/ فردا برای اعمال محدودیت‌ها تصمیم گیری می‌شود
رئیس دفتر رئیس‌جمهور گفت: با مقامات کره‌ جنوبی برای پس گرفتن اموال ایران صحبت کردیم، حتی کار به تهدید هم کشیده شده است و شاهدیم کره‌ای‌ها علامت‌های مثبتی نشان دادند. ‌
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور ظهر امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه دولت و در جمع خبرنگاران درباره آخرین وضعیت مطالبات مالی ایران از کره جنوبی، اظهار داشت: با مقامات کره‌ای مذاکره کردیم و حتی کار به مقداری تهدید ‌هم انجامید و مقدمات یک سری فعالیت های حقوقی را آغاز کردیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی افزود: اخیرا شاهد علامت‌های مثبتی از سوی کره جنوبی هستیم منتظریم تا به آنچه گفته‌اند عمل کنند، تا تصمیماتی که گرفته‌ایم را اجرا کنیم.

,

واعظی در مورد اینکه احتمال اعمال محدودیت های جدید برای مقابله با کرونا ، اظهار داشت: با توجه به تجربه ای که در دو موج اول و دوم کرونا داشتیم، کمیته های زیرمجموعه ستاد مقابله با کرونا این مهارت و آمادگی را پیدا کرده اند که سریع عکس‌العمل نشان دهند ولی در برخی فعالیت ها به دقت بیشتری در رعایت دستورالعمل ها نیاز دارد و برای برخی فعالیت ها در شرایط سخت باید تصمیماتی بگیریم که در گذشته هم همین کار را کردیم.

,

واعظی درباره آخرین وضعیت مقابله با کرونا در کشور، عنوان کرد: در ۳-۴ هفته قبل سفرهایی انجام شده و فعالیت‌هایی که خلاف دستورالعمل‌های ابلاغی بود صورت گرفته که در نتیجه آن در یک مقطعی از یک هفته بعد تعداد مبتلایان اضافه شده است و از یک هفته تا ۱۰ روز قبل تعداد بستری‌ها اضافه شده بود و امروز هم تعداد فوتی‌ها در حال افزایش است که نشان می‌دهد همیشه در ارتباط با کرونا از اول به فکر یک ماه بعد باشیم.

,

رئیس دفتر رئیس جمهور خاطر نشان کرد: در ستاد ملی مبارزه با کرونا وزیر بهداشت و وزیر کشور گزارش دادند و نگران بودند که مبتلایان زیاد شده اند. بنا بر رصد شرایط داریم و اگر لازم باشد برای موارد خاص به صورت مقطعی تصمیم بگیریم چون سلامت مردم برای ما از همه چیز دیگری مهم تر است.

,

وی افزود: فردا جلسه روسای کمیته های ستاد مرکزی کرونا و روز شنبه جلسه ستاد کرونا برگزار شده و برای اعمال محدودیت ها تصمیم گیری می شود.

,

رئیس دفتر رئیس جمهور تصریح کرد: در ستاد ملی کرونا بارها در این رابطه صحبت کردیم، هفته قبل هم آقای نمکی به عنوان رئیس کمیته سلامت و رحمانی فضلی به عنوان رئیس کمیته اجتماعی، انتظامی و امنیتی از افزایش مبتلایان ابراز نگرانی کرده بودند و تاکید شده که باید مراقبت‌ها افزایش یابد

,

وی درباره شدت شیوع کرونا برای اصناف با بیان اینکه کمیته‌های زیر مجموعه ستاد ملی در تهران و استان‌ها این مهارت را پیدا کرده اند تا در مواجهه با مسائل، سریع عکس العمل نشان بدهند، خاطرنشان کرد: در برخی از فعالیت‌ها باید دستورالعمل با دقت بیشتری عمل شود و درباره برخی دیگر هم باید عملا وقتی که شرایط سخت می شود، تصمیماتی را بگیریم که در مراحل قبل هم همین کار را انجام دادیم.

,

واعظی همچنین درباره افتتاح طرح‌های «پویش تدبیر و امید برای جهش تولید» گفت: برای فردا  پنجشنبه مجموعه‌ای از طرح هایی در حوزه میراث  فرهنگی وگردشگری و همچنین طرح هایی در وزارت ورزش و جونان با دستور رئیس جمهور افتتاح می‌شود.

,

رئیس دفتر رئیس جمهور گفت: فردا رییس ‌جمهور ساعت ۱۱ با روسای کمیته‌های ستاد ملی کرونا جلسه داشته و روز شنبه هم جلسه ستاد ملی برگزار و در مورد همه این مسائل تصمیم‌گیری می‌شود.

,

واعظی درباره اهمیت سند راهبردی ایران و چین گفت: سند ۲۵ ساله روابط ایران و چین بسیار مهم است،  روابط ایران و چین در بخش های مختلف سیاسی و اقتصادی گسترش پیدا کرده و تعمیق شده است؛ این سند منجر می‌شود تا بتوانیم به طور هدفمند برای فعالیت دستگاه‌های مختلف کشور در زمینه های مختلف برنامه‌ریزی کنیم.

,

رییس دفتر رییس جمهوری افزود: سند ۲۵ ساله هم بر روی روابط ایران و چین و هم در ارتباط مسائل منطقه تاثیر گذار است در دولت و همچنین محافل دیگر در این زمینه گفت و گو بحث کردیم و امیدواریم این سند در دولت دوازدهم نهایی به امضا برسد.  

,

واعظی گفت: وزیر امور خارجهدر آینده‌ای نزدیک به چین سفر می‌کند و در این سفر به طور حضوری درباره برخی از موضوعات مذاکره می‌کنند.  این سفر فرصت مغتنمی است و تیم اقتصادی هم همراه وی هستند که امیدواریم این موضوعات نهایی شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه