اخبار داغ

رزمنده هشت سال دفاع مقدس مطرح کرد؛

رفع مشکلات اقتصادی با الگوگیری از دفاع مقدس و توجه به جوانان/ مسئولان بر مبنای تفکرات انقلاب اسلامی حرکت کنند

رفع مشکلات اقتصادی با الگوگیری از دفاع مقدس و توجه به جوانان/ مسئولان بر مبنای تفکرات انقلاب اسلامی حرکت کنند
جوینده با بیان این‌که مسئولان برای حل مشکلات اقتصادی چاره‌ای جز اتکای به جوانان این مرز و بوم ندارند گفت: اگر الگوی دفاع مقدس را در عرصه اقتصاد، فرهنگ و سیاست بکار بگیریم، مشکلی نخواهیم داشت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ موسی جوینده رزمنده دوران دفاع مقدس و مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان‌جنوبی در گفت‌وگوی اختصاصی با خاورستان، اظهار کرد: در 15 مردادماه سال 1358 در استان سیستان و بلوچستان وارد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شدم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موسی جوینده رزمنده دوران دفاع مقدس و مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان‌جنوبی در گفت‌وگوی اختصاصی با , خاورستان, خاورستان, خاورستان, خاورستان, ،, ،, , اظهار کرد: در 15 مردادماه سال 1358 در استان سیستان و بلوچستان وارد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شدم.,

وی با بیان این‌که در دوران دفاع مقدس در عملیات‌های مختلفی از جمله خیبر، فتح‌المبین، کربلای 5 و سایر عملیات‌ها شرکت داشتم، افزود: همچنین در ماموریت‌های داخل و خارج از کشور نیز حضور داشته‌ام.

,

جوینده در مورد جنگ‌های کنونی که از آن به جنگ نرم، جنگ اقتصادی و فرهنگی تعبیر می‌شود، عنوان کرد: اگر بخواهیم از دفاع مقدس برآوردی داشته باشیم با این مبنا که چه شد استکبار جهانی به این نتیجه رسید که باید وارد فاز نظامی شود، باید به قبل از پیروزی انقلاب اسلامی برگردیم و این مسئله را جست‌وجو کنیم.

,

وی اظهار کرد: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی دو قطب حاکم بر جامعه جهانی وجود داشت که شامل نظام سلطه به رهبری آمریکا و نظام سلطه سوسیالیسم به رهبری اتحاد جماهیر شوروی بود. این دوقطب در آن زمان معادلات جهانی را رقم می‌زدند و سرنوشت مردم دنیا را تعیین می‌کردند که کدام کشور می‌تواند در عرصه نظامی و موضوعات مختلف ورود کند و کدام کشور نمی‌تواند.

,

این رزمنده هشت سال دفاع مقدس گفت: از طرف دیگر نظام سلطه 500 سال بر این‌که دین نمی‌تواند محرک جامعه باشد و موضوعات مختلف نظام جهانی را حل و فصل کند، تبلیغ و ترویج کرد و هدف آن، کنار گذاشتن دین بود.

,

جوینده با بیان این‌که نظام سلطه توفیقات زیادی به دست آورد، افزود: نظام سلطه بر همین مبنا معادلات و سرنوشت کشورها را تعیین می‌کرد و تا جایی پیش رفت که در قرن 20 که اوج انفجار اطلاعات بود به تعبیر خودشان انسان‌ها آنقدر مسخ تبلیغات برای حذف دین شدند که در کلیساها بهشت را فروختند.

,

وی عنوان کرد: در نظام سلطه شرق نیز، مساجد مسلمانان را گرفته و به اصطبل اسب تبدیل کردند و با این اقدامات دین را به طور کامل کنار گذاشتند.

,

این رزمنده هشت سال دفاع مقدس بیان کرد: در چنین فضایی یک فرد مذهبی به نام امام خمینی(ره) انقلاب کرد و بر مبنای دین و مذهب اهداف انقلاب اسلامی را پیش برد که این مسئله بسیار مهمی است.

,

جوینده افزود: انقلاب اسلامی ایران برای اولین بار در دنیا اتفاق افتاد و قبل از آن انقلاب‌هایی که صورت می‌گرفت باید به تأیید شرق یا غرب می‌رسید.

,

وی گفت: برای اولین بار در زمان دو قدرت متخاصم جهانی، انقلابی به وجود می‌آمد که مستقل است و بدون تایید شرق و غرب رشد پیدا کرده و پیروز شد که این نیز مسئله بسیار مهمی است.

,

این رزمنده هشت سال دفاع مقدس عنوان کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی نظام سلطه به فکر این افتاد که چه شد با این همه تبلیغ و ترویج علیه دین، همه چیز از بین رفت و ذهنیت جامعه فروریخت؟

,

جوینده ادامه داد: نظام سلطه پس از پیروزی انقلاب اسلامی احساس خطر کرد و توطئه‌ها پس از آن آغاز شد.

,

وی اظهار کرد: در 22 بهمن سال 1357 انقلاب اسلامی به پیروزی می‌رسد و در 28 بهمن همان سال پایگاه راهبردی و مهم مهاباد توسط معاندان جمهوری اسلامی ایران تسخیر شده و تمام سلاح‌ها به غارت می‌رود.

,

این رزمنده هشت سال دفاع مقدس افزود: در شمال کشور ترکمن صحرا، در شرق بلوچستان، در غرب ترک‌ها و در جنوب کشور در خوزستان خَلق عرب توطئه‌ها را یکی پس از دیگری دنبال می‌کنند اما موفق نمی‌شوند انقلاب اسلامی نوپای ایران را به زعم خودشان از بین ببرند چراکه مردم در پیروزی انقلاب اسلامی نقش داشتند و به تعبیر دیگر اسلامیت نظام بر تفکرات دیگر غالب شده بود.

,

جوینده تصریح کرد: از طرف دیگر در حاکمیت، ولی فقیه در رأس این هرم انقلاب اسلامی را هدایت می‌کند و دشمنان برای نابودی آن توفیق پیدا نمی‌کنند لذا به ترور شخصیت‌های انقلاب اسلامی روی می‌آوردند؛ از ترور سپهبد شهید قرنی گرفته تا شهید مطهری، شخصیت های بزرگ کشور و 72 تن از یاران انقلاب اسلامی را ترور کرده و  مردم عادی را به خاک و خون می‌کشند اما بازهم به اهداف خود نمی‌رسند.

,

وی بیان کرد: لذا دشمن وارد فاز نظامی می‌شود تا بتواند مشکلش را با نظام اسلامی حل کند.

,

این رزمنده هشت سال دفاع مقدس گفت: وقتی جنگ علیه ایران آغاز می‌شود و مردم بر مبنای دین وارد میدان می‌شوند نه نان و آب، به پیروزی می‌رسند.

,

جوینده درمورد ورود مردم به میدان جنگ بر مبنای دین، نه نان و آب، توضیح داد: بر خلاف آن‌چه که امروز مرسوم است و می‌خواهند خیلی‌ها را تطهیر کنند که مردم آن زمان وضعیت‌شان خوب بوده، باید گفت نه اصلا این چنین مسئله‌ای نبوده است. مردم مشکل نان و آب داشتند اما مبنای آنان برای ورود به میدان جنگ و دفاع، نان و آب نبود چراکه همان مقدار ارزاق عمومی که داشتند بین یکدیگر تقسیم می‌کردند و از کشور دفاع کردند.

,

وی تأکید کرد: مردم بر مبنای دین اسلام که محرک اصلی پیروزی انقلاب اسلامی بود پای کار آمدند.

,

این رزمنده هشت سال دفاع مقدس عنوان کرد: در این زمان اتفاقاتی رخ می‌دهد که با کمک امام خمینی (ره) نظام و انقلابی ترسیم می‌شود و جوانانی در مسیر نظام اسلامی قرار می‌گیرند که در دفاع مقدس بسیار بروز و ظهور پیدا می‌کنند.

,

جوینده تصریح کرد: به معنای دیگر دفاع مقدس مرکز ثقل کادرسازی و ساخت نیروهایی که از محلات، روستاها و شهرهای مختلف وارد دفاع مقدس شدند، می‌شود.

,

وی اظهار کرد: امام خمینی (ره) دانشگاهی را به فرماندهی خود در دفاع مقدس راه اندازی کردند که مرکز ساخت نیروی زُبده برای آینده انقلاب اسلامی شد.

,

این رزمنده هشت سال دفاع مقدس افزود: در دفاع مقدس کوره‌ای به وجود آمد که آدم‌هایی با نگاه‌ها و گرایش های مختلف وارد این کوره شده و از آن طرف انسان‌های ناب خارج شدند. لذا دوران دفاع مقدس مرکز کادرسازی و مرکز ساخت نیروهای زبده جهادی با تفکرات جهادی شد که توانایی فائق آمدن بر هر مشکلی را داشتند.

,

برکات دفاع مقدس

, برکات دفاع مقدس, برکات دفاع مقدس,

جوینده خاطرنشان کرد: اگر امروز ما در کشور ایران قدرت ساخت موشک، سلاح، بالگرد، پهباد، قایق‌های پرنده و ... داریم همه به برکت پایمردی و مقاومتی است که در دوران دفاع مقدس اتفاق افتاد.

,

وی با بیان این‌که در زمان جنگ سیم خاردار نداشتیم، نمی‌توانستیم بسازیم و به ما داده نمی‌شد، عنوان کرد: لذا آن چیزی که اتفاق افتاد تربیت نیروهای زبده از جمله سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی بود.

,

این رزمنده هشت سال دفاع مقدس افزود: اگر دقت شود خواهیم دید که از هر روستا یک آدم بزرگ در جبهه رشد و نمو پیدا کرد چراکه جبهه کارگاه نخبه‌سازی بود.

,

دفاع مقدس افرادی مانند شهید سلیمانی را تربیت کرد/ اعتماد به جوانان در دفاع مقدس

, دفاع مقدس افرادی مانند شهید سلیمانی را تربیت کرد/ اعتماد به جوانان در دفاع مقدس, دفاع مقدس افرادی مانند شهید سلیمانی را تربیت کرد/ اعتماد به جوانان در دفاع مقدس,

جوینده بیان کرد: امام خمینی (ره) در دوران دفاع مقدس مهم‌ترین کاری که کردند اعتماد به جوانان بود. جوانان با وارد میدان شدن و آزمون و خطا دادن آدم‌های پخته و کار آزموده بیرون آمدند.

,

وی با اشاره به تربیت نیروهای پخته در دوران دفاع مقدس از جمله سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، خاطرنشان کرد: از روستای بیهود قاین در خراسان جنوبی نیز فردی به نام شهید کاوه و از شرق استان منطقه عرب خانه نیز  شهید الهیار جابری رشد پیدا می‌کند و نمونه‌های این افراد در جای جای ایران اسلامی وجود دارند.

,

این رزمنده هشت سال دفاع مقدس بیان کرد: پدر موشکی ایران فردی کم سن و سال است و بر اساس آموزهایی که از دفاع مقدس آموخته بود با تلاش طرح‌هایی را پیاده کرد که به ساخت موشک منجر شد و پدر موشکی ایران نام گرفت.

,

جوینده ادامه داد: هشت سال دفاع مقدس جوان‌ها را در کنار هم قرار داد و هر کس بنا بر تناسب و توانایی که داشت توانست از این سفره نعمت برای خود توشه بردارد.

,

وی با بیان این‌که افراد متفاوت هستند، افزود: دفاع مقدس دانشگاهی بود که افرادی از جمله شهیدان همت، خرازی، باکری و ... در آن درس فراگرفتند.

,

این رزمنده هشت سال دفاع مقدس اظهار کرد: جبهه ابعاد مختلفی دارد و بیشتر در فیلم و سریال‌های دفاع مقدس بعد نظامی آن نشان داده شد اما بُعد عرفان واقعی که در جبهه وجود داشت به جوانان معرفی نشده است.

,

جوینده گفت: نفس مسیحایی امام خمینی(ره) در روحیه رزمندگان تأثیرگذار بود و این مسئله باعث شد که جوانان در دوران دفاع مقدس پیشتاز باشند.

,

وی تصریح کرد: اگر امروز دوران دفاع مقدس درست تبیین و به جوانان معرفی شود همان روند ادامه خواهد داشت اگرچه تهاجم امروز دشمن باتهاجم دوران دفاع مقدس قابل قیاس نیست.

,

این رزمنده هشت سال دفاع مقدس با بیان این‌که تهاجم فرهنگی هزاران بار از تهاجم نظامی دوران دفاع مقدس مخرب‌تر است، افزود: جوانان می‌توانند در مقابل اثرات سوء ماهواره، کانال‌های مختلف، فضای مجازی، شبکه‌های مختلفی که برای تهاجم فرهنگی به وجود آمده و هر روز فساد، فحشا و کارهای مختلف را ترویج می‌کنند برنامه داشته و اقدام متقابل انجام دهند.

,

جوینده با اشاره به سخن مقام معظم رهبری مبنی بر این‌که در مسیر مبارزه با تهاجم فرهنگی رویش و ریزش داریم، تصریح کرد: رویش‌ها بسیار قوی‌تر، جدی‌تر و جسورتر از رویش‌های دوران دفاع مقدس است ضمن این‌که ریزش‌هایی نیز وجود دارد.

,

وی عنوان کرد: معتقد هستم تاریخ انقلاب اسلامی با تاریخ صدر اسلام دو تاریخ همگون است.

,

این رزمنده هشت سال دفاع مقدس خاطرنشان کرد: در دوران دفاع مقدس مسیری برای جوانان باز شد و جوانان با حضور در این مسیر خود را نشان دادند. غالب تفکر در دروان دفاع مقدس تفکر جوانان و جوانگرایی بود.

,

با میدان دادن به جوانان بر استکبار جهانی غلبه خواهیم کرد/ حل مشکلات با کنار گذاشتن محافظه کاری 

, با میدان دادن به جوانان بر استکبار جهانی غلبه خواهیم کرد/ حل مشکلات با کنار گذاشتن محافظه کاری , با میدان دادن به جوانان بر استکبار جهانی غلبه خواهیم کرد/ حل مشکلات با کنار گذاشتن محافظه کاری ,

جوینده تاکید کرد: اگر امروز مسئولان به فرمایشات مقام معظم رهبری توجه کنند و به جوانان که خیل عظیمی هستند میدان بدهند قطعا بر استکبار جهانی غلبه خواهیم کرد.

,

وی دلیل موفقیت در بخش نظامی را اهمیت دادن به استفاده از فکر و حضور جوانان دانست و افزود: میانگین سن دانشمندان هسته‌ای و موشک ساز ایران 25 سال است.

,

این رزمنده هشت سال دفاع مقدس گفت: چطور می‌شود که در کشور ایران توانایی ساخت موشک نقطه‌زن را به دست آوریم در حالی که در ساخت خودرو، لوارزم خانگی، مشکلات اقتصادی و... مانده‌ایم؟ دلیل این است که به جوانان اعتماد نداریم.

,

جوینده اظهار کرد: جوانان برای رفع مشکلات طرح ارائه می‌دهند اما طرح‌ها رد می‌شود، چرا؟ چون خاصیت سن بالا محافظه کاری است. اگر می‌خواهیم مشکلات کشور حل شود باید محافظه کاری کنار گذاشته و از جوانان استفاده شود. جوانان باید در بستر کار قرار گیرند. هر جا مسئولان به نیروهای جوان توجه داشتند موفق بوده و مشکلات حل شده است. هر جا که جوانان را پس زدیم دچار آسیب‌های جدی شدیم و اگر توجه نشود آسیب‌های ما بیشتر هم خواهد شد.

,

وی به فرازهایی از نامه امام خمینی(ره) خطاب به جنگ‌زده‌ها اشاره و بیان کرد: امام خمینی(ره) در این نامه نوشته اند: "استکبار جهانی کمر به نابودی شما گرفته است و اگر با جنگ نظامی موفق نشود با نشر فرهنگ مبتذل شما را نابود خواهد" و این یعنی جنگ فرهنگی و اگر استکبار از این دو راه به نتیجه نرسد از راه نفوذ به اهداف خود خواهید رسید.

,

این رزمنده هشت سال دفاع مقدس عنوان کرد: ملت ایران در دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس سه نوع جنگ را تجربه کردند؛ جنگ سخت، نیمه‌سخت و نرم.

,

جوینده به مسئله نفوذ اشاره کرد و افزود: امروز باید مراقب افرادی که از همراه بودن با امام (ره) در دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس حرف می‌زنند باشیم و بدانیم اهدافشان چیست.

,

انقلاب اسلامی محدود به ایران نیست

, انقلاب اسلامی محدود به ایران نیست, انقلاب اسلامی محدود به ایران نیست,

وی خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) در قسمت دیگری از نامه به جنگ‌زده‌ها به نامحدودبودن انقلاب اسلامی اشاره کرده و گفتند: "مسئولان باید بدانند که انقلاب اسلامی محدود به ایران نیست بلکه این انقلاب اسلامی نقطه آغاز انقلاب بزرگ جهانی اسلام است".

,

عدم‌توجه به مشکلات اقتصادی خطر بزرگی را به دنبال خواهد داشت/ رفع مشکلات اقتصادی در گرو توجه به جوانان است

, عدم‌توجه به مشکلات اقتصادی خطر بزرگی را به دنبال خواهد داشت/ رفع مشکلات اقتصادی در گرو توجه به جوانان است, عدم‌توجه به مشکلات اقتصادی خطر بزرگی را به دنبال خواهد داشت/ رفع مشکلات اقتصادی در گرو توجه به جوانان است,

این رزمنده هشت سال دفاع مقدس خاطرنشان کرد: امام راحل (ره) در این نامه خطاب به مسئولان فرمودند: "اگر مسائل اقتصادی برای لحظه‌ای مسئولان را از وظیفه‌ای که بر عهده دارند منصرف کند، خطر بزرگ و خیانت سهمگینی را به دنبال خواهد داشت".

,

جوینده اظهار کرد: اگر امروز مسئولان به مشکلات اقتصادی توجهی نداشته باشند و به فکر رفع مشکلات مردمی که تمام زندگی خود را در دوران انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و شرایط کنونی برای کشور گذاشتند، نباشند، طبق صحبت امام خمینی(ره) دچار آسیب‌های فراوانی خواهیم شد.

,

وی تأکید کرد: اگر مسئولان بخواهند مشکلات اقتصادی حل شود چاره‌ای جز اتکای به جوانان این مرز و بوم ندارند که خوشبختانه در ایران جوانان تحصیل‌کرده، دلسوز و توانمند زیادی داریم.

,

این رزمنده هشت سال دفاع مقدس خاطرنشان کرد: در دوران دفاع مقدس رزمندگان علاقه خاصی به امام حسین(ع) داشتند و این مسئله محور تمام فعالیت‌های رزمندگان بود.

,

جوینده با بیان این‌که در دوران دفاع مقدس الگو‌های مختلفی داریم، افزود: اگر همان رویه‌ها دنبال و جریان‌های دفاع مقدس را در عرصه اقتصاد، فرهنگ و سیاست بکار بگیریم، مشکلی نخواهیم داشت.

,

وی بیان کرد: در حال حاضر مطالعه زندگی‌نامه سردار سلیمانی الگویی است که می‌توان درس‌های زیادی از آن آموخت.

,

این رزمنده هشت سال دفاع مقدس به کمک و پشتیبانی مردم در پشت جبهه‌ها در دوران دفاع مقدس و مقایسه با شرایط فعلی جامعه از نظر مشکلات اقتصادی و ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: همان مردم و روحیه کمک در دوران دفاع مقدس در حال حاضر هم وجود دارند و خوشبختانه در بحث کمک در جنبه‌های مختلف ذره‌ای کم نمی‌گذارند.

,

جوینده از افزایش 50 درصدی میزان کمک‌ها برای بازسازی عتبات عالیات طی 6 ماه سال‌جاری نسبت به سال گذشته خبر داد و افزود: دلیل این افزایش کمک‌ها در شرایط سخت اقتصادی فقط اعتقاد و باور مردم به اهل‌بیت(ع) است.

,

مسئولان بستر را برای استفاده از مردم فراهم کنند

, مسئولان بستر را برای استفاده از مردم فراهم کنند, مسئولان بستر را برای استفاده از مردم فراهم کنند,

وی تأکید کرد: مردم همیشه پای کار بوده و هستند و لازم است مسئولان بستر را برای استفاده از مردم فراهم کنند. الگوهای دوران دفاع مقدس زیاد هستند لازم است. در این دوران هم از آن استفاده کنیم و به بهره‌های بیشتری برسیم.

,

این رزمنده هشت سال دفاع مقدس به بحث کمک‌های مومنانه در پی شیوع بیماری کرونا اشاره و عنوان کرد: همکاری مردم در این مدت مانند دوران دفاع مقدس بسیار خوب بوده است و اگر بسترها برای مردم فراهم شود همان جریان‌های دوران دفاع مقدس می‌توانند گره‌گشا بوده و مشکلات کشور را حل کند.

,

جوینده در مورد اقدامات آمریکا در دروان دفاع مقدس و اکنون، خاطرنشان کرد: استکبار همان استکبار دوران دفاع مقدس است تغییری نکرده بلکه تاکتیک‌هایش تغییر کرده است.

,

وی بر بیان مسائل دوران دفاع مقدس برای مردم تأکید کرد و افزود: مردم گمان می‌کنند ما در حال حاضر در محاصره اقتصادی هستیم و کشور ایران رابطه را با آمریکا قطع کرده است در صورتی که در سال 1358 آمریکا اولین اطلاعیه را صادر و رابطه با ایران را قطع کرد؛ محاصره اقتصادی نیز از سال 58 آغاز شده و تاکنون ادامه دارد.

,

الگوگرفتن جهانیان از انقلاب اسلامی ایران منجر به نابودی استکبار خواهد شد

, الگوگرفتن جهانیان از انقلاب اسلامی ایران منجر به نابودی استکبار خواهد شد, الگوگرفتن جهانیان از انقلاب اسلامی ایران منجر به نابودی استکبار خواهد شد,

این رزمنده هشت سال دفاع مقدس بیان کرد: استکبار نمی‌خواهد انقلاب اسلامی ایران یک الگوی موفق را به جهانیان ارائه دهد که اگر این اتفاق بیفتد آن زمان استکباری وجود نخواهد داشت.

,

جوینده افزود: ما انقلاب کردیم که به قلّه برسیم اما استکبار احساس خطر کرد و جلوی مسیر انقلاب اسلامی خاکریز زد. هر خاکریزی را که کشور ایران فتح کرد استکبار خاکریز بزرگتری ایجاد کرد و هم‌اکنون این خاکریز‌ها به موانع بزرگی در مقابل ایران اسلامی تبدیل شده است.

,

وی افزود: آن زمان جوانان وارد میدان شده و خاکریزها را از بین بردند؛ امروز نیز حل‌وفصل مشکلات به دست جوانان است. آن روز استکبار عملا وارد جنگ شده بود امروز نیز عملی وارد جنگ شده است. آن زمان آمریکایی‌ها، رزمنده‌ها و مردم ایران را هدف قرار می‌دادند و امروز نیز همان جریان سردار شهید سلیمانی را ترور می‌کند؛ استکبار فرقی نکرده است تنها تاکتیک‌ها تغییر کرده و راهبردها همان راهبردهای دوران دفاع مقدس است.

,

دور شدن مسئولان از تفکرات انقلاب اسلامی

, دور شدن مسئولان از تفکرات انقلاب اسلامی, دور شدن مسئولان از تفکرات انقلاب اسلامی,

این رزمنده هشت سال دفاع مقدس تأکید کرد: در شرایط کنونی مسئولان باید در مسیر انقلاب اسلامی قرار گیرند. متأسفانه مشاهده می‌شود مسئولان از تفکرات انقلاب اسلامی و امام راحل(ره) دور می‌شوند در حالی که مسئولان باید از تفکرات مقام معظم رهبری استفاده و بر مبانی آن حرکت کنند.

,

جوینده تصریح کرد: مسئولان باید پا جای پای مقام معظم رهبری بگذارند که بتوانند از این معرکه‌ها نجات پیدا کنند که اگر غیر از این باشد به خطا رفته‌اند.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه