شبکه های اجتماعی
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید
سلام کانال تلگرام
اینستاگرام
گروه: استان خراسان رضوی
ساعت: 19:53 منتشر شده در مورخ: 1399/07/02 شناسه خبر: 1650324
معاون وزیر آموزش و پرورش:

کمبود 1000 واحد اختلال یادگیری کودکان استثنایی در کشور

کمبود 1000 واحد اختلال یادگیری کودکان استثنایی در کشور
حسینی گفت: برای رسیدن به استانداردهای آموزشی باید هزار مرکز اختلال یادگیری در کشور ساخته شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از صبح توس؛ سید جواد حسینی معاون وزیر آموزش‌وپرورش ظهر امروز در مراسم افتتاح مرکز اختلالات یادگیری در سبزوار بابیان اینکه مرکز اختلالات یادگیری سبزوار بااعتباری برابر 35 میلیارد ریال در سبزوار به بهره‌برداری رسیده است اظهار داشت: افتتاح این مرکز در سبزوار بسیار حیاتی بود اما برای رسیدن به حد استاندارد نیازمند ساخت 1000 مرکز اختلالات یادگیری در کشور هستیم.

وی با اشاره به اینکه خراسان رضوی با دارا بودن 70 مرکز بیشترین مرکز اختلالات یادگیری در کشور را دارد ادامه داد: در حال حاضر 750 مرکز در کل کشور مشغول به فعالیت بودند و مرکز سبزوار هفتصد و پنجاه و یکمین مرکز دولتی بود که مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

معاون وزیر آموزش‌وپرورش در ادامه با اشاره به اینکه برای دسترسی و یادگیری دانش آموزان استثنایی به‌صورت مجازی هم اتفاقات بسیار مهمی افتاده است تأکید کرد: تمام دروس موردنیاز این دانش آموزان و محتوای مربوط به آن در شبکه شاد بارگذاری شده است.

حسینی در ادامه بابیان اینکه یکی از مهم ترین اقدامات این مراکز جلوگیری از رشد مشکلات و رفع موانع آموزش برای این دانش آموزان است ادامه داد: تربیت مربیان متخصص د راین عرصه یکی از مهم‌ترین گام‌هایی است که باید به‌صورت جدی به آن اهتمام داشت.

وی با مهم برشمردن آموزش در بخش استثنایی تأکید کرد: بخش استثنایی به‌خودی‌خود تمامی بخش‌های وزارت آموزش‌وپرورش را در خود جای‌داده است.

حسینی در ادامه با اشاره به اینکه تدریس دروسی مانند ریاضی و فارسی و خواندن و نوشتن بخشی از کارهای این مجموعه است ادامه داد: باد دهی مهارت‌های اجتماعی و آماده کردن افراد برای حضور در جامعه از دیگر وظایف مراکز اختلالات یادگیری است.

انتهای پیام/

https://www.dana.ir/1650324
ارسال نظر
نظرات