اخبار داغ

مدیر هماهنگی بین دستگاهی در ستاد ملی کرونا:

آخرین نتیجه تحقیقات بیولوژیک بودن کرونا/ در دفاع مقدس 2 هزار امدادگر شهید شدند

آخرین نتیجه تحقیقات بیولوژیک بودن کرونا/ در دفاع مقدس 2 هزار امدادگر شهید شدند
مدیر هماهنگی بین دستگاهی در ستاد ملی کرونا گفت: در 8 سال دفاع مقدس 2 هزار شهید امدادگر و راننده آمبولانس تقدیم کردیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سردار نصراالله فتحیان مدیر هماهنگی بین دستگاهی در ستاد ملی کرونا در نشست خبری آنلاین ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس و نثار درود بر روح پر فتوح امام خمینی (ره) اظهار داشت: موسسه رزمی بهداری با هدف ثبت حماسه پزشکان و پرستاران و انتقال آن به نسل‌های دیگر راه اندازی شد. اقدامات هنری وسیعی انجام شده تا دانشجویان پزشکی بتوانند این حماسه بزرگ را ببینند، کلید واژه در بهداری جنگ بهداشت جنگ، بهداری رزمی، بیمارستان صحرایی و ... بود که در این راتسا پوسترهایی آماده شده است و در مراکز درمانی و بهداشتی نصب شد.

وی افزود: امروز جامعه پزشکی در حماسه دیگری قرار دارد و درود می‌فرستم به روح پر فتوح شهدای سلامت. باید به همه پرستاران و پزشکان نیز درود بفرستیم و مسوولان کشور باید قدر آنها را بدانند و حمایت‌ها در حد حرف نباشد بلکه در عمل حمایت را نشان دهند؛ تجلیل‌های تخصصی برای شهدای داروساز و شهدای پزشک و برگزاری یادواره شهید رهنمون از جمله اقدامات بهداری رزمی است. باید در چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی یادی کنیم از 2 هزار شهید امدادگر و راننده آمبولانس که زحمات زیادی را کشیدند.

وی با بیان اینکه 100 هزار رزمنده بهداری در دفاع مقدس داشتیم اظهار داشت: سامانه‌ای برای ثبت خاطرات راه‌اندازی شده است و تک تک خاطرات این عزیزان باید کتاب شود.

فتحیان گفت: هرجا تصمیمات ستاد ملی قاطع و قوی بود مردم همراهی کردند و اگر از این جهت قوی عمل کنیم مردم نیز رعایت می‌کنند رهبر انقلاب فرمودند این قابل قبول نیست که هر دو روز 300 نفر تلفات داشته باشیم و امیدواریم با تصمیمات قاطع بتوانیم این بحران را کنترل کنیم.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس درباره آخرین نتایج تحقیقات پیرامون حمله بیولوژیک بودن بیماری کرونا اظهار داشت: محققان در نیروهای مسلح و دستگاه‌های خارج از نیروهای مسلح در حال تحقیق روی این موضوع هستند اما تا کنون به نتیجه علمی قطعی اطلاعاتی در این زمینه نرسیدیم و این موضوع در حال بررسی است.

رئیس مؤسسه بهداری رزمی دفاع مقدس و مقاومت گفت: اسفند، فروردین، اردیبهشت و خرداد نمره عالی را به هماهنگی بین دستگاه‌ها می‌دهم اما تیر و مرداد این هماهنگی‌ها سست شده است و همین موضوع هم باعث شده است که آمار فوتی‌ها بالا رود.

وی بیان کرد: از مجموع ۷ هزار تخت که نیروهای مسلح در کشور دارند تعداد ۴ هزار تخت به بیماران کرونایی اختصاص داده شده است، ما در نیروهای مسلح ذخایر خوبی از داروها و تجهیزات داریم ولی باز باید به فکر تأمین این اقلام باشد که در موج‌های احتمالی آینده دچار مشکل نشویم.

رئیس مؤسسه بهداری رزمی دفاع مقدس و مقاومت خاطرنشان کرد: ما ۶۰ هزار بیمار سرطانی را نشانه گذاری کردیم به آنها سبد ارزاق بدهیم و تا به الان حدود ۴۰ هزار خانواده سبدهای حمایتی را دریافت کرده‌اند.

وی گفت: در مجموعه نظام سلامت به خصوص در موج اول حمایت‌های فوق‌العاده‌ای از خیران داشتیم و آن کمک‌ها گره‌های خوبی را از مجموعه‌ها بیمارستان‌ها در سراسر کشور باز کرد.

انتهای پیام/ا

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

منبع:فارس

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه