اخبار داغ

در گفت و گو با یک رزمنده جنگ تحمیلی عنوان شد؛

لزوم تبیین حقایق و واقعیت‌های جنگ تحمیلی در بالندگی دفاعی جامعه/ایران تامین کننده امنیت خاورمیانه است

لزوم تبیین حقایق و واقعیت‌های جنگ تحمیلی در بالندگی دفاعی جامعه/ایران تامین کننده امنیت خاورمیانه است
محمد رضا خمر گفت: هشت سال جنگ تحمیلی با گروه های مردمی مدیریت شد، برای فشنگ، تانک، رادار، هلی کوپتر در مضیقه بودیم اما ملت غیرتمند ایران مقابل آنها ایستادگی کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد رضا خمر یکی از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس در گفت و گو با عصرهامون، با اشاره به اینکه در سال 57 در کارهای انقلابی فعالیت داشته است، بیان کرد: پس از آنکه وارد جهاد و سپس بسیج شده بود به علت اینکه نیروی ویژه بسیج بوده از اعزام وی به جبهه خود داری می کردند چرا که خود استان سیستان و بلوچستان منطقه جنگی محسوب می شد.
 
وی با بیان اینکه زمان آن فرا رسیده بود که عازم خدمت مقدس سربازی شود، گفت: جهاد و بسیج را رها کردم و به خدمت سربازی رفتم که پس گذراندن دوران آموزشی، به جبهه اعزام و در یگان ویژه هوا برد نیروی زمینی ارتش در شیراز مشغول به خدمت شد.

این رزمنده هشت سال دفاع مقدس اضافه کرد: بزرگ ترین عملیات تاریخ جنگ ایران که عملیات بیت المقدس بود از 11 اردیبهشت ماه آغاز و تا سوم خرداد ادامه داشت، منتج به آزاد سازی خرمشهر شد که در این عملیات نیز حضور داشته است.

وی با اشاره به اینکه در زمان حضور در جبهه خط شکن و خط نگهدار بوده است، ادامه داد: خط شکن به افرادی گفته می شد که به خط دشمن حمله و پیش روی می کنند و خط نگهدار به نیروهایی گفته می شد  که خط تازه گرفته شده را تثبیت و نگه می داشتند.
 
این رزمنده هشت سال دفاع مقدس خاطر نشان کرد: پس از عملیات بیت المقدس، برای خط نگهداری  به منطقه فکه اعزام و به مدت دو ماه در آنجا مشغول به فعالیت بود و سپس برای آموزش درجه داری به گیلان غرب اعزام و به عنوان گروهبان یکم وظیفه خدمت کرده است.

روزهای سخت و نفس گیر جنگ تحمیلی

خمر تصریح کرد: در منطقه سومار و در عملیات مسلم بن عقیل نیز حضور داشته که با ادقام  با لشکر 27 محمد رسول الله، عملیات با موفقیت انجام و تا 3 کیلومتری شهر مندلی عراق پیشروی و تثبیت شد، با توجه به فاصله اندک با نیروهای عراقی جنگ به صورت سلاح انفرادی انجام می شد که به گونه ای جنگ سخت و نفس گیر بود که در طول این دو ماه حتی یک بار هم نتوانستن پوتین هایشان را در پا در آورند.

وی با توجه به اینکه یگالن ویژه هوا برد شیراز واحدی بود که در تمام عملیات ها پیش رو بود، در مناطق خطرنان این واحد جهت دفاع در منطقه مستقر می شد تا منطقه به دست نیروهای دشمن نیوفتند، گفت:  پس از تحویل خط به دیگر نیروهای نظامی، عراق تا پل هفت دهنه پیش روی  کرد اما در زمانی که خط دست نیروهای هوابرد شیراز بود عراق با انجام 30 پاتک و گارد ریاست جمهوری نتوانست خط را پس بگیرد.
 
این رزمنده هشت سال دفاع مقدس بیان کرد: پس از آن به عنوان اطلاعات عملیات لشکر عاشورا و هم رزم شهیدان مهدی و حمید باکری مشغول به خدمت بوده و تا آخرین روز خدمت به عنوان خط نگهدار منطقه جنوب فعالیت داشته است.
 
خمر گفت: پس از خدمت سربازی مجدد وارد جهاد و از آنجا دوباره به جبهه و به منطقه فاو اعزام  شد که در سال67 عراق و دیگر نیروهای ائتلاف فاو را به اشغال خود درآوردند و شیمیایی شده است.
 
بازهم وارد میدان می شوم


وی با اشاره به اینکه اگر باز هم جنگ شود باز هم به خاطر دفاع از کشور و اسلام به میدان می رود، اضافه کرد: هشت سال جنگ تحمیلی درس مقاومت، عزت و هیهات منه الذله می دهد.

رزمنده هشت سال دفاع مقدخاطر نشان کرد: هیچ اختلافی میان برادران اهل سنت و شیعه وجود ندارد اما این سیاست  غلط است که به برخی ها شیعه، سنی، فارس و بلوچ گفته می شود، در منطقه جنگی همه فدای همدیگر می شدیم، اقوام ایران در قالب ملت معنا پیدا می کنند  و به تنهایی معنی نمی دهند، در زمان جنگ برای پیکر یک شهید چند نفر دیگر شهید می شدند و تفاوتی میان شیعه و سنی در آن زمان نبود.

خمر با اشاره به اینکه باید قدر دان زحمات رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس باشیم، اذعان کرد: افرادی که میان ارتش، سپاه و بسیج اختلاف افکنی می کنند، مفسد فی الارض هستند، چرا که همه فرزندان ایران هستند و تفاوتی میان ارتش و سپاه و دیگر نیروها وجود ندارد.

وی افزود: در زمان جنگ تحمیلی عراق 200 کیلومتر به خاک کشور پیش روی داشته بود که جهت باز پس گیری خاک کشور از عراق و 75 کشور دیگر که به عراق تسلیحات، تجهیزات و تدارکات جنگی می دادند، خون جوانان زیادی به زمین ریخته شد.

در جهان عزتمند هستیم

این رزمنده هشت سال دفاع مقدس گفت: گرچه در کشور فقر و گرانی بیداد می کند اما با تمام این تفاسیر در جهان امنیت داریم و عزتمند هستیم، افغانستان، عراق، بحرین و عربستان و دیگر کشور ها را بررسی کنید که آیا عزت و اقتدار دارند؟

خمر با بیان اینکه عربستان با تمام ثروتی که در اختیار دارد به گاو شیرده امریکا تبدیل شده است و نیروهای آن در حال بمباران دیگر ملت ها است، اضافه کرد: امام خمینی (ره) جبهه را دانشگاه می دانست، در جبهه خدا، قدرت الهی و امداد های غیبی به عینه مشاهده می شد و این موارد شعر، حکایت، تصور و وهم نیست.

وی با توجه به حضور سه و نیم درصدی جمعیت ایران آن زمان در جنگ تحمیلی، بیان کرد: داوطلبین در روز دوم جنگ به گونه ای زیاد بود که از سرشماری و اعزام آنها قاصر بوده اند.

مدیریت جنگ تحمیلی با نیروهای مردمی

به گفته این رزمنده هشت سال دفاع مقدس، هشت سال جنگ تحمیلی با گروه های مردمی مدیریت شد، برای فشنگ، تانک، رادار، هلی کوپتر در مضیقه بودیم اما ملت غیرتمند ایران مقابل آنها ایستادگی کرد.

خمر با بیان اینکه برخی از مادران  هفت پسر و پنج جوان خود را فدای کشور کرده اند، تصریح کرد: 26 ماه در جبهه حضور داشته، در اعزام به جبهه و جنگ هیچ اجباری نبوده حتی در شب های عملیات نیز نیروها مجبور به رفتن به خط مقدم نبودن هر فردی با اختیار و با توجه به دین و عرق وطن پرستی در جنگ حضور داشته و از کشور و ناموس خود دفاع کرده است.

وی ادامه داد: در طول هشت سال جنگ تحمیلی یک وجب از خاک ایران کم نشد اما در سده های گذشته یک میلیون کیلومتر مربع کشور را از دست داده ایم. 

  انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, روزهای سخت و نفس گیر جنگ تحمیلی , روزهای سخت و نفس گیر جنگ تحمیلی ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,  
بازهم وارد میدان می شوم
,  
بازهم وارد میدان می شوم
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, در جهان عزتمند هستیم, در جهان عزتمند هستیم,
,
,
,
,
,
,
,
, مدیریت جنگ تحمیلی با نیروهای مردمی, مدیریت جنگ تحمیلی با نیروهای مردمی,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه