اخبار داغ

مدیر کل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری یزد:

عده‌ای در استان هنوز از حداقل های زندگی محروم‌اند/برخورداری 130خانوار روستایی خاتم از نعمت برق تا پایان سال

عده‌ای در استان هنوز از حداقل های زندگی محروم‌اند/برخورداری 130خانوار روستایی خاتم از نعمت برق تا پایان سال
محمود زارع گفت: شایسته نیست عده ای از مردم به ویژه در استان برخوردار یزد از حداقل های زندگی هم محروم باشند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزدرسا، محمود زارع مدیر کل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری یزد صبح امروز در ادامه روند برنامه های محرومیت زدایی کنگره شهدای استان یزد، در جلسه هماهنگی رسیدگی به مشکلات روستاهای خاتم ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار کرد: از میان مومنین مردان راستگویی هستند که به پیمان و عهد خود استوارند و به شهادت می رسند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

زارع با اشاره به شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی افزود: شهید سلیمانی ها، شهید کاظمی ها و بسیاری از از مردان خدایی هم که در زمان دفاع مقدس به خیل شهدا نپیوستند، انچنان بر سر عهد خویش استوار ماندند تا شهادت خودشان را از سهم دنیا برداشت کنند.

,

مدیر کل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری یزد ادامه داد: اگر کاری و خدمتی هم به نام شهدا و در قالب کنگره شهدای استان یزد انجام می شود در کنار رشادت ها و دلیری ان ها هیچ است.

,

وی با اشاره به محرومیت بسیاری از روستاهای شهرستان خاتم گفت: در ادامه روند محرومیت زدایی، روستاهای خاتم یکی از کانون های اصلی تلقی می شوند و با مدیریت جهادی فرماندار جوان و فعال این شهرستان امیدواریم قدمی کوچک به برکت نام شهدا در راستای رفع برخی مشکلات این روستاها برداشته شود و نتیجه مبارکی در این شهرستان بیوفتد.

,

زارع با عنوان اینکه شایسته نیست عده ای از مردم به ویژه در استان برخوردار یزد از حداقل های زندگی هم محروم باشند تاکید کرد: رسیدگی به برخی امور، همت مسئولان را فراتر از آن چیزی که در حیطه اختیار و وظیفه شان است مطلبد و باید در همین راستا نیز با مشارکت و همدلی وبا توسل به شهدا برخی کمبودها که ذهن ادمی را مکرد می کند رفع شود.

,

وی با بیان اینکه از میان 36هزار جمعیت شهرستان خاتم 20درصد تحت پوشش کمیته امداد هستند ابراز کرد: با نیازسنجی که در مناطق روستایی و شهری این شهرستان شده است 37 خانوار روستایی خاتم نیازمند ساخت، سرویس بهداشتی، حمام و مرمت منزل هستند.

,

این مسئول با بیان اینکه 8 واحد مسکونی افراد نیازمند در سطح شهری و روستایی خاتم نیمه تمام است ابراز کرد: با تامین مالی 430 میلیون تومان 8 خانوار صاحب خانه می شوند و گره از مشکلاتشان باز می شود.

,

زارع با اشاره به کمبود ظرفیت خیری در شهرستان خاتم گفت: خاتم به دلیل نبود صنعت از ظرفیت خیری هم کم بهره است و با توجه به اشتغال بیشتر مردم به کشاورزی و خشکسالی های پی در پی، شایسته است توجه بیشتری به رفع محرومیت در این مناطق داشت.

,

مدیر کل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری یزد  با بیان اینکه 600 سالمند در خاتم نیازمند هزینه های روزمره هستند اذعان کرد: مراکز نگهداری سالمندان مرتبا در خواست کمک دارند و از طرفی برخی شاخص ها مانند سرانه تامین جهیزیه هم در روستاهای محروم خاتم 6میلیون تومان است که هیچ دردی را درمان نمی کند.

,

وی در خصوص برق رسانی به 10روستای خاتم در ذیل برنامه های محرومیت زدایی کنگره شهدای استان یزد  گفت: تا اسفند ماه 5 روستا در خاتم از نعمت برق پایدار برخوردار می شوند و سعی شده با توجه به اینکه به همه روستاها برق رسانی انجام شده، این نعمت در راستای ایجاد اشتغال استفاده شود.

,

زارع در پایان به برکت کنگره شهدا 10 روستا برق دار می شود که نیازمندی 130 خانوار را مرتفع می کند خاطرنشان کرد: تامین برق زمین های واگذار شده توسط بنیاد مسکن در روستاهای ترکان، هلاورجان، چاهک و چنارناز، خط انتقال 400 متر برق فشار ضعیف در روستای باغ معدن و بختیاری، نیازمندی تامین روشنایی 100متر ورودی روستای قناتو و 100 متر خط انتقال برق به واحد دامپروری در این روستا از کارهایی است که با همدلی و همراهی همه دستگاه ها بررسی و مرتفع شود.

,

انتهای پیام/س*

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه