اخبار داغ

کارشناس سیاسی:

مقاومت در دفاع مقدس دلیل عراق و افغانستان نشدن ایران برای آمریکا است

مقاومت در دفاع مقدس دلیل عراق و افغانستان نشدن ایران برای آمریکا است
آمریکایی ها اگر مقاومت ما در هشت سال دفاع مقدس را ندیده بودند شاید مانند عراق و افغانستان برای چندین بار به ایران حمله کرده بودند؛ جنگ اقتصادی و سیاسی و روانی همچنان ادامه دارد و اگر برکات دفاع مقدس و مقاومت مردم نبود شاید امروز هم درگیر جنگ نظامی بودیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا و به نقل از صاحب نیوز؛ جنایت های امریکا علیه ملت ایران تازگی ندارد؛ امروز آمریکایی ها جمهوری اسلامی ایران را تحریم اقتصادی و دارویی کردند و دیروز علاوه بر تحریم ها به دشمنان جمهوری اسلامی ایران از رژیم بعثی تا منافقین کمک تسلیحاتی و نظامی کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,
جنگ رژیم بعث عراق علیه ایران را می تواند طولانی ‌ترین جنگ قرن و مهمترین جنگ بعد از جنگ جهانی دوم عنوان کرد.
,
 
,
پس از پیروزی انقلاب اسلامی، اشغال لانه جاسوسی آمریکا در تهران و حمله شوروی به افغانستان، منافع آمریکایی ها در منطقه به شدت به خطر افتاد که حمله نظامی بعثی ها به ایران و حضور نظامی آمریکا در منطقه خلیج‌ فارس این خطر را تا حدودی کاهش داد.
,
 
,
یکی از ویژگی‌ های مهم و قابل تجربه جنگ تحمیلی، حمایت بی قید و بند غرب و شرق از صدام بود که آمریکا به عنوان یک کشور مداخله ‌گر، نقش مهمی را ایفا کردند.
,
 
,
در این زمینه با محمود معلمی، استاد دانشگاه و کارشناس مسائل سیاسی به گفت و گو نشستیم.
,
 
,
صاحب نیوز: نظر شما در مورد نقش مؤثر آمریکایی ها در جنگ تحمیلی، چیست؟
, صاحب نیوز: نظر شما در مورد نقش مؤثر آمریکایی ها در جنگ تحمیلی، چیست؟, صاحب نیوز: نظر شما در مورد نقش مؤثر آمریکایی ها در جنگ تحمیلی، چیست؟,
 
,
معلمی: همگونه که مردم می دانند و در رسانه ها در گذشته منعکس شده است، جنگی که سال 59 رژیم بعث عراق علیه جمهوری اسلامی شروع کرد، بعد از ملاقات وزیر دفاع امریکا با صدام، پس از هماهنگی و کمک های مساعد آمریکایی ها، انجام شد.
,
 
,
رهبر معظم انقلاب اسلامی چند مرتبه تاکنون در فرمایشات خود فرمودند که حضور آمریکایی ها در این جنگ کاملا مشهود و مستند است.
,
 
,
می دانیم که جنگ رژیم بعثی علیه ایران طرف آشکار بود، طرف پنهان آن هدف های استکبار جهانی به سرکرده امریکا برای ساقط کردن نظام نوپای جمهوری اسلامی ایران بود، در این خصوص توضیح دهد.
, می دانیم که جنگ رژیم بعثی علیه ایران طرف آشکار بود، طرف پنهان آن هدف های استکبار جهانی به سرکرده امریکا برای ساقط کردن نظام نوپای جمهوری اسلامی ایران بود، در این خصوص توضیح دهد., می دانیم که جنگ رژیم بعثی علیه ایران طرف آشکار بود، طرف پنهان آن هدف های استکبار جهانی به سرکرده امریکا برای ساقط کردن نظام نوپای جمهوری اسلامی ایران بود، در این خصوص توضیح دهد.,
 
,
پس از اینکه جنگ تحمیلی علیه ملتی که تازه انقلاب کرده بودند، شروع شد و حدود 40 کشور مستقیم در این جنگ علیه ما دخالت داشتند؛ کشورهای غربی به سرکردگی آمریکا و کشور های شرق به سرکردگی شوروی علیه ما بودند و در دفاع مقدس اسرای زیادی از حدود 27 کشور داشتیم.
,
 
,
کشورهای های همسو آمریکایی ها در غرب که آلمان ها، انگلیس و دیگر کشورها مستقیم در این جنگ دخالت داشتند و کشورهای همسوی آن ها در منطقه و معولا به دستور امریکا فعالیت می کردند، مانند عربستان، کویت، امارات هم به طور مستقیم در این جنگ حضور داشتند.
,
 
,
به عنوان مثال کویت به دستور امریکا جزیره بومیان را در اختیار رژیم بعثی قرار داد، عربستان بخشی متعددی از هزینه را تأمین کرد.
,
 
,
آمریکایی ها در هشت سال جنگ تحملی علیه ایران به طور مستقیم حضور داشتند؟
, آمریکایی ها در هشت سال جنگ تحملی علیه ایران به طور مستقیم حضور داشتند؟, آمریکایی ها در هشت سال جنگ تحملی علیه ایران به طور مستقیم حضور داشتند؟,
 
,
بله، آمریکایی ها مستقیم وارد جنگ شدند، علاوه بر حمایت های مستقیم و غیر مستقیم، کشتی ما را در خلیج فارس، اسکله نفتی، هواپیمایی مسافربری را مورد هدف قرار دادند و نقش مهم و حیاتی در جنگ تحمیلی علیه ایران داشتند.
,
 
,
به نظر شما هدف از جنگ علیه ایران چه بود و چه مزیتی برای امریکا و کشورهای غربی داشت؟
, به نظر شما هدف از جنگ علیه ایران چه بود و چه مزیتی برای امریکا و کشورهای غربی داشت؟, به نظر شما هدف از جنگ علیه ایران چه بود و چه مزیتی برای امریکا و کشورهای غربی داشت؟,
 
,
هدفی که آمریکایی ها ترسیم کرده بودند که رهبر معظم انقلاب اسلامی هم در سخنرانی اخیر خود فرمودند، ساقط کردند نظام جمهوری اسلامی و تشکیل یک نظام ضعیفی بود که زیر سلطه آن ها قرار بگیرد.
,
 
,
صدام در روزهای ابتدایی جنگ در مصاحبه خبری خود گفت که سه روز دیگر در تهران با شما صحبت می کنم و این حرف بهترین سندی است که هدفشان ساقط کردن نظام جمهوری اسلامی ایران بود و ایجاد نظامی مانند پهلوی که زیر سلطه آمریکایی باشد و کشورهای منطقه هم راضی باشند.
,
 
,
خوزستان مرکز نفت و گاز کشور است، شریان اصلی اقتصادی کشور را تشکیل می داد به همین دلیل اعلام کردند که اگر به هدف اول نرسیدیم، حداقل هدف دوم که جدای خوزستان، شاهرگ اقتصادی ایران است، را دنبال کنیم.
,
 
,
پس از شکست دوم اعلام کردند که اروند رود را از ایران بگیریم که در قرارداد 1975 الجزایر بین ایران و عراق تقسیم شد و دلیل این هدف هم این بود که بنادر آبادان و خرمشهر مهمترین بنادر صادرات و وارد ایران بود که به دنبال محصور کردند اقتصاد ایران بودند.
,
 
,
نقش مردم در پیروزهای دفاع مقدس به نظر شما چقدر است و چرا جنگ تحمیلی در تاریخ ایران ماندگار شد؟
, نقش مردم در پیروزهای دفاع مقدس به نظر شما چقدر است و چرا جنگ تحمیلی در تاریخ ایران ماندگار شد؟, نقش مردم در پیروزهای دفاع مقدس به نظر شما چقدر است و چرا جنگ تحمیلی در تاریخ ایران ماندگار شد؟,
 
,
جنگ تحمیلی علیه ایران به دلیل تحریم ها، جنگ با نیروی پیاده بود؛ مردم ما در دفاع مقدس خودشان را نشان دادند و یک عزم و مقاومت ملی با فرماندهی امام خمینی، رهبر کبیر انقلاب اسلامی صورت گرفت که پس از هشت سال مقاومت بر خلاف رژیم های گذشته ایران مانند قاچار و پهلوی که بخش هایی از کشور را از دست دادند، پس از قبول قطعنامه 598، یک سانتیمر از خاک ایران در اشتغال دشمن نبود.
,
 
,
در جنگ ایران و شوروی حدود دو برابر خاک ایران از کشور جدا شد و همچنین در زمان پهلوی تپه های آرارات و بخشی از افغانستان امروز و بحرین از ایرن جدا شد.
,
 
,
به نظر شما چرا آمریکایی های علی رغم جنگ های زیادی که علیه ایران دارند، جرأت حمله نظامی ندارد؟
, به نظر شما چرا آمریکایی های علی رغم جنگ های زیادی که علیه ایران دارند، جرأت حمله نظامی ندارد؟, به نظر شما چرا آمریکایی های علی رغم جنگ های زیادی که علیه ایران دارند، جرأت حمله نظامی ندارد؟,
 
,
یکی از برکات هشت سال دفاع مقدس، خون شهدا و جانبازان و اسرار و آزادگان و اینکه آمریکایی ها جرأت حمله به جمهوی اسلامی ایران را ندارند و امام خامنه ای رهبر معظم انقلاب هم فرمودند که تا 50 سال دیگر کشور جرأت حمله به ایران را ندارد.
,
 
,
آمریکایی ها اگر مقاومت ما در هشت سال دفاع مقدس را ندیده بودند شاید مانند عراق و افغانستان برای چندین بار به ایران حمله کرده بودند؛ جنگ اقتصادی و سیاسی و روانی همچنان ادامه دارد و اگر برکات دفاع مقدس و مقاومت مردم نبود شاید امروز هم درگیر جنگ نظامی بودیم.
,
 
,
نکته آخر …
, نکته آخر …, نکته آخر …,
 
,
ما نمی توانیم جنایت آمریکایی ها و غربی ها را در هشت سال دفاع مقدس فراموش کنیم و باید برای امروز و فردای کشور عبرت شود تا فریب توطئه های آمریکایی ها و همپیمانان آن را نخوریم.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه