اخبار داغ

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان سمنان:

پروژه احداث سد فینسک کارشناسی شده است/ انتقال آب از چشمه‌های قطری باید مورد پیگیری قرار بگیرد

پروژه احداث سد فینسک کارشناسی شده است/ انتقال آب از چشمه‌های قطری باید مورد پیگیری قرار بگیرد
طاهری با بیان این که به دلیل بین‌حوضه‌ای بودن پروژه سد فینسک مخالفت‌ها با آن قدری طبیعی است، اعلام کرد این پروژه کارشناسی‌شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت، مطابق داده‌های برخی مسئولان، چنان‌چه 40 درصد از منابع آب زیرزمینی در دست استفاده باشد، شرایط آن استان بحرانی تلقی می‌شود و از این منظر، استان سمنان که از 80 درصد از منابع آب زیرزمینی خود استفاده می‌کند، مطابق آن‌چه نماینده پیشین سمنان گفته است، شرایطی فرابحرانی را تجربه می‌کند. بیش‌ترین مصرف آب آشامیدنی در استان، مربوط به دو شهر سمنان و شاهرود است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

مسئولان آبفا همواره اعلام کرده‌اند که پروژه‌هایی برای رفع تنش آبی در سمنان و شاهرود تعریف کرده‌اند؛ کما این که در دهه فجر سال 98، طاهری، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان از کلنگ‌زنی و آغاز پروژه‌های بازسازی تأسیسات چشمه روزیه، حفر و تجهیز یک حلقه چاه در پارک سوکان و حفر و تجهیز دو حلقه چاه جدید در شاهرود خبر داد.

,

در سال 93، شهر سمنان با کمبود آب 110 لیتر بر ثانیه روبرو شده است؛ رقمی در حال حاضر تا حد زیادی کاهش یافته است. در شاهرود نیز تا سال 97، بحران کمبود آب در اغلب نقاط شهری و روستایی مشاهده می‌شد اما با بارندگی‌های دو سال اخیر، این وضعیت قدری التیام یافته است. مطابق داده‌های سال 97، 75 درصد از آب آشامیدنی استان سمنان از طریق چاه‌ها و 25 درصد، از آب‌های سطحی و دیگر منابع تأمین می‌شود!

,

در چنین شرایطی، مسئولان آب استان، پروژه‌های انتقال آب را ضروری می‌دانند. محمد طاهری، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان سمنان در گفتگو با مرآت در این‌باره به نکاتی اشاره کرد.

,

طاهری گفت: درباره دو شهر سمنان و شاهرود با توجه به وضعیت منابع تأمین آب، قدری دغدغه بیشتری داریم. اگر خدای نخواسته میزان بارندگی‌ها کاهش پیدا کند و مثلا در سمنان از دبی چشمه روزیه کاسته شود و در شاهرود از دبی چاه‌ها که بسیاری از آن‌ها آهکی هستند، کاسته شود، دغدغه‌ها تشدید می‌شود. در شاهرود بی‌تردید موضوع انتقال آب از چشمه‌های قطری باید پیگیری شود.

,

قاعدتا نباید در تابستان آینده در شاهرود با مشکل خاصی مواجه باشیم

, قاعدتا نباید در تابستان آینده در شاهرود با مشکل خاصی مواجه باشیم,

وی با اشاره به برخی پروژه‌های در دست اجرا برای شاهرود گفت: خوشبختانه تابستان امسال در شاهرود با یکی دو حلقه چاهی که به شبکه اضافه شد، مشکل خاصی نداشتیم. برخی پروژه‌ها نظیر ساخت مخازن و چاه‌های جدید نیز اگر تکمیل شود، در تابستان آینده نیز نباید در شاهرود با مشکل مواجه باشیم. در سمنان نیز از چشمه‌روزیه و قنات گل‌رودبار استفاده می‌شود و چاه‌هایی نیز پیش‌بینی‌شده که خوشبختانه طی 2 سال گذشته از آن استفاده نشده است.

,

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان ادامه داد: اگر میزان بارندگی‌ها در بالادست کاهش پیدا کند و به تبع آن از دبی چشمه روزیه هم کاسته شود، ما مجبور می‌شویم از چاه‌ها نیز استفاده کنیم. اما در عین حال همواره برای شاهرود و سمنان دغدغه داریم. سد فینسک یکی از پروژه‌های تأمین آب استان است که کار احداث آن توسط همکاران ما در شرکت آب منطقه‌ای آغاز شده و حدود 6 میلیون مترمکعب هم برای تأمین آب شرب شهرستان‌های مهدی‌شهر ، سمنان و سرخه از این محل پیش‌بینی شده است.

,

پروژه احداث سد فینسک کارشناسی شده است

, پروژه احداث سد فینسک کارشناسی شده است,

طاهری در پایان گفت: به دلیل بین‌حوزه‌ای بودن این پروژه‌، مخالفت‌ها با آن طبیعی است اما این پروژه کارشناسی شده است. امیدواریم که در اجرای این پروژه مشکل خاصی بوجود نیاید؛ چراکه اجرای این پروژه و به طور کلی تأمین آب یکی از ضرورت‌های استان سمنان است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه