اخبار داغ

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی:

شهدای کودک دفاع مقدس نشانگر حقانیت و مظلومیت ایران در جنگ تحمیلی است

شهدای کودک دفاع مقدس نشانگر حقانیت و مظلومیت ایران در جنگ تحمیلی است
قنبری مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی، گفت: شهادت افراد بی دفاع و کودکان و نوجوانان در جنگ تحمیلی باعث شد تا همگان بدانند این جنگ صرفا علیه نیروهای نظامی ایران نبود و رژیم بعث عراق و همدستان جنایتکارش این جنگ را علیه عموم ملت ایران و افراد بی دفاع صورت دادند و این سند حقانیت و مظلومیت ایران در دفاع مقدس است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ جهانبخش قنبری مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی در حاشیه مراسم گلباران مزار شهیده ۳ ساله اراکی که در بمباران هوایی رژیم بعث عراق به شهادت رسیده بود، در گفتگو با خبرنگار دیار آفتاب، با گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس و ایام شهادت حضرت رقیه(س)، گفت: به همین مناسبت ویژه برنامه ای به همت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان برگزار شد که در آن مزار شهدای کودک و نوجوان دفاع مقدس در سطح استان، توسط کودکان عطرافشانی و گلباران شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیار آفتاب,
 
,
وی افزود: در همین راستا مزار شهیده سه ساله آرزو میرعشق اله که در بمباران هوایی اراک توسط رژیم بعث عراق به شهادت رسید، با حضور خانواده شهید، جمعی از مسئولین و تعدادی از کودکان و نوجوانان گلباران شد. همچنین در این برنامه از مادر شهید به پاس فداکاری ایشان تقدیر به عمل آمد.
,
 
,
قنبری با اشاره به هم سن بودن شهیده میرعشق اله با شهیده دشت کربلا حضرت رقیه(س)، تصریح کرد: این تقارن مبارک اهمیت برگزاری این مراسم را دوچندان می کند.
,
 
,
وی ادامه داد: شباهت دیگر شهیده دشت کربلا با شهیده میرعشق اله در این است که همانطور که شهدای کربلا خصوصا شهدای کودک، در ماندگار شدن یاد و خاطره آن حادثه و ادامه پیدا کردن راه شهیدان کربلا موثر بود، شهدای کودک و نوجوان دفاع مقدس نیز باعث شد تا همگان بدانند این جنگ تحمیلی صرفا علیه نیروهای نظامی ایران نبود و رژیم بعث عراق و همدستان جنایتکارش این جنگ را علیه عموم ملت ایران و افراد بی دفاع صورت دادند و این سند حقانیت و مظلومیت ایران در دفاع مقدس است.
,
 
,
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی اضافه کرد: برکت دیگر برگزاری چنین مراسمی، حضور کودکان و نوجوان امروز جامعه بر سر مزار این شهیده بود که باعث شد تا بدانند این انقلاب با فدا شدن جان هم سن و سالان خودشان به اینجا رسیده است و قدر آن را بدانند.
,
 
,
کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با قدمتی بیش از ۵۰ سال، در حوزه های فرهنگی، هنری، ادبی، اسلامی و علمی در سطح مدارس فعالیت می کند. این کانون در تمامی شهرستان های استان مرکزی با ۵۰ مرکز ثابت، سیار و پستی به فعالیت مشغول است.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه