اخبار داغ

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران خبر داد:

واحدهای زیر ۲۰۰ متر باید به وسایل اطفای حریق مجهز شوند / برگزاری مسابقه طراحی یادمان شهید قاسم سلیمانی

واحدهای زیر ۲۰۰ متر باید به وسایل اطفای حریق مجهز شوند / برگزاری مسابقه طراحی یادمان شهید قاسم سلیمانی
معاون شهرسازی شهرداری تهران با اشاره به برگزاری مسابقه شهید قاسم سلیمانی در هفته آینده گفت: واحدهای زیر ۲۰۰ متر نیز باید به وسایل اطفای حریق مجهز شوند.
[
به گزارش خبرنگار شهری شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عبدالرضا گلپایگانی پیش از ظهر امروز در نشست خبری مجازی خود که به منظور تشریح اقدامات معاونت شهرسازی به شویدئو کنفارنس برگزار شد، گفت: معاونت شهرسازی شهرداری تهران ظرف دو سال گذشته تغییر رویکرد و گفتمان در مدیریت شهری را در دستور کار خود قرار داده است و در این مدت سعی کردیم به کیفیت فضاهای شهری توجه زیادی داشته باشیم .
, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
معاون شهرسازی شهرداری تهران با اشاره اینکه در این مدت سعی کردیم اجرای قانون و مقررات را سرلوحه کار خود قرار دهیم، اظهارکرد: اگر امروز ادعا می‌کنیم که هیچ پروانه ای خلاف مقررات صادر نشده، این دستاورد بزرگی است که توسط همکاران شهرساز و با حمایت شهردار تهران به این مرحله رسیدیم چراکه معتقد بودیم یکی از معضلات شهر تهران بی قانونی و بی توجهی به ضوابط و مقررات بود. ما سعی کردیم این کار را انجام ندهیم و امروز با اطمینان اعلام می‌کنیم که هیچ پروانه ای خارج از ضوابط و طرح تفصیلی صادر نشده است و امیدواریم این سنت پایدار بماند و به روزی برسیم که هیچ ساختمانی با تخلف ساخته نشود و هر چه سریع تر به سمت نظم و انضباط در ساخت برسیم.
,
 
,
وی با بیان اینکه بازنگری در طرح تفصیلی شهر تهران به عنوان یکی از اقدامات مهم در دستور کار قرار گرفت، گفت: دو گام از این پروژه توسط دانشگاه تربیت مدرس تدوین شده است و شاهد اصلاح پهنه سکونت که سیمای شهر را به هم ریخته بود نیز هستیم. کلیات این طرح در کمیسیون ماده ۱۰۰ تصویب شده است و امیدواریم بتوانیم حق مردم در شهر را اجرایی کنیم.
,
 
,
گلپایگانی در ادامه گفت: مسابقه طراحی یادمان شهید قاسم سلیمانی هفته آینده برگزار می شود. ما در نظر داریم در محدوده اراضی عباس آباد و باغ موزه دفاع مقدس یادمان شهید سلیمانی را نصب کنیم که البته برگزاری مسابقه و طراحی المان ها بر عهده معاونت شهرسازی است اما مجسمه سازی در حوزه فعالیت سازمان زیباسازی است که از اساتید به نامی همچون دکتر حجت، بهشتی و ... در طراحی رویکرد مکان یابی یادمان شهید سلیمانی استفاده می کنیم.
,
 
,
معاون شهرسازی شهرداری تهران در بخش دیگری از سخنانش گفت در حوزه ایمنی شهر و شهروندان هفته گذشته اقدام مهمی انجام دادیم که بخشنامه ای در این خصوص داشتیم که بر اساس آن واحدهای زیر ۲۰۰ متر نیز باید به وسایل اطفای حریق مجهز شوند که تفاهمنامه ای را در این خصوص با سازمان آتش نشانی امضا کردیم تا هنگام صدور پایان کار برای واحدهای زیر ۲۰۰ متر به مقوله اطفای حریق توجه کنند.
,
 
,
وی در ادامه در رابطه با تعیین تکلیف گودهای رها شده شهر تهران گفت: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته یک بازه زمانی مشخص برای مالکان گودها در نظر گرفتیم تا نسبت به ایمن سازی گودهایشان اقدام کنند وگرنه شهرداری تهران با ضمانت نامه بانکی که از مالک می گیرد راسا وارد عمل می شود و با هماهنگی با مقام قضایی یا گود را با خاک پر می کند و با نسبت به تثبیت سازه اقدام خواهد کرد.
,
 
,
گلپایگانی در ادامه افزود: این یک هشدار جدی به مالکان گودهای رها شده است. شهرداری تحمل تداوم این وضعیت را ندارد و در نظر دارد ضمن مکاتبه با مالکان این گودها تا آخر سال نسبت به تعیین تکلیف گودهای رها شده اقدام کند و به طور قطع به نفع مالک نیز نیست که شهرداری گودی که با هزار زحمت ساخته شده را با خاک پر کند.
,
 وی اضاف کرد: شهرداری تهران اجازه بروز تخلف در ساخت و سازها را نمی دهد،چرا که آمار تخلفاتی که به ماده ۱۰۰ می رسد در این مدت نصف شده است و این نشان می دهد که برخورد جدی با تخلفات ساختمانی اثرگذار بوده است.
,
 
,
گلپایگانی در رابطه با وضعیت طرح توسعه مجلس متذکر شد: این طرح به تصویب شورای عالی معماری رسیده و نسبت به طرح قبلی بسیار محدودتر شده است. تقریبا محدوده حفاظتی به نصف کاهش پیدا کرده است اما دقت داشته باشید که موضوع تامین امنیت مجلس در اختیار شهرداری نیست بلکه این موضوع در شورای امنیت کشور به تصویب رسیده است.
,
 
,
گلپایگانی در مورد وضعیت ساختمان های رها شده پایتخت اظهار داشت: در مورد وضعیت ساختمان های رها شده محدودیت قانونی داریم و شهرداری متولی آن نیست؛ سال گذشته کار مهمی را در شورای عالی شهرسازی انجام دادیم تا بتوانیم قوانین را شفاف کنیم چراکه بر اساس قانون شهرداری تنها می تواند به دیوارکشی مخروبه ها اقدام کند و حتی در چند مورد که عوارض را به تصویب شورا رساندیم این مهم در دیوان عدالت اداری نقض شد و باید بگویم شهرداری ابزاری برای ساماندهی ساختمان های رها شده ندارد.
,
 
,
وی افزود: ساختمان های متروکه که قبلا فعالیت داشتند اما به دلیل تغییر کاربری یا رویکرد حالا متروکه شده اند در واقع یک سرمایه ارزشمند برای یک شهر هستند. به عنوان مثال محور فداییان اسلام ظرفیت زیادی برای ارتقای کیفیت زندگی دارد اما خیلی وقت ها به دلیل ثروت و ارزش افزوده این املاک مدیریت شهری می ترسد که برای این واحدها برنامه یا طرحی داشته باشد و به همین دلیل به سمت فریز کردن پیش می رود که نتیجه اجرای این طرح ها «متروکه پروری» می شود. باید بتوانیم از این ظرفیت و ثروت در جهت ارتقای کیفیت زندگی شهری استفاده کنیم و با اجرای طرح های مختلف این ساختمان های متروکه و رها شده را به شهر برگردانیم.
,
 
,
این مدیر ارشد شهری در خصوص  وضعیت پادگان ۰۶ گفت: در پی توافق شهرداری و ارتش ۳۵ هکتار این پادگان در قالب پارک به شهر بر می گردد. از منظر حقوقی و قانونی این توافق در حال طی کردن روال خود است و جلساتی نیز در شورای شهر برای رفع ابهامات برگزار کردیم و ارتش در حال فراهم کردن مقدمات لازم است.
,
 
,
وی در خصوص اقدامات انجام شده در پروژه پلاسکو گفت: در بحث پروانه ساختمانی موضوعات مختلفی همچون نقشه ساختمانی، تیم سازنده، حقوق قانونی و محاسبه عوارض ملاک عمل است که در مورد پلاسکو اختلاف تامین پارکینگ با مصوبه شورای عالی تعیین تکلیف شد و در مورد نقشه ها نیز ایرادات از سوی مالک برطرف شده است و ساخت ساختمان نیز زیر نظر یک شرکت معتبر و با نظارت دقیق در حال انجام است.
,
 
,
گلپایگانی ادامه داد: ساختمان پلاسکو دارای پیچیدگی های خاصی است چرا که اسناد و مدارک زیادی از آن موجود نیست و پروانه قبلی اش نیز متعلق به دهه ۳۰ است و در حال حاضر اختلافی بین شهرداری منطقه و بنیاد مستضعفان در خصوص حقوق مکتسبه وجود دارد. بسیاری از کارگاه های فعال در پلاسکو تولیدی بودند و ما این واحدها را به عنوان تجاری به رسمیت نمی شناسیم مگر اینکه اجاره نامه بیاورند. مثلا در طبقه اول پلاسکو یک بانک بوده که این بانک فعالیت اداری می کرده است نه تجاری و حالا این اختلاف نظر باید در شهرداری منطقه و بنیاد مستضعفان رفع شود.
,
 
,
وی در بخش پایانی اظهاراتش  در خصوص ساخت ساختمان شماره ۲ بیمارستان امام خمینی (ره) گفت: این ساختمان پروانه ساخت ندارد و در سنوات گذشته کار خود را انجام داده و ما را در یک عمل انجام شده قرار داده است.
گلپایگانی اضافه کرد: مکاتبات زیادی با مدیریت بیمارستان و وزارت بهداشت داشتیم اما هنوز اتفاقی نیفتاده و این مشکلی است که ما با ساختمان های دولتی داریم؛ چرا که ساختمان های دولتی خود را ملزم به دریافت پروانه نمی کنند.
,
,
 
,
انتهای پیام/ 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه