اخبار داغ

گزارش تصویری؛

ثمر دادن تنها مزرعه آلوئه ورای شهرستان کهگیلویه + تصاویر

ثمر دادن تنها مزرعه آلوئه ورای شهرستان کهگیلویه + تصاویر
نام گیاه پرخاصیت آلوئه ورا بیشتر برای مباحث زیبایی و سلامتی پوست و مو مطرح می شود در حالی که این گیاه معجره های درمانی بیشماری دارد ، از درمان بواسیر تا رفع مشکلات دهان و دندان که در یک گزارش کامل به مهمترین آنها اشاره خواهیم کرد. آلوئه ورا یا صبر زرد نام دارد که علاوه بر اینکه خاصیت داروئی زیادی دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  به نقل از صبح زاگرس تنها مزرعه آلوورای شهرستان کهگیلویه در یکی از روستاهای دهستان فیلگاه بخش مرکزی دهدشت از سال گذشته آغاز به تولید این محصول پر خاصیت کرده که هم اکنون محصول این مزرعه به بار نشسته و تا هفته های آینده برداشت آغاز می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,

آلوئه ورا نیز به عنوان آلوئه ورا پزشکی شناخته می شود، در حالی که نام های رایج آن کریستال بیابان، گیاه سوختگی و بزاق فیل است ، متعلق به خانواده گیاهان مکمل در جنس "آلوئه" است. اعتقاد بر این است که این گیاه در سودان و برای بیش از 6000 سال استفاده شده است.فواید و خواص عالی این گیاه توسط بسیاری از تمدن ها، از جمله مصری ها، اسپانیاییها، ایرانیان، یونانیها، ایتالیایی ها، آفریقایی ها، ژاپنی ها و سرخپوستان شناخته شده است. این گیاه در آب و هوای گرم و خشک روییده و در هند، آفریقا و دیگر مناطق کشت آن به شدت در حال گسترش است.

,

, ,

 

,

گیاه آلوئه ورا اغلب یک گیاه آبدار بدون ریشه یا گاهی اوقات ریشه کوتاه است که در ارتفاع 60-100 سانتی متر (24 تا 39 اینچ) رشد می کند و برگهایی بلند دارد برگ این گیاه ضخیم و گوشتی است و رنگ آن از سبز تا سبزآبی متفاوت است.برخی از ارقام این گیاه دارای قسمتهای سفید در قسمتهای سطحی اطراف ساقه هستند. حاشیه برگها دندانه دندانه است و در تابستان نیز تاب می آورد. این گیاه می تواند به راحتی در داخل و خارج از منزل رشد کند.

,

نام گیاه پرخاصیت آلوئه ورا بیشتر برای مباحث زیبایی و سلامتی پوست و مو مطرح می شود در حالی که این گیاه معجزه های درمانی بیشماری دارد ، از درمان بواسیر تا رفع مشکلات دهان و دندان که در یک گزارش کامل به مهمترین آنها اشاره خواهیم کرد. آلوئه ورا یا صبر زرد نام دارد که علاوه بر این خاصیت داروئی زیادی دارد.

,

از ماده ژلاتینی که درون برگ این گیاه وجود دارد برای مصارف بهداشتی آرایشی (ژل.کرم .شامپو و...)هم استفاده میشود. آلوئه ورا بعلت داشتن خواص ضد میکروبی در درمان بسیاری از زخمها و جراحتها و سوختگیها، اگزما،  تاول، گزیدگی زنبور و نیش حشرات، بریدگی، کوفتگی، آفتاب سوختگی و آکنه موثر است. بنابراین استفاده از این گیاه نه تنها در کرمهای موضعی بلکه در کنترل بسیاری از بیماریها و اختلالات پوستی سودمند می باشد.

,

در ادامه تصاویر تکمیلی آمده است؛

,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه