اخبار داغ

در قالب مرحله دوم رزمایش "ایران همدل" انجام شد؛

جذب ۳۹۹ حامی جدید در طرح اکرام ایتام هرمزگان / اهدای ۱۱۲ دستگاه گوشی و تبلت هوشمند به دانش آموزان ایتام

جذب ۳۹۹ حامی جدید در طرح اکرام ایتام هرمزگان / اهدای ۱۱۲ دستگاه گوشی و تبلت هوشمند به دانش آموزان ایتام
سیاوش عامری، معاون توسعه‌ی مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان هرمزگان گفت: در حال حاضر ۱۲ هزار و ۸۹۷ یتیم و فرزندان محسنین تحت حمایت کمیته امداد استان هرمزگان هستند و این نهاد در تلاش است برنامه‌ریزی‌های لازم را جهت تأمین تبلت یا گوشی هوشمند برای دانش آموزان نیازمند انجام دهد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از هرمز؛ دیر زمانی است که فرزندان ما در حسرت داشتن یک کیف زیبا، کفش سالم، مدادرنگی های تازه و حتی کتاب های نو هستند، دیر زمانی است که در حسرت داشتن یک مداد نتراشیده خواب را به رویا تبدیل می کنند و دیر زمانی است که چشم در ویترین مغازه های لوازم التحریر دوخته اما حرف دلشان را در همان دل خود نگه داشته اند و به چشم هایشان اجازه گریه کردن نمی دهند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

اگرچه کرونا دل در گرو فرزندان یتیم و دانش آموزان نیازمند کرده و مدارس را غیرحضوری کرده است اما تکنولوژِی تازه دارد رخ نمایی می کند، کرونا دل خوش آن بود که دیگر فرزندی کفش هم کلاسی هایش را نگاه نخواهد کرد، دانش آموز زرنگی به دلیل نداشتن مداد املایش را بد نمی نویسد، ورزشکار نوجوانی به دلیل نداشتن لباس و امکانات ورزشی از دور مسابقات حذف نخواهد شد، اما نمی دانست که درد را از هر طرف که بنویسی همان درد است.

,

زمانی که اعلام کردند مدارس باز اما اجباری به حضور دانش آموزان نیست به درستی می توان حدس زد که شادی وصف ناشدنی در دل و جان این فرزندان نیازمند برق زد، اما دیری نپایید که این شادی چهره غم به خود گرفت، گویا مصداق همان نوستالژِی «بچه های آسمانی» است که در عین اول شدن در مسابقه اما حسرت به دل کفش ها را نظاره می کردند.

,

خبر خوش آن است که این فرزندان تنها نیستند، آنها خدایی دارند که در عین دیده نشدن اما می تواند با چشم دل دیده شود و گاهی خود را عقب می کشد تا با دست بندگانش گره از کار خلق خودش باز کند، آری هستند افرادی که می دانند نیاز امروز دانش آموزان تبلت و گوشی هوشمند است.

,

در همین رابطه سیاوش عامری، معاون توسعه‌ی مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان هرمزگان اظهار کرد : امسال به دلیل شیوع بیماری کرونا و عدم امکان راه‌اندازی پایگاه‌های حامی یابی در سطح استان، مردم عزیز استان هرمزگان با مواسات و همدلی، همچنان از ایتام و فرزندان خانواده‌های نیازمند، حمایت کرده و با روش‌های الکترونیکی و غیرحضوری (ارسال پیامک و تلفنی) در طرح اکرام ایتام و محسنین ثبت‌نام نموده‌اند که بر این اساس از عید سعید غدیر خم و آغاز مرحله دوم رزمایش “ایران همدل” تاکنون ۳۹۹ نفر حامی جدید با عهده‌دار شدن حمایت از ۴۳۰ نفر از ایتام و فرزندان محسنین، در این طرح مشارکت داشته‌اند.

,

عامری افزود: در حال حاضر ۱۲ هزار و ۸۹۷ یتیم و فرزندان محسنین تحت حمایت کمیته امداد استان هرمزگان می‌باشند و این نهاد در تلاش است باهم افزایی منابع دولتی، کمک‌های خیرین و حامیان ایتام و محسنین، برنامه‌ریزی‌های لازم جهت تأمین تبلت یا گوشی هوشمند برای دانش آموزان نیازمند با اولویت خانواده‌های ایتام نماید.
این مقام مسئول یادآور شد: با آغاز سال تحصیلی جدید، حامیان بزرگوار تاکنون، تعداد ۱۱۲ دستگاه گوشی هوشمند و تبلت به فرزندان معنوی خود که دچار کمبود وسایل آموزش مجازی بوده‌اند اهداء کردند، تا آنان نیز همانند سایر دانش آموزان از آموزش‌های مجازی آموزش و پرورش بهره‌مند گردند.

,
,


معاون توسعه‌ی مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان هرمزگان ضمن قدردانی از مشارکت و همکاری نیکوکاران و خیرین در برنامه‌های مختلف این نهاد، ادامه داد: مردم نیک‌اندیش استان می‌توانند از طریق ثبت‌نام در سامانه اینترنتی ekram.emdad.ir و یا با ارسال عدد ۱ به سر شماره ۳۰۰۰۳۳۳۳۷۶ و ارتباط مستقیم با ستاد اکرام ایتام و محسنین کمیته امداد استان هرمزگان به شماره تلفن ۰۷۶۳۳۶۷۰۹۳۴ در این طرح خداپسندانه شرکت نمایند.

,
,

, ,

, ,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه