اخبار داغ

از دیار فهمیده؛

سردار کرجی با ۴۵ روز مقاومت در خرمشهر، دشمن را حسرت‌به‌دل گذاشت/ شهید جعفر نوروزی؛ فاتح تپه های الله اکبر

سردار کرجی با ۴۵ روز مقاومت در خرمشهر، دشمن را حسرت‌به‌دل گذاشت/ شهید جعفر نوروزی؛ فاتح تپه های الله اکبر
سردار نوروزی با شروع جنگ تحمیلی به مدت ۴۵ روز همراه دکتر چمران در خرمشهر رودرروی دشمن نابکار ایستاد و در عملیات امام مهدی (عج) از خود رشادت های فراوانی نشان داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تیتریک، شهید جعفر نوروزی، به تاریخ ۱۳۴۲/ ۱ / ۲ ه ش، در روستای دهند از توابع شهرستان ابهر دیده به جهان گشود. نام پدر گرانقدرش یوسف و نام مادر محترمه اش مدینه عباسی بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک, تیتریک,
دوران کودکی سخت و توان فرسایی را سپری کرد. پدرش را در همان دوران کودکی از دست داد و با تحمل مشکلاتی جانفرسا در ۷سالگی به مدرسه رفت.

خصلتهاو فضائل اخلاقی اش او را در میان خانواده و محیط اجتماعی از حرمت و احترام خاصی برخوردار ساخته بود. در محیط مدرسه سعی می کرد از رقابتهای کاذب بپرهیزد و رابطه عاطفی با دوستانش برقرار سازد و این در حالات و رفتار او به خوبی مشهود بود.

وی از شاگردان ممتاز و با انضباط در مدرسه به شمار میرفت. به دلیل مشکلات عدیده ای که بر سر راهش بود، تحصیلات خود را تا مقطع پنجم ابتدایی بیشتر ادامه نداد و مجبور شد در ایک مغازه خیاطی مشغول به کار شود.
,
,
,
,
,

وی تحت تکفل برادر و مادرش قرار داشت و در تأمین هزینه پربار زندگی به آنها یاری می رساند. در سنین نوجوانی به کرج نقل مکان کرد و ساکن کرج شد،

با شروع جنگ تحمیلی به مدت ۴۵ روز همراه دکتر چمران در خرمشهر رودرروی دشمن نابکار ایستاد و در عملیات امام مهدی (عج) از خود رشادت های فراوانی نشان داد. سپس در سال ۱۳۶۰هش. به مدت ۶ماه در منطقه سرپل ذهاب و اواخر سال ۱۳۶۰ه ش. در منطقه گیلانغرب و اواسط ۱۳۶۱ه ش. تا فروردین ماه ۱۳۶۲ه ش. در منطقه فکه حضور داشت. مدتی مسئولیت حوزه بسیج ناحیه ۱۱ کرج و نیز مسئولیت روابط عمومی و تبلیغات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی کرج را برعهده گرفت.

جعفر به غیر از عملیاتهای ایذائی در عملیات های والفجر مقدماتی و والفجر یک شرکت داشت و سرانجام در تاریخ ۱۳۶۲ / ۱ / ۲۲ ه ش. در منطقه عملیاتی فکه به آرزوی دیرینه خود که همان شهادت بود رسید.

پیکر مطهر جعفر به مدت ۱۲ سال در خاکهای گرم فکه به امانت سپرده شد و بعد از این زمان به میهن اسلامی بازگشت. جعفر عزیز را در امامزاده محمد کرج به خاک سپردند.

روایتی از رشادت این شهید کرجی؛ طرح عملیاتی امام مهدی(عج)، در اسفند ماه ۱۳۵۹ه ش توسط سردار شهید «حسن باقری» و باهدف تصرف تپه های الله اکبر» و همچنین عقب راندن دشمن از شهر سوسنگرد طرح - ریزی شد. عملیات امام مهدی(عج) اولین عملیات غیر کلاسیک ایران علیه ارتش عراق بود.
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
 
,
در سحرگاه ۲۵ فروردین ۱۳۶۰هش. نیروهای سپاهی و بسیجی با پشتیبانی ارتش جمهوری اسلامی، حمله خود را به مواضع دشمن آغاز کردند. در این عملیات  ۲۰۰نفر از رزمندگان سپاه با اسلحه های سبک و آر.پی.جی که یک گروه از گروه جنگهای نامنظم شهید چمران نیز در آن حضور داشتند، توانستند از چهار محور به دشمن هجوم برده و یک گردان تانک و یک گردان مکانیزه دشمن در منطقه را منهدم کنند.
,
 
,
در این عملیات ۱۶۸ تن از نیروهای دشمن کشته، اسیر و زخمی شدند و ۱۳ نفر از نیروهای سپاهی نیز به شهادت رسیدند. این عملیات که بر طبق طرح جنگهای چریکی و غیر کلاسیک طبقه بندی شده بود، فتح بابی بود برای ادامه جنگ به شیوۂ نامتقارن، که پیروزی های چشم گیری در پیش داشت. در این عملیات سردار رشید ایران اسلامی، «جعفر نوروزی» حضور مؤثر داشت.
,
 
,
 
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه