اخبار داغ

رئیس مجلس شورای اسلامی:

فرهنگ دفاع مقدس بر پایه یک سنت الهی و مردم‌باوری است/ آسیب پذیری در برخی حوزه ها به دلیل اتکا به فرهنگ غرب است

فرهنگ دفاع مقدس بر پایه یک سنت الهی و مردم‌باوری است/ آسیب پذیری در برخی حوزه ها به دلیل اتکا به فرهنگ غرب است
رئیس مجلس با اشاره به اینکه فرهنگ دفاع مقدس بر پایه یک سنت الهی و مردم‌باوری است، گفت: آسیب پذیری در برخی حوزه ها به دلیل اتکا به فرهنگ غرب است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از قم فردا، محمدباقر قالیباف ظهر امروز در مراسم افتتاح مراکز فرهنگی و هنری دفاع مقدس و انقلاب اسلامی در هشت استان کشور که به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، با اشاره به اینکه باید خاطرات و عزت آفرینی دوران دفاع مقدس به نسل امروز منتقل شود، اظهار داشت: وظیفه امروز یکایک ما این است که این مساله را به درستی درک کنیم که ریشه و مبنای چنین عظمت و شکوهی برای اسلام و مسلمین و ملت ایران دفاع مقدس است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, به نقل از قم فردا،,  قم فردا،, قم فردا, قم فردا, ،, ,

وی ادامه داد: این افتخارها نتیجه باور و اعتقاد ما است؛ ما اگر بخواهیم تفاوت بین سنت‌های الهی را که تکیه ما است مثال بزنیم، در فرماندهی آزادسازی دفاع مقدس در زمان بنی‌صدر و بعد از آن بود؛ از زمانی که بنی‌صدر عزل شد مردم با سازماندهی وارد عرصه دفاع مقدس شدند و سپس تمام توان خود را جمع کردند تا در برابر دشمن متجاوز بایستند و بلافاصله حصر آبادان شکست و عملیات بزرگ فتح‌المبین اتفاق افتاد.

, .,

فرهنگ دفاع مقدس بر پایه یک سنت الهی و مردم‌باوری است

, فرهنگ دفاع مقدس بر پایه یک سنت الهی و مردم‌باوری است,

رئیس مجلس بااشاره به اینکه سنت های الهی تا هستی وجود دارد برقرار است، گفت: سنت الهی مانند قوانین ما نیست که گاهی باشد گاهی تغییر داده شود و گاهی عکس آن باشد.

, .,

وی اضافه کرد: ما امروز در این موزه‌ها نمی‌آییم که خاطره بگوییم اگرچه خاطره و بازگویی تاریخ بسیار مهم است ولی باید بگوییم که این موزه‌ها محل نمایش تحقق سنت‌های الهی است جایی که ما در این مسیر گام برمی‌داریم و پیش‌ می‌رویم.

, .,

قالیباف با اشاره به اینکه این باغ موزه ها نشان می دهد که جنگ تمام شده اما جهاد همچنان ادامه دارد، خاطرنشان کرد: سنت الهی فقط در حوزه نظامی و امنیتی نیست، سنت الهی در حوزه فرهنگ، اقتصاد، مسائل اجتماعی، محیط زیست و... هم هست.

,

وی عنوان داشت: این موزه‌ها را به عنوان یک نماد می‌گذاریم که همه ببینیم که فرهنگ دفاع مقدس بر پایه یک سنت الهی و مردم‌باوری است.

, .,

رئیس مجلس با اشاره به اینکه سبک زندگی ما باید از این موزه‌ها و نمادها به بیرون منتقل شود، خاطرنشان کرد: امروز اگر در برخی عرصه ها مانند اقتصادی و فرهنگی ناموفق هستیم برای این است که از این دو باور بزرگ که رمز پیروزی است فاصله گرفتیم.

, .,

آسیب پذیری در برخی حوزه ها به دلیل اتکا به فرهنگ غرب است

, آسیب پذیری در برخی حوزه ها به دلیل اتکا به فرهنگ غرب است,

وی اضافه کرد:وقتی متکی بر فرهنگ غرب می‌شویم و دست نیاز به دشمن دراز می‌کنیم و مردم را از عرصه اثرگذاری و تصمیم‌گیری و ایفای نقش دور می‌کنیم سرنوشتی جز اینکه امروز در این حوزه‌ها آسیب‌پذیر هستیم نخواهیم داشت و امری طبیعی است.

, .,

قالیباف بااشاره به اینکه باید به فرهنگ خداباوری و مردم باوری برگردیم، گفت: هفته دفاع مقدس هفته یادآوری چنین فرهنگ و باوری است چرا که این فرهنگ استقلال و آزادی ما را حفظ می‌کند.

, .,

وی تصریح کرد:در این راه باید گام برداشته و از خداوند بزرگ بخواهیم که به حق یکایک بزرگان و شهدا برگردیم و گام در این مسیر برداریم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه