اخبار داغ

در خطبه‌های نمازجمعه سیستان وبلوچستان مطرح شد؛

ولایت‌پذیری؛ ویژگی‌ برجسته رزمندگان جنگ تحمیلی/ نقش و اهمیت دفاع مقدس برای نسل جدید تشریح شود

ولایت‌پذیری؛ ویژگی‌ برجسته رزمندگان جنگ تحمیلی/ نقش و اهمیت دفاع مقدس برای نسل جدید تشریح شود
امامان جمعه سیستان و بلوچستان در خطبه های این هفته نمازجمعه استان با اشاره به اینکه ولایت پذیری از ویژگی برجسته رزمندگان دفاع مقدس بود، بر اهمیت معرفی فرهنگ ایثار و شهادت به نسل امروز جامعه تاکید کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصرهامون، حجت الاسلام و المسلمین مجتبی عزیزی امام جمعه موقت زاهدان در خطبه های نماز جمعه این هفته، بیان کرد: امام حسن مجتبی(ع) می فرماید: بدانید و یقین داشته باشید هرگز تقوا را نخواهید شناخت مگر زمانی که خدا را بشناسید هدایت و تقوا دو ستاره سپهر نجات هستند و اگر میخواهید هدایت پیدا کنید تقوا داشته باشید.

وی افزود:اگر هدایت نباشد شاید عملی صحیح باشد اما صالح نیست، گاهی عمل صحیح هست اما صالح نیست نمازی که در پرتو هدایت نباشد صالح نیست عمل باید صالح باشد تا خسران نداشته باشد امام حسن می فرماید «هدایت عمل را صالح می کند و تقوا و هدایت در کنار هم هستند و جدا نمی شوند.»

وی خاطرنشان کرد: در زمان پهلوی یه نیم روز ارتش پهلوی نتوانست در برابر دشمن مقاومت کند اما ما هشت سال در برابر دشمن جنگیدیم ان روز هادی و امامی نبود و در زمان دفاع مقدس امام راحل هدایتگر جنگ بود.

وی ادامه داد: رهبرانقلاب می فرمایند «جنگ گنجینه عظیمی است که تا مدت های طولانی ملت می تواند از آن بهره ببرند عزت، اعتمادبه نفس ،احساس اقتدار یکی از بزرگترین نیازهای امروز است» دفاع مقدس مظهر حماسه، معنویت، دینداری، آرمان خواهی، ایثار، ایستادگی، تدبیر و حکمت است جنگ تحمیلی را دشمن برای خاموش کردن انقلاب به راه انداخت اما همین جنگ باعث شعله ورترشدن نیروی انقلاب و انقلابی شد.

حجت الاسلام عزیزی اذعان کرد: رهبر انقلاب فرمودند جنگ را مردم اداره کردند و نیروهای مسلح به مردم تکیه کردند، در دفاع مقدس همه بلوک غرب و شرق با همه توان در برابر ملت ایران قرار گرفتند فراری هایی که از این مملکت فرار کرده بودند با پول این مردم سلاح خریدند و در اختیار صدام گذاشتند، نیروهای ما در تنگناهای وحشتناکی قرار داشتند اما چنان ایستادند که دشمن برای همیشه مایوس شد.

وی تصریح کرد: نیروهای مسلح ما را جنگ قوی کرد تهدید جنگ به بهترین فرصت تبدیل شد و امروز نیروهای مسلح روز به روز بر عزم و اراده شان اضافه می شود و اگر عزت و اقتدار نیروهای مسلح نبود دشمن امروز در کشور فرمانداری نظامی داشت، در این لباس ها کسانی به ملوک اعلی رفتند که تاریخ نظیر انان را ندارد این ها در عمق تنگنا رشد کردند ایا تنگناهای امروز بدتر از تنگناهای دفاع مقدس است آیا امکانات امروز ما کمتر از دوران دفاع مقدس است.

امام جمعه موقت زاهدان گفت: امروز شما یک طرف میز می نشینید و دنیای استکبار با همه قدرت در طرف دیگر میز تا با شما مذاکره کند این مدیون دفاع مقدس است قدرش را بدانید ایا بد نیست که افزایش قیمت اقلام را نتوانید کنترل کنید؟

حجت الاسلام والمسلمین عزیزی عنوان کرد: مال حرام فقط از دیوار مردم بالا رفتن نیست هر کسی اموالی به دست بیاورد در ازای کاری که باید انجام دهد و اگر کار را به درستی انجام نداد خلاف شرع است، همه ما در برابر مشکلات و فقر در حد و اندازه خود مسئولیم ، امیدوارم بتوانیم از گنج جنگ استفاده کنیم و از ایثار ،مقاومت، و معنویت جنگ درس بگیریم.

 همچنین سرتیپ دوم مهدی احمدی افشار فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر 88 زرهی سیستان و بلوچستان نیز در این مراسم در خصوص نقش نیروهای مسلح در عملیات ثامن، حماسه آفرینی های لشکر 77 پیروز، یگان های سپاه پاسداران در این عملیات به ایراد سخنرانی پرداخت و ایستادگی در هشت سال دفاع مقدس را به پشتوانه ملت ایران در برابر استکبار و بلوک شرق و غرب دانست.

ولایت پذیری یکی از ویژگی برجسته رزمندگان در جنگ تحمیلی

حجت الاسلام و المسلمین مختار سابکی امام جمعه موقت شهرستان سراوان با اشاره به قرار گرفتن در آستانه اربعین بیان کرد:  برخی ها در سال های گذشته توفیق حضور در پیاده روی اربعین و حضور در بارگاه حضرت ابا عبدالله‌ الحسین (ع) را داشتند اما امسال با توجه به شرایط و شیوع ویروس کرونا، با توجه به نظر ستاد مقابله با کووید 19 همایش پیاده روی اربعین برگزار نخواد شد پس در خانه می توان عرض ارادت کرد.

وی با بیان اینکه امام حسین (ع) شاخص های اخلاقی را ارتقاء داد، افزود: شهدا شاخص های انسانی، شهادت، ایثار و از خود گذشتگی را از امام حسین (ع) را الگو گرفتند و ما باید ادامه دهنده این شاخص ها و ویژیگی ها باشیم.

امام جمعه موقت شهرستان سراوان اضافه کرد: در دفاع مقدس انسجام، وحدت و تبعیت از ولایت پذیری از ویژیگی های برجسته رزمندگان بود که منجر به پیروزی انقلاب اسلامی و شکست دشمن شد. 

حجت الاسلام و المسلمین سابکی با توجه به اینکه رزمندگان با اخلاص، توسل و توکل مقابل دشمن ایستادگی کردند، ادامه داد: مجاهدان و رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس با الگو گیری از مکتب امام حسین (ع) مقابل کفر ایستادگی کردند. 

وی با اشاره به اینکه امروزه برخی از کشورها به ویژه یمن با الگو گیری از مکتب امام حسین (ع) و دفاع مقدس در حال مقاومت مقابل دشمنان خود است، خاطر نشان کرد: احیای فرهنگ ایثار، شهادت، از خود گذشتگی، بروز فضایل اخلاقی، شناسایی استعداد های جدید و نهفته، سرمایه سازی برای کشور،ایجاد روحیه خود باوری، پیروزی انقلاب اسلامی و شکست دشمن از دستاوردهای هشت سال دفاع مقدس است که باید ترویج داده شود. 

امام جمعه موقت شهرستان سراوان گفت: ایران هشت سال با فرهنگ ولایت پذیری و  با دست خالی مقابل قدرت هایی که مجهز به سلاح های پشرفته بودند، مقابله کرد و به پیروزی رسید. 

کشتار کودکان فلسطینی در دستور کار رژیم صهیونیستی است

حجت الاسلام والمسلمین واحد بخش بامری در خطبه های نماز جمعه این هفته بخش جلگه چاه هاشم با اشاره به چهلمین سالروز تجاوز رژیم بعثی عراق به خاک کشورمان، گفت: رزمندگان ما در هشت سال دفاع مقدس با رشادت و ایثارگری توانستند دشمن را شکست بدهند.

وی در ادامه به نهم مهرماه روز همبستگی با کودکان و نوجوانان فلسطینی اشاره و بیان کرد: نهم مهرماه سالروز شهادت محمد الدوره که در تقویم کشورمان به روز همبستگی با کودکان و نوجوانان فلسطینی نامگذاری شده است.

امام جمعه بخش جلگه چاه هاشم شهرستان دلگان افزود: در سال ۲۰۰۰ در چنین روزی محمد الدوره نوجوان فلسطینی هنگامی که پشت پدر خود پنهان شده بود تا از آتش صهیونیست ها در امان باشد، توسط سربازان جلاد رژیم کودک کش صهیونیست به شهادت رسید.

حجت الاسلام بامری تصریح کرد: رژیم صهیونیستی سال های متمادی است که سیاست کشتار و قتل عام مردم فلسطین و به ویژه کودکان و زنان را در دستور کار خود قرار داده است.

وی در پایان بیانات مقام معظم رهبری در چهلمین سالروز آغاز هفته دفاع را برای نمازگزاران بخش جلگه چاه هاشم شهرستان دلگان تبیین و تشریح کرد.

عمار یاسر نماد بصیرت دینی است

حجت الاسلام والمسلمین عظیم بامری در خطبه های نماز جمعه دلگان به سالروز وفات سلمان فارسی اشاره کرد و گفت: این صحابی پیامبر به درجه والایی از ایمان رسیده بود که به نحوی در برخی از جنگ ها مثل غزوه خندق مشاور نظامی پیامبر اسلام بود.

امام جمعه شهرستان دلگان به سالروز عملیات ثامن الائمه در سال های نخست آغاز هفته دفاع اشاره و عنوان کرد: این عملیات سنگین و غرورآفرین موجب آزاد سازی بخش هایی از کشورمان و شکست حصر آبادان است.

وی به سالروز شهادت عمار یاسر صحابی پیامبر گرامی اسلام و حضرت امیرالمومنین (ع) در سال ۳۷ هجری قمری اشاره کرد و افزود: این صحابی و یار امام علی(ع) نماد بصیرت و سالروز شهادتش به عنوان روز بصیرت دینی است.

حجت الاسلام والمسلمین بامری بیانات مقام معظم رهبری در چهلمین سالروز آغاز هفته دفاع مقدس را برای نمازگزاران شهرستان دلگان تبیین و تشریح کرد.

رزمندگان اسلام  یک وجب از خاک ایران را به دشمن ندادند

حجت السلام و المسلمین محمد تقی افضلی تبار، امام جمعه موقت ایرانشهر در خطبه های نماز جمعه این هفته بیان کرد: همه مومنین و نمازگزاران را به تقوای الهی دعوت می کنم  و برای تقوا پیشه کردن حداقل باید واجبات و ترک محرمات را جز وظایف خود بدانیم و اگر کسی سعی کند این موارد به خوبی انجام دهد در کنار متقین با درجاتی که دارد، قرار می گیرد.  
 
وی افزود: هفته دفاع مقدس را گرامی می داریم و از زحمات بسیجیان،  نیروهای سپاه، ارتش، رزمندگان، جانبازان و خانواده های شهدا قدردانی می کنیم.
 
امام جمعه ایرانشهر ادامه داد: ما باید سپاسگزار رزمندگان، جانبازان و تمام کسانی باشیم که در هشت سال دفاع مقدس از ایران دفاع کردند و نگذاشتند کشور در دست صدامیان بیفتد.
 
وی اضافه کرد: بزرگداشت و تعظیم یک وظیفه انسانی است و باید هر سال هفته دفاع مقدس را گرامی بداریم و با توجه به این که همه ملت ها سعی می کنند از وجود بزرگان به عنوان نماد به نسل آینده معرفی کنند.
 
افضلی تبار عنوان کرد: تا قبل از ظهور انقلاب اسلامی بسیاری از مناطق ایران به دست متجاوزان مورد تجاوز قرار گرفت و از ایران جدا شدند اما بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تا کنون یک وجب از خاک کشورمان را از دست ندادیم که این امر با جانفشانی ها و فداکار های رزمندگان اسلام محقق شده است که ملت ایران قدردان زحمات این عزیزان هستند.

دفاع مقدس معیار تشخیص حق و باطل و شاخص تفکیک صدق و نفاق است

حجت الاسلام والمسلمین احمد لطفیان سرگزی امام جمعه شهرستان نیکشهر با اشاره به مناسبت هفته دفاع مقدس گفت: گفته اند و می‌گویند که جنگ خوشایند هیچ ملتی نیست. ما نیز به استقبال آن نرفتیم و نمی‌رویم. اما حساب دفاع در برابر تهاجم و ددمنشی از حساب جنگی جدا است. این دیگر جنگ نیست، گنج است؛ گنج خودباوری، گنج حق طلبی، گنج از خود گذشتن و گنج ظهور همه استعداد انسان‌های با غیرت.

وی افزود: جنگ معیار تشخیص حق و باطل و شاخص تفکیک صدق و نفاق است. اصرار قرآن بر زنده نگهداشتن یاد و خاطره جنگ‌های متعدد مردان خدا در طول تاریخ، خصوصاً بازگو کردن نبردهای پیامبر اسلام (ص) و یارانش، چه بسا برای همین باشد که معیار فراموش نشود و شاخص عوض نگردد! دفاع هشت ساله مردم ما در برابر همه جهان خواران نیز از همین قبیل و مشمول همین حکم است.

امام جمعه شهرستان نیکشهر گفت: این قسمت از تاریخ ما باید به هر دلیل و با هر بهانه‌ای بازگو شود. تا مبادا مدعیان، چشم بندی و تردستی کنند و با خانه نشین کردن «مردان الهی» صحنه گردانِ روزهای عافیت شوند و محصول همه فداکاری‌ها را یکسره برای خود مصادره کنند.

حجت الاسلام والمسلمین احمد لطفیان سرگزی ادامه داد: زنده نگهداشتن خاطرات جنگ، نه تنها ماندگار کردن حساس ترینِ مقاطع تاریخ این کشور کهن و پر گوهر است، که تضمین سلامت و بقای آینده آن است؛ چرا که معمار این انقلاب فرمود: «اگر بر کشوری نوای دلنشین تفکر بسیجی طنین‏انداز شد، چشم طمع دشمنان و جهان خواران از آن دور خواهد گردید و الّا هر لحظه باید منتظر حادثه ماند.»

وی با اشاره به هدف جنگ افروزان جهان و تبیین و چرایی انجام جنگ تحمیلی هشت ساله گفت: هدف جنگافروزان، آن کسانیکه جنگ تحمیلی را بر ملّت ایران تحمیل کردند، درهم کوبیدن نظام اسلامی بود، در هم کوبیدن انقلاب بود؛

امام جمعه شهرستان نیکشهر با اشاره به چرایی ناکامی دشمن از رسیدن به هدف گفت: نقش بسیار حسّاس و شگفت انگیز رهبری و فرماندهی امام  بود که ما پیروز شدیم . اینجا است که انسان نقش بسیار حسّاس و شگفت انگیز رهبری و فرماندهی امام را احساس می کنیم. امام در یک چنین شرایطی توانست آغاز جنگ را و بعد تداوم این حرکت را در زیر چشم خود و ارادهی خود به پیش ببرد.

حجت الاسلام والمسلمین احمد لطفیان سرگزی ادامه داد: مهم این بود و کار بزرگ امام این بود که از اوّل حجم واقعی این کارزار را شناخت، از اوّل فهمید که معنای این جنگ چیست؛ امام از اوّل فهمید که این یک درگیری عادّی بین دو همسایه نیست، دشمن را شناخت و فهمید که دشمن اصلی در این جنگ کیست و تشخیص داد که صدّام یک ابزار است.

 وی افزود: این هشدارهای کاروان سالار روزگار ما چه زیبا و پر معنا است، که می‌فرمود: «من در میان شما باشم و یا نباشم به همه شما وصیت و سفارش می‌کنم که نگذارید انقلاب به دست نااهلان و نامحرمان بیفتد. نگذارید پیشکسوتانِ شهادت و خون در پیچ و خم زندگی روزمره خود به فراموشی سپرده شوند» و نیز در آخرین پیام به مناسبت هفته بسیج گفت: «من دست یکایک شما پیشگامان رهایی را می‌بوسم و می‌دانم که اگر مسئولین نظام اسلامی از شما غافل شوند، به آتش دوزخ الهی خواهند سوخت».

برای پیروزی در جنگ اقتصادی به مکتب سلیمانی ها نیاز داریم

 حجت الاسلام علی اکبر کیخا امام جمعه شهرستان زابل در خطبه های نماز جمعه گفت: در محرم و صفر با برافراشتن یک بیرق در درب منزل می توانیم عزادار حسین(ع) باشیم.

وی افزود: امام راحل پرچم توحید را در کشور برافراشته کرد و ما را در مسیر عاشورا قرار داد، شهدا ایمان آوردند به این حرکت امام و جان را تقدیم انقلاب اسلامی کردند.

وی گفت: امروز باید کتاب دفاع مقدس برای گام دوم انقلاب را باید بازخوانی کنیم، مسئولان بیشتر از همه باید مطالعه کنند که چطور تمام کفر به جنگ ما آمده بود.

امام جمعه زابل بیان کرد: مسئولان  با مطالعه کتاب مقدس می توانند خود را از جنس میرحسینی ها قرار دهند می توانیم در میدان جنگ اقتصادی، فرهنگی و نرم بر دشمن پیروز شویم به شرطی که همه مسئولان از جنس شهدا باشد.

وی خاطرناشن کرد: حصر آبادان اگر شکسته شد با روحیه انقلابی و فکر بلند بود، رزمندگان در این عملیات از همه داشته های خود استفاده کردند و همت بلندی داشتند.

امام جمعه زابل بیان کرد: امروز هم خرمشهرهای بسیاری در پیش داریم، در عرصه فرهنگی و سیاسی امروز باید به همان شکل بتوانیم خرمشهرها را آزاد کنیم.

وی با بیان اینکه خرمشهر اکنون اقتصاد ما است گفت: باید یک دل و یک زبان تحت فرماهندهی کل قبا بتوانم سربلند از این جنگ ها بیرون آییم.

وی گفت: امروز به مکتب سلیمانی ها و حسین فهمیده ها برای پیروزی در میدان جنگ نیاز داریم.

نقش و اهمیت دفاع مقدس برای نسل جدید تشریح شود

 حجت الاسلام والمسلمین سید محمد موسوی در خطبه های نماز جمعه این هفته بیان کرد: دفاع مقدس باید مثل عاشورای حسینی زنده بماند و آلوده به بعضی از مسائل خلاف عاشورا نکنید و دفاع مقدس احیای عاشورا و حسینی زیستن بود.

وی افزود: یکی از نقاط مهمی که دشمن در رسانه و فضای مجازی فعالیت می کند بحث اینکه آیا ما در دفاع مقدس پیوری هم کسب کردیم یا نه؟ باید به دشمن گفت ما دنبال جنگ و آغازگر جنگ نبودیم توسعه طلب و هدفمان کشور گشایی نبود کشور ما مورد ظلم واقع شد و چنانچه دستاوردهای دفاع مقدس را به درستی ترسیم کنیم سراسر عظمت مداری و استقامت است.

خطیب جمعه چابهار ادامه داد: دوران دفاع مقدس نشان داد که اگر اراده عمومی، همبستگی و اتحاد ملت با ایمان، مقاومت و ایثار عجین شود هیچ قدرتی در برابر آن یارای ماندن نخواهد داشت.

وی با بیان اینکه صدام با ادعای حق مالکیت جنگ را شروع کرد، تصریح کرد: دشمن با پی بردن از اوضاع نابسامان اوایل انقلاب به راه انداختن جنگ در ایران هدفش از به راه انداختن جنگ در ایران تغییر نظام بود و وقتی روحیه ایثار و مقاومت مردم را دید و نتیجه‌ای نگرفتند این بار تصمیم گرفتند که سراغ تغییر رفتار بروند تا اعتقادات را تغییر دهند اما همواره اهداف و نقشه‌های دشمنان شکست خورد.

حجت الاسلام موسوی با اشار به شخصیت امام خمینی (ره) که فرماندهی کل قوا در آن زمان بودند گفت: پیروی مهم ما در پشتیبانی ولایت فقیه بود، صدامی که در روز اول گفت یک هفته ای ایران را تسخیر می کنیم ولی در پایان جنگ هشت ساله به سازمان ملل اعلام کرد که من آماده ام تمام خواسته های ایران برآورده کنم و این یعنی پیروزی است

وی با بیان اینکه با آغاز جنگ تحمیلی همه اقشار جامعه از پیر و جوان و زن و مرد دوشادوش هم در مقابل متجاوزان بعثی از کیان اسلامی دفاع کردند، ادامه داد: رزمندگان اسلامی در جبهه‌های حق علیه باطل در خطم مقدم با دشمنان بعثی در جنگ سخت بوده و در این میان بانوان وزنان نقش مهمی در پشتیبانی از جبهه‌ها داشتند وبا هدایت و فرمایشات زیبای خود به درس استقامت به مردم می دادند.

امام جمعه چابهار با اشاره به اینکه مسئولین باید دستاوردهای دفاع مقدس را به خوبی در این هفته بیان کنند گفت: ما نیروی انسانی برای کشور تربیت کردیم و تجهیزات نظامی را با کمک نخبگان به پیشرفته ترین و نوین ترین علم دفاعی و نظامی روز مجهز کردیم به گونه ای که به اعتراف دشمن امروز ما هم جزو ابرقدرت های دنیا قرار داریم.

وی خاطرنشان کرد: در جنگ اقتصادی باید اقتصاد مقاومتی و جهش تولید را مدنظر قرار دهیم و افرادی که کسب  و کار دارند باید حواسشان به مردم  باشد تا کسی از نظر معیشتی آسیب نبیند.، دشمن باز هم مانند دوران دفاع مقدس بحث اقتصاد را مورد هدف قرار داده و باید مردم مانند آن زمان با وحدت و همدلی کنار هم باشند.


انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون،,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, ولایت پذیری یکی از ویژگی برجسته رزمندگان در جنگ تحمیلی,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, کشتار کودکان فلسطینی در دستور کار رژیم صهیونیستی است,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, عمار یاسر نماد بصیرت دینی است,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, رزمندگان اسلام  یک وجب از خاک ایران را به دشمن ندادند,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, دفاع مقدس معیار تشخیص حق و باطل و شاخص تفکیک صدق و نفاق است,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, برای پیروزی در جنگ اقتصادی به مکتب سلیمانی ها نیاز داریم,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, نقش و اهمیت دفاع مقدس برای نسل جدید تشریح شود,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه