اخبار داغ

معاون عمرانی استاندار یزد:

عدم ارتباط مستقیم مردم با تولیدکننده؛ چالشی برای مصالح ساختمانی یزد/فعالیت «دلالان» آسیب شناسی می شود

عدم ارتباط مستقیم مردم با تولیدکننده؛ چالشی برای مصالح ساختمانی یزد/فعالیت «دلالان» آسیب شناسی می شود
صادقیان گفت: ساماندهی حمل و نقل سیمان از ضروریات این حوزه است البته تردد بونکرها و کامیون های حامل سیمان در استان یزد تنها با شناسنامه و بارنامه امکان پذیر است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به گزارش یزدرسا، چندی پیش بحری رئیس اتحادیه مصالح ساختمانی استان یزد دز گفتگویی با یزدرسا خبر از وجود دلالانی داده بود که از بغل برخی شرکت های قانونی باعث نابسامانی بازار مصالح ساختمانی به ویژه سیمان شده اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

به گفته بحری متاسفانه ماهیانه سود میلیاردی که باید در کل بازار مصالح ساختمانی پخش شود تنها به جیب چند دلال می رود.

,

به عقیده وی ضعف بازار مصالح ساختمانی در اجرای قانون و سوء مدیریت است چراکه با صدور بارنامه توسط تولیدکننده به عنوان زنجیره آخر و مشخص شدن محل تخلیه، شرکت های متخلف به غیر از دلالی گری با 9درصد ارزش افزوده، باید در خصوص عملکرد و کتمان هم جریمه شود و خسارت پرداخت کند.

,

, ,

این موضوع از محسن صادقیان معاون عمرانی استاندار یزد پرس و جو شد و وی تصمیمات گرفته شده در حوزه مصالح ساختمانی استان یزد را تشریح کرد.

,

محسن صادقیان معاون عمرانی استاندار یزد در گفتگو با خبرنگار یزدرسا در خصوص بروز وظهور دلال های قانونی در بازار مصالح ساختمانی به ویژه سیمان در یزد اظهار کرد: تاکنون سعی کردیم هر انچه را مربوط به حوزه عمرانی استان یزد است را از نزدیک و با جزئیات پیگیری می کنیم مانند بحث ملک و املاک که با کمک دادستانی اقدام خوبی در ساماندهی ای حوزه انجام شد.

,

وی افزود: در خصوص تولیدی هاریال یکی ساماندهی معادن شن و ماسه علیرغم همه سختی ها بود و با تشکیل کمیته ساماندهی معادن شن و ماسه ضمن جمع اوری شناسامه و بانک اطلاعات جامع می توانیم در نرخ گذاری و کنترل قیمت مدیریت داشته باشیم.

,

***ساماندهی شن و ماسه در استان یزد

, ***ساماندهی شن و ماسه در استان یزد, ***ساماندهی شن و ماسه در استان یزد,

معاون عمرانی استاندار یزد با بیان اینکه جلسات متفاوتی هم با انجمن های تولیدی برگزار شده است و دلیل تغییر نرخ مصالح ساختمانی بررسی شد گفت: متاسفانه شن و ماسه ای که باید با قیمت تنی 30 تا 35 هزار تومان فروخته شود تا تنی 80هزار تومان هم در شهر یزد بفروش می رسدکه همین تفاوت قیمت زمینه گرانی سیمان، بتن و اسفالت را فراهم می کنند.

,

, ,

صادقیان با عنوان اینکه بزرگترین مشکل در بازار مصالح عدم ارتباط مستقیم مردم با تولیدی هاست عنوان کرد: در روزهای آینده تمامی تولیدی های شن و ماسه معرفی می شوند تا مردم با ارتباط مستقیم با تولید کننده دست واسطه و دلال را کوتاه کنند.

,

***نبود ارتباط مستقیم مردم با تولیدکننذه چالش ساز برای مصالح ساختمانی

, ***نبود ارتباط مستقیم مردم با تولیدکننذه چالش ساز برای مصالح ساختمانی, ***نبود ارتباط مستقیم مردم با تولیدکننذه چالش ساز برای مصالح ساختمانی,

وی ادامه داد:در خصوص وضعیت سیمان هم مشکل دقیقا نبود ارتباط مستقیم با تولید کننده است و این ماده علیرغم داشتن قیمت مصوب، به دلیل خرید عمده دلال ها و خرید غیر رسمی و غیر از دایره اتحادیه ها و انجمن ها با نرخ متفاوت در بازار عرضه می شود.

,

معاون عمرانی استاندار یزد با بیان اینکه به زودی با تشکیل جلسه دو موضوع در این خصوص بررسی می شود اذعان کرد: بخش بسیاری از سیمان استان یزد از استان های مجاور وارد می شود که باید خرید سیمان تولیدی استان در اولویت خریداران قرار گیرد و دیگر باید حوزه سیمان استان هم ساماندهی شود که یکی از کارهای مهم صدور بارنامه توسط تولیدکننده است.

,

, ,

***حمل و نقل سیمان تنها با شناسامه و ابرنامه امکان پذیر است

, ***حمل و نقل سیمان تنها با شناسامه و ابرنامه امکان پذیر است, ***حمل و نقل سیمان تنها با شناسامه و ابرنامه امکان پذیر است,

وی با اشاره به فعالیت کمیته حمل و نقل و سوانح جاده ای در استان یزد ابراز کرد: ساماندهی حمل و نقل سیمان از ضروریات این حوزه است البته تردد بونکرها و کامیون های حامل سیمان تنها با شناسنامه و بارنامه امکان پذیر است و این موضوع در کمیته حمل و نقل و سوانح جاده ای هم مصوب شده است.

,

صادقیان با بیان اینکه باید نگرانی های کارخانه‌های سیمان یزد هم دیده شود خاطرنشان کرد: کارخانه دار هم نمی تواند تنها با اتحادیه و یا انجمن مصالح سازختمانی فروشش را محدود کند چراکه یک تصمیم در اتحادیه می تواند بر کل تولید استان اثر گذار باشد و کارخانه نیازمند همکاری با مجموعه های مختلف است اما در اینکه باید ساماندهی شود شکی نیست.

,

, ,

***نقش دلال در بازار مصالح ساختمانی باید آسیب شناس شود

, ***نقش دلال در بازار مصالح ساختمانی باید آسیب شناس شود, ***نقش دلال در بازار مصالح ساختمانی باید آسیب شناس شود,

معاون عمرانی استاندار یزد افزود: برخی چالش ها در موضوع سیمان هم باید آسیب شناسی شود که چرا قیمت سیمانی که خارج ار استان وارد یزد می شود از سیمان تولید خود استان ارزان تر است و اینکه چرا یزدی ها تمایل به استفاده از سیمان های تولیدی استان ندارند که به مسائلی مانند کیفیت هم برمی گردد که سال گذشته مشهود بود.

,

وی تاکید کرد: در خصوص نقش دلال هم باید اسیب شناسی شود چراکه در برخی موارد دلال می تواند محرک تولید باشد و در خصوص خوب و بد بودن موضوع دلال هم باید آسیب شناسی کرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه