اخبار داغ

حجت الاسلام حکمتی

دفاع مقدس تجلی قشنگ ترین گلواژه های دین در قرن بیستم /مقاومت و ایستادگی در مقابل دشمن رمز پیروزی ماست+تصاویر

دفاع مقدس تجلی قشنگ ترین گلواژه های دین در قرن بیستم /مقاومت و ایستادگی در مقابل دشمن رمز پیروزی ماست+تصاویر
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه فتح در مراسم گرامیداشت دفاع مقدس در لنده گفت: هفته دفاع مقدس عرصه ای ارزشمند و تبلور تجلی قشنگ ترین گلواژه های دین در قرن بیستم است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از صبح زاگرس، حجت الاسلام حکمتی نیا در مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس در تپه نورالشهدای شهرلنده با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس گفت: جهاد و مقاومت در قرآن به عنوان رمز پیروزی آمده است که جریان ارزشمند عاشورا و قیام سید الشهدا ترکیب و تلفیقی از هر دو دشمن یعنی مبارزه با دنیا طلبی و مبارزه با ظلم گرایی بوده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,

وی افزود:حضرت زینب(س) و امام زین العابدین (ع) پیام آوران حماسه عاشورا برای نسل های بعدی بودند که به درستی این رسالت نیز انجام شده است.

,

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه فتح تصریح کرد: هفته دفاع مقدس عرصه ای ارزشمند و تبلور تجلی قشنگ ترین گلواژه های دین در قربن بیستم است.

,

وی افزود: شهدا، رزمندگان و آزادگان ما و فرماندهان ما در دوران دفاع مقدس با تاسی از فرهنگ عاشورا و محرم یکبار دیگر قشنگترین گلواژه های دین و ارزشمند ترین تفکر اسلامی را برای ما به نمایش گذاشتند.

,

وی گفت: الگوی ارشمند رزمندگان ما در طول هشت سال دفاع مقدس فرهنگ عاشورا بوده است که همین فرهنگ ناب رمز پیروزی ما در دفاع مقدس بوده است.

,

, ,

حکمتی نیا گفت: امام حسین(ع) در جریان قیام خود فرمودند: ای مردم مگر نمی بینید در زیر ظلم یزدبن معاویه حق ادا نمی شود و باطل مورد انکار قرار نمی گیرد لذا من قیام می کنم، که من مرگ با عزت را بر زندگی ذلت بار ترجیح می دهیم.

,

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه فتح گفت: در دوران دفاع مقدس رزمندگان ما با تاسی از شهدای کربلا مرگ را می پذیرفتند ولی زیر بار ذلت نمی رفتند همانگونه که یاران امام حسین(ع) در کربلا اینگونه رفتار کردند.

,

وی افزود:در دفاع مقدس دشمنان ما تا دندان مسلح بود و کشورهای زیادی نیز در این جنگ به یاری صدام امده بودند و در مقابل یک نظام نوپای اسلامی قرار گرفتند که ما یک مدل جدید از عرصه نظامی را به جهان معرفی کردیم نبرد نامتوازن و نامتقارنی را شروع کردند که ما با تاسی از فرهنگ عاشورا به درستی در مقابل آنان ایستادگی کردیم .

,

حکمتی نیا گفت: در دوران دفاع مقدس تمام کشورهای غربی با تجهیز صدام به بمب های شیمیایی و میراژ های فرانسوی و دلارها و درهم و دینار های عربی و سربازان متعدد از کشورهای مختلف جهان پشت سر صدام قرار گرفتند برای مبارزه با نظام اسلامی ما و از طرف دیگر یک نظام نوپایی که نه ارتش منظم و یک دستی داشت و سپاه هنوز به بسیجیان آموزش های لازم را نداده بود توانست با الگو گیری از عاشورا درس مقاومت را رمز پیروزی خویش دانستیم و به با مقاومت و ایستادگی نقشه های دشمن را نقش بر آب کردیم.

,

, ,

مسول نمایندگی ولی فقیه در سپاه فتح گفت: دکترین و استراتژی و راهبردی ما در مقابل جنگ اقتصادی، سیاسی و تحریم و تزور دشمنان تنها مقاومت و ایستادگی است.

,

وی تاکیدکرد: دوران سراسر حماسه و ایستادگی عاشورا در دفاع مقدس ما متجلی شد و همین الگو گیری از فرهنگ ناب عاشورا نیز رمز موفقیت ما بوده است.

,

حکمتی نیا گفت: دوران دفاع مقدس دستاورد های بزرگی برای ما داشت که هم دستاورد سیاسی داشت  و تمامیت ارضی کشور حفظ شد و استقلال ما حفظ شد و برای اولین بار دفاع در انقلاب اسلامی و با ابتکار امام راحل مردمی شد.

,

وی در ادامه گفت: یک مدل جدید از انقلاب با رویکرد مردمی در جهان به تصویر کشیده شد که حضور همه اقشار در کنار هم در میدان مبارزه در کنار همدیگر به دفاع از انقلاب خویش پرداختند.

,

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه فتح گفت: در عرصه سیاست خارجی در دوران دفاع مقدس بحث دستاورد امنیتی و دفاعی است که در عرصه فناوری موشکی در جهان حرف برای گفتن داریم و این درحالی است که در دوران دفاع مقدس به بیشتر کشورها التماس می کردیم ولی آنان هیچ سلاحی و موشکی به ما نمی دادند و ما از چند کشور مخفیانه موشک می گرفتیم که مهندسین ما با معکوس سازی این موشک ها به فناوری ساخت موشک پی بردند و تنها با اتکا به ما می توانیم از دل تحریم ها فرصت های طلایی را کسب کردیم .

,

حکمتی نیا گفت: امروز پنجمین کشور ابرقدرت موشکی در جهان هستیم که قدرت دفاعی ما با اتکا به دفاع مقدس یک قدرت بالنده و افتخار آمیز تبدیل شده است.

,

, ,

وی اظهارکرد: در عرصه پرداختن به پهباد ها، جنگ الکترونیکی، موشک های هدایت شونده در عرصه هوافضا، دریایی و زمینی به توانمندی های بزرگی رسیدیم که فناوری آن رابرای خودمان بومی کردیم که این ماحصل تجارب ارزشمند دفاع مقدس است.

,

وی در ادامه گفت: سپهبد شهید قاسم سلیمانی و شهدای مدافع حرم و فرماندهان ما با استفاده از تجارب ارزشمند ما در دوران دفاع مقدس در محور مقاومت پیروزی های بزرگی را به دست آوردیم که نشات گرفته از فرهنگ دفاع مقدس بوده است.

,

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه فتح گفت: این روحیه جهادی و مدیریت انقلابی، آرمان خواهی و انقلابی گری جوانان ما باعث شده است در بین میلیون ها انسان در جهان به عنوان یک انقلاب اسلامی با تاسی از فرهنگ عاشورا را به جهان معرفی کردیم.

,

وی گفت:در دوران دفاع مقدس وقتی بحث سازش و مقاومت پیش آمد ما علی رغم همه مشکلاتی که داشتیم مقاومت را انتخاب کردیم  و پیروز میدان شدیم و این درحالی بود که دشمن برای بیشتر مناطق ما نام انتخاب کرده بود .

,

حکمتی نیاگفت:بخاطر بی کفتایتی شاهان قاجار و پهلوی بیش از سه میلیون پانصد هکتار از کشور به بیگانگان واگذار شد ولی در دوران دفاع مقدس یک وجب از خاک این کشور به دشمن واگذار نشد.

,

مسئول نمایندگی ولی فقیه درسپاه فتح گفت:الان هم همانند گذشته است و آن روز اگر وزرات دفاع امریکا اتاق جنگ بود امروز وزرات خزانه داری امریکا اتاق جنگ علیه ما است که با تحریم اقتصادی، بانکی و مالی و داروئی و فرهنگی در حال جنگ با ما است و در چنین شرایطی که دشمن به شدت در حال فشار حداکثری است تنها گزینه ما نیز مقاومت حداکثری است که این راهبرد و استراژی در مقابل دشمن است و اگر یک قدم در مقابل دشمن کوتاه بیاییم دشمن دها قدم جلوخواهد آمد اما با مقاومت می توانید جلوی آن را بگیریم.

,

وی تاکیدرکد: برای رفع مشکلات کشور باید از استعداد جوانان در پیشرفت و عمران این کشور استفاده کنیم و با مدیریت جوان و انقلابی در سال 1400با رویکرد آمدن یک جوان انقلابی در مسیر پیشرفت و رفع مشکلات کشور گام برداریم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه