اخبار داغ

حالت انفجار کرونا در آذربایجان‌شرقی؛

8 تا 12 درصد مبتلایان فوت می‌کنند/ نگرانی از افزایش تعداد بستری‌ها

8 تا 12 درصد مبتلایان فوت می‌کنند/ نگرانی از افزایش تعداد بستری‌ها
حریرچی گفت: در استان‌هایی مانند آذربایجان‌شرقی به حالت شبه انفجار رسیده‌ایم و در کشور ما هم مانند دیگر کشورها 8 تا 12 درصد مبتلایان به کرونا فوت می‌کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج، آغاز موج جدیدی از کرونا و افزایش تصاعدی مبتلایان به کرونا مسئولین کشور و استان را نگران کرده و بار کادر درمان را هم سنگین‌تر کرده است. این موج جدید در حالی آغاز شده که با فرارسیدن پاییز به نظر می‌رسد کار سخت‌تری پیش رویِمردم و کادر درمان باشد. آذربایجان‌شرقی نیز جز استان‌هایی است که در ماه‌های گذشته در حالت قرمز قرار داشته و این روزها وضعیت آن به مراتب بحرانی‌تر از قبل شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

همین موج ابتلای جدید به کرونا هم باعث شد تا ستاد استانی مبارزه با کرونا تصمیمات تازه‌ای گرفته و با تعطیلی مدارس،محدودیت‌هایی را برای انجام برخی فعالیت‌ها تعیین کند.

,

ایرج حریرچی، معاون کل وزارت بهداشت در گفت‌وگو با شبکه خبر درباره آخرین وضعیت کرونا در کشور اظهار داشت: هنوز روند فزانده در برخی استان‌ها مانند اصفهان، چهارمحال و بختیاری، کهکیلویه و بویر احمد، آذربایجان‌شرقی وجود دارد و حالت شبه انفجاری داریم و تعداد بستری‌ها به شدت در حال افزایش است.

,

وی با بیان اینکه در ایران هم مانند تمام کشورها 8 تا 12 درصدی بیماران بستری فوت می‌کنند، گفت: پنجاه درصد کسانی که به آیسی یو می‌روند، فوت می‌کنند و تقریبا 90 درصد کسانی که در آیسی یو لوله‌گذاری تنفسی می‌شوند هم فوت می‌کنند.

,

معاون کل وزارت بهداشت با اشاره به اینکه با افزایش تعداد بستری‌ها موارد فوتی هم افزایش پیدا می‌کند، عنوان کرد: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند مگر فوت 150 تا 170 نفر در روز تعداد کمی است؟ طبق پروتکل‌های جهانی کسانی فوتی‌ مثبت اعلام می‌شوند که تستشان مثبت اعلام شده و چون حساسیت تست در بستری‌ها چیزی نزدیک به 70 درصد است، مانند تمام دنیا باید یک ضریبی هم اضافه کنیم که عدد بالاتری می‌شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه