اخبار داغ

رزمنده دوران دفاع مقدس:

یاری گران جنگ همان روستائیانی بودند که حاج قاسم های انقلاب شدند

یاری گران جنگ همان روستائیانی بودند که حاج قاسم های انقلاب شدند
مهدی کزازی گفت: مقام معظم رهبری می فرمایند اگر نگاهمان را از بیرون بر داریم و به استعدادها وپتانسیل های درونی چشم بدوزیم راه پیشرفت مشخص و با اتکا به توانایی های داخلی مشکلات مرتفع می شود. در زمان دفاع مقدس هر صنف و هر قشری از جامعه نقشی در دفاع مقدس داشتند قاطبه ی مدیران آن زمان از قشر مستضعف بودند و برای جامعه خدمت می کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصر همدان؛ یکی از سرمایه های ارزشمند امروز جامعه اسلامی یادگاران دفاع مقدس هستند بنابر سخنان رهبر معظم انقلاب مبنی بر پاسداشت پیشکسوتان رزمنده، بهره گیری از تجارب و خاطرات ارزنده این عزیزان و تلاش جدی برای زنده نگاه داشتن یاد و خاطره هشت سال جانفشانی رزمندگان و شهدا، همزمان با فرا رسیدن چهلمین سالگشت آغاز جنگ تحمیلی برآن شدیم تا با مهدی کزازی، پیشکسوت دفاع مقدس گفت و گویی داشته باشیم و در دفتر خاطرات ایشان حال و هوای آن روزهای ایران را ورق بزنیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان,

عصر همدان: از حال و هوای زمان انقلاب و شروع جنگ تحمیلی برای ما بگویید شما و دوستان هم سن و سال با چه انگیزه ای برای دفاع پیشگام شدید؟

, عصر همدان: از حال و هوای زمان انقلاب و شروع جنگ تحمیلی برای ما بگویید شما و دوستان هم سن و سال با چه انگیزه ای برای دفاع پیشگام شدید؟, عصر همدان: از حال و هوای زمان انقلاب و شروع جنگ تحمیلی برای ما بگویید شما و دوستان هم سن و سال با چه انگیزه ای برای دفاع پیشگام شدید؟,

کزازی: اگر بخواهیم ریشه ای بگوییم از زمان شروع تحرکات انقلاب و وقتی امام دستور دادند که باید از اسلام دفاع بشود و تحرکات خیابانی شکل بگیرد ما نوجوانانی بودیم که وارد کار شدیم از همه ی رده های سنی برای انقلاب زحمت کشیدند از جوان ۱۳ ساله تا پیر مرد ۶۰ ساله نگاه ما رسیدن به جامعه اسلامی و مدینه ی فاضله ای بود که حضرت ولی عصر در آن حکومت کند بعد از انقلاب هم به تبع نگاه و عقیده ای که داشتیم با تعدادی از دانش آموزان و معلمین تمام سعی مان را در ترویج نگاه و عقیده ی انقلاب انجام دادیم در مورد دستور امام برای تشکیل بسیج ۲۰ میلیونی انجمن اسلامی و سپاه پاسداران در حال همکاری بودیم. زمانی که جنگ تحمیلی آغاز شد و با فرمایش امام مبنی بر شرکت در جبهه های جنگ تحت عنوان واجب کفایی در حد توان انجام وظیفه کردیم.

, کزازی:,

عصر همدان: مدیران و مسئولان زمان انقلاب چه منش و تفکری داشتند و چگونه الگوهایی برای مدیران کنونی جمهوری اسلامی بودند؟

, عصر همدان: مدیران و مسئولان زمان انقلاب چه منش و تفکری داشتند و چگونه الگوهایی برای مدیران کنونی جمهوری اسلامی بودند؟, عصر همدان: مدیران و مسئولان زمان انقلاب چه منش و تفکری داشتند و چگونه الگوهایی برای مدیران کنونی جمهوری اسلامی بودند؟,

کزازی: قاطبه ی مدیران آن زمان از قشر خاصی از جامعه نبودند بلکه افراد معمولی و انقلابی بودند که حتی از روستاها و مناطق مستضعف نشین برای یاری انقلاب آمده بودند و فقط نگاهشان خدمت به انقلاب و شهادت طلبی در راه اسلام بود. اصلا نگاه منافع مادی، مالی و دریافت حقوق مطرح نبود خیلی از کسانی که برای خدمت آمده بودند افرادی بودند که در زمان ورود به تشکیلات انقلابی از نظر مالی بی نیاز بودند اما چندی بعد چیزی نداشتند چون همه را در راه پیشرفت انقلاب و سازندگی مصرف کرده بودند افرادی دوری از خانواده را تحمل می کردند تا از جان و دل کار را پیش ببرند مدیران آن زمان از بطن جامعه بودند از قشر مستضعف بودند و برای جامعه خدمت می کردند در آن زمان مقام یک استاندار و مقام یک نگهبان یکی بود و همه در جایگاه خدمتکار انقلاب مشغول بودند خدا نکند که انسان از هدف اصلی دور شود و خدا را در کارهایش شاهد و ناظر نبیند هر مشکلی که برای مردم و مسئولین پیش می آید به علت غفلت از یاد خداوند است.

, کزازی:,

, ,

عصر همدان: در زمان دفاع مقدس ایران تحت تحریم های شدیدی با دشمن جنگید،  رمز موفقیت از نظر شما چیست؟

, عصر همدان: در زمان دفاع مقدس ایران تحت تحریم های شدیدی با دشمن جنگید،  رمز موفقیت از نظر شما چیست؟, عصر همدان: در زمان دفاع مقدس ایران تحت تحریم های شدیدی با دشمن جنگید،  رمز موفقیت از نظر شما چیست؟,

کزازی: مقام معظم رهبری می فرمایند اگر نگاهمان را از بیرون برداریم و به استعدادها و پتانسیل های درونی چشم بدوزیم راه پیشرفت مشخص و با اتکا به توانایی های داخلی مشکلات مرتفع می شود. در زمان دفاع مقدس هر صنف و هر قشری از جامعه نقشی در دفاع مقدس داشتند در زمان نیاز صنعت گران عادی شهر به تکنسین های متخصص جنگ تدیل شدند در زمان مشکلات مالی آحاد مردم به واحد تامین تدارکات جنگ تبدیل شدند ما تقریبا از همان زمان انقلاب در تحریم به سرمی بریم همچنین در تامین تسلیحات جنگی و تدارکات فشار زیادی از خارج بر رزمندگان وارد می شد راه مقابله با تحریم ها در آن زمان بسیج همگانی و همبستگی مردم برای رسیدن به هدف بود. هر فرد استعداد و پتانسیلی داشت که برای انقلاب در طبق اخلاص قرار می داد یک شخص ممکن بود از قشر پایینی ازجامعه یا از روستائیان عزیز اما دارای قابلیت های پیش برنده ای برای جامعه باشند مثل سپهبد شهید ملت ایران حاج قاسم عزیز و بسیاری از افراد دیگر، همه افراد جامعه با اتحاد باعث شدند در آن زمان کشور سر پا بایستد و در جاده ی پیشرفت حرکت کند در آن زمان همچنین همراهی مسئولین با مردم موجب دلگرمی ملت و تلاش بیشتر آنها بود اینکه مسئولین هم درد باجامعه و هم قدم با مردم برای پیشبرد کارها تلاش می کردند.

, کزازی:,

عصر همدان: همانطور که مستحضر هستید خط مقدم کنونی در بیمارستان هاست و سربازان امروز کادر درمانی هستند، چه شباهت هایی بین جبهه ی امروز و جبهه ۴۰ سال می بینید؟

, عصر همدان: همانطور که مستحضر هستید خط مقدم کنونی در بیمارستان هاست و سربازان امروز کادر درمانی هستند، چه شباهت هایی بین جبهه ی امروز و جبهه ۴۰ سال می بینید؟, عصر همدان: همانطور که مستحضر هستید خط مقدم کنونی در بیمارستان هاست و سربازان امروز کادر درمانی هستند، چه شباهت هایی بین جبهه ی امروز و جبهه ۴۰ سال می بینید؟,

کزازی: در دفاع مقدس رزمندگان به گونه ای جان فشانی می کردند که غیر از مواقع بمب باران ها مردم در طیب خاطر به سر می بردند و با خیال آسوده زندگی می کردند در خط مقدم بسیاری از رزمندگان شهید و مجروح می شدند و خسارات بسیاری را تحمل می کردند ما نمی گذاشتند که این نا آرامی ها و تشویش ها به جامعه شهری راه پیدا کند اکنون هم ویروس کرونا مشکلی است که بر آحاد جامعه عارض شده و همه را در گیر کرده همچنان که جنگ. پرستاران پزشکان و جامعه در مانی هم امروز مثل رزمندگان دفاع مقدس در این راه شهید و مجروح می دهند و شبانه روز تلاش می کنند تا نگذارند ناآرامی ها به جامعه راه پیدا کند همچنین مردم هم مثل زمان دفاع مقدس باید در مقام پشتیبان دلگرم کننده این رزمندگان باشند که با رعایت پروتکل های بهداشتی که اعلام می کنند میسر است.

, کزازی:,

عصر همدان: در پایان به عنوان یادگار هشت سال افتخار آفرینی سخنی با جوانان سرزمینمان داشته باشید.

, عصر همدان: در پایان به عنوان یادگار هشت سال افتخار آفرینی سخنی با جوانان سرزمینمان داشته باشید., عصر همدان: در پایان به عنوان یادگار هشت سال افتخار آفرینی سخنی با جوانان سرزمینمان داشته باشید.,

کزازی: جوانان امروز هیچ چیزی از جوانان زمان انقلاب کم ندارند بلکه در زمان خود آگاه تر و بصیر تر هستند جوانان عزیز امروز در معرض امتحانات دشوارتر و حساس تری قرار دارند. از جوانان و سرمایه های جامعه خواهش می کنم در هر لحظه از زندگی خداوند را همراه خود وشاهد و یاری گر خود ببینند از دائم الوضو بودن و خواندن نماز غافل نباشند. انقلاب اسلامی به حول و قوه الهی با جهاد همین جوانان به قیام ولی عصر خواهد رسید.

, کزازی:,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه