اخبار داغ

در گفتگو با رزمنده 8سال دفاع مقدس عنوان شد؛

فرهنگ دفاع مقدس الگویی برای تمام نسل ها است/سردار شهید علی حاجبی مقید به مسائل دفاعی بود

فرهنگ دفاع مقدس الگویی برای تمام نسل ها است/سردار شهید علی حاجبی مقید به مسائل دفاعی بود
حاجبی گفت: فرهنگ دفاع مقدس بهترین الگوی رفتاری نسل جوان است که در تمام عرصه ها می توان از آن بهره برد، هفته دفاع مقدس به دفاع از ارزش‌ها و غیرت ایرانی اسلامی می پردازد و تبیین زوایای این رخداد مهم موجب ترویج فرهنگ ایثار و ایستادگی در مقابل دشمنان است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از هرمز؛ برای برخی از انسان ها شناخت شهدا کاری بسیار سخت است اما در پی گرفتن جواب نیز نیستد، اینکه شهدا چه افرادی بودند؟ چرا زا تمام لذت های دنیا دل کندند و راهی جبهه های جنگ شدند؟ مگر لدت جنگ چه بود؟ مگر شهادت چه افتخاراتی دارد که مادری حاضر است تمام فرزندان خود را در راه اسلام به شهادت برساند ؟

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

دریست است که شهدا حضور فیزیکی در بین ما ندارند  اما به واقع آنها زنده هستدو می توانند حلال مشکلات ما باشند، آنها همان دست خدایی هستند در تمام مسائل شخصی و خانوادگی و اجتماعی و سیاسی و فرهنگی می توانند راه درست را به ما نشان دهند، با این حساب بیچاره  فردی که نخواهد از این فرصت استفاده کند و شهدا را نشناسد.

,

در همین رابطه خبرنگار هرمز برای یافتن پاسخ سوالاتی که در ذهنش است به سراغ خانواده شهید می رود تا شاید برای رهایی از دغدغه های اجتماعی اش راهی را بیابد، برادر سردار شهید علی حاجبی در گفتگو با خبرنگار هرمز اظهار کرد: زمانی که جنگ شروع شد دشمن برای ما شناخته شده بود خاکریزهایشان را شناسایی کرده بودیم و می دانستیم در کدام منطقه جغرافیایی قرار دارند اما در جبهه سلامت ویروس منحوس کرونا خود را ناشناخته باقی گذاشته است و مانند یک جنگ تن به تن داخلی است و به جنگ نرم شباهت دارد و مشخص نیست در کدام ساختمان، اتاق و سنگر قرار دارد.

,  هرمز , هرمز, هرمز, .,

وی که از رزمندگان ۸سال دفاع مقدس است، افزود: زمانی دنیا دو قطبی اداره می شد که شرق با اتحاد شوروی و غرب نیز به دستور آمریکا و همپیمانانش پیش می رفت و با یکدیگر تنش داشتند اما در دوران دفاع مقدس با هم هم پیمان شدند و بر علیه نظام جمهوری اسلامی حرکت کردند که هدفشان سقوط انقلاب اسلامی بود.

,

حاجبی ادامه داد: آمریکا پس از شکست در جنگ نظامی، از طریق جنگ نرم و فضای مجازی وارد میدان شد مانند ویروس کرونا که بی رحمانه مردم را با خود درگیر کرده است، آمریکا می خواهد مقاومت در دنیا که نظام مقدس جمهوری اسلامی است را بشکند.

,

وی با بیان اینکه هفته گرامیداشت دفاع مقدس باید هفته دفاع از ارزش‌ها و غیرت ایرانی باشد، تصریح کرد: فرهنگ دفاع مقدس بهترین الگوی رفتاری نسل جوان است که در تمام عرصه ها می توان از آن بهره برد، هفته دفاع مقدس به دفاع از ارزش‌ها و غیرت ایرانی اسلامی می پردازد و تبیین زوایای این رخداد مهم موجب ترویج فرهنگ ایثار و ایستادگی در مقابل دشمنان است.

, .,

جواب دندان شکن شهید علی حاجبی همه را به سکوت واداشت

, جواب دندان شکن شهید علی حاجبی همه را به سکوت واداشت, جواب دندان شکن شهید علی حاجبی همه را به سکوت واداشت,

این رزمنده ۸سال دفاع مقدس ضمن بیان خاطره ای از سردار شهید علی حاجبی اظهارکرد: از خصوصیات بارز سردار شهید علی حاجبی این است که خود را مقید به مسائل دفاعی می دانست و دیگران را نیز به این امر مهم دعوت می کرد تا در صحنه های سخت در کنار امام (ره) باشند.

,

حاجبی ادامه داد: سال ۱۳۶۴ در اهواز قبل از عملیات والفجر۸ وارد لشکر ۴۱ ثارالله شدم و به سنگر مخابرات رفتم، شهید حاجبی مسئول مخابرات لشکر بود که همان شب متوجه شدم مسئولیت یگان دریائی را نیز دارد، سردار سلیمانی فرمانده لشکر این توانایی را در او می دید و حاج علی نیز به فرماندهی قول داده بود یگان دریایی را سامان دهی کند تا قادر باشد عملیات را در شب نیز انجام دهد.

,

وی که از دوستان محمدحاجبی است، اضافه کرد: چند سالی از جنگ گذشت، شهید حاجبی برای مدت کوتاهی به زادگاهش بخش رودخانه آمد البته آن زمان رودخانه هنوز بخش نشده و دهستان بود، حتی یک لامپ هم نداشت، شب را منزل پسرعمویمان دعوت بودیم، شهید سید علی ابراهیمی نیزهمراهمان بود.

,

حاجبی اضافه کرد: هوا گرم بود و بیرون خانه نشسته بودیم تعدادی از دوستان نیز حضور پیدا کردند و از حال و هوای دنیا و زرق و برق آن گفتند مقدمه چینی آنها برای این بود که به او بگویند «آقا شما چند سال است که در جنگ هستید دیگر بس است و برگردید» اما سردار حاجبی در جواب گفت «شما فکر می کنید ما که آنجا هستیم از اوضاع و احوال کشورمان خبر نداریم؟ امروز که اسلام در خطر است انسان باید به دنیا بچسبد یا به دینش؟ ما فعلا کاری به دنیا نداریم و به فکر دینمان هستیم، شما هم ان شاءالله به فکر دینتان هستید»  با شنیدن این جواب دیگر کسی حرفی برای گفتن نداشت و برای چند دقیقه ای همه ساکت بودند.

,

انتهای پیام/

, /,

 

,
,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه