شبکه های اجتماعی
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید
سلام کانال تلگرام
اینستاگرام
گروه: استان خراسان رضوی
ساعت: 17:30 منتشر شده در مورخ: 1399/07/04 شناسه خبر: 1650812
در خطبه های این هفته خراسان رضوی مطرح شد؛

دفاع مقدس چراغ پرفروز جامعه بشری است/ ائمه جمعه در دفاع مقدس، نقش پرچم داری داشتند/ تنها راه پیروزی مقاومت و تلاش برای پیشرفت کشور است

دفاع مقدس چراغ پرفروز جامعه بشری است/ ائمه جمعه در دفاع مقدس، نقش پرچم داری داشتند/ تنها راه پیروزی مقاومت و تلاش برای پیشرفت کشور است
نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته در خراسان رضوی برگزار شد و طی آن بر الگوگیری از روحیه جهادی دفاع مقدس و مقاومت برای ادامه مسیر پیشرفت کشور تأکید شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ ظهر امروز نماز سیاسی و عبادی جمعه در سراسر خراسان رضوی برگزار شد و اهم موضوعات به شرح ذیل مطرح شد؛

 

امام جمعه مشهد:

تحریف تاریخ برای توجیه مذاکره با آمریکا/ همه عمر امام حسن (ع) در مبارزه گذشت

آیت‌الله علم‌الهدی در سی‌امین هفته برگزار نشدن نماز جمعه در مشهد مقدس، گفت: امروز دو خصوصیت دارد، یک خصوصیت سالروز شهادت امام مجتبی (علیه‌السلام)، میوه دل صدیقه اطهر سلام‌الله علیها بر حسب یک روایت و خصوصیت دومی که امروز، جمعه‌ای است که در هفته دفاع مقدس قرار دارد.

بین این دو مسئله یک نکته مشترکی موجود است که توجه شما عزیزان را به این نکته مشترک عرض می‌کنم که عبارت است از نکته‌ای که مقام معظم رهبری در فرمایشاتشان چندی قبل فرمودند که «تحریف بدتر از تحریم است»؛ معمولأ جریان‌ها و عواملی که درصدد تثبیت اندیشه‌های انحرافی و نظریات باطل خودشان هستند، از تحریف استفاده می‌کنند یعنی موقعیت‌ها و خصوصیت‌هایی که در تاریخ زندگی اجتماعی مردم رخ داده چه مربوط به صدر اسلام و چه مربوط به آنچه که در عرصه زندگی ما به وجود آمده است را بر خلاف واقعیت تحریف می‌کنند.

 

تحریف تاریخ برای توجیه مذاکره با آمریکا

 

کسانی که امروز در خط مذاکره با آمریکا هستند و چنین می‌پندارند که مذاکره با آمریکا، خاتمه بخش تمام مضیقه‌ها و فشارهای اقتصادی است که استکبار جهانی دارد بر ما وارد می‌کند، این‌ها در مقام اثبات نظریه باطل خودشان به تحریف تاریخ متوسل می‌شوند و جریان مذاکره با آمریکا را تنزیر می‌کنند به دو قضیه؛ یکی این که امام بزرگوار ما در پایان جنگ تحمیلی، قطعنامه 598 را پذیرفتند و دوم به جریان صلح امام حسن مجتبی (علیه‌السلام) با معاویه در حالی که هر دو قضیه در مسئله مذاکره با آمریکا به هیچ وجه قابل مقایسه نیست.

 

قطعنامه 598 که در پایان جنگ به وسیله امام بزرگوار پذیرفته شد، در زمانی بود که ما پیروز جنگ بودیم، بر دشمن مسلط شده بودیم که امام قطعنامه 598 را پذیرفتند و تعبیر امام از پذیرش این قطعنامه این بود که «جام زهر نوشیدند»، زهر نوشیدن امام رضوان‌الله تعالی در حالی که ما پیروز جنگ بودیم به این خاطر بود که به نتیجه نهایی شهادت شهدایی که در دوره دفاع مقدس سرمایه‌گذاری کردیم، نرسیدیم؛ اگر آن روز جنگ ادامه پیدا می‌کرد که صدام را براندازی می‌کردیم و نظام بعث عراق به دست ما در عراق سقوط کرده بود، آمریکا بر عراق مسلط نمی‌شد و مردم مظلوم عراق بعد از مظالم جانکاهی که از حاکمیت حزب بعث و صدام کافر تحمل کرده بودند، به این همه جنایات نابکارانه آمریکایی‌ها در عراق مبتلا نمی‌شدند که متأُسفانه هنوز هم گرفتار و مبتلا هستند.قصد آمریکا از مذاکره، مسلط شدن بر کشور است

 

اگر جنگ ادامه پیدا می‌کرد تا این که نجات عراق به دست ما بود، این مظالم بعدی به سر مردم عراق نمی‌آمد چون امام فرمودند «جنگ تا رفع فتنه» و رفع فتنه این بود که نه تنها ما در جنگ پیروز شویم، عراق نیز نجات پیدا کند، از آنجا که امام قبل از رفع فتنه ملزم به پذیرش قطعنامه 598 شدند، فرمودند من زهر نوشیدم اما در زمانی بود که ما پیروز بودیم و بر دشمن مسلط شدیم اما آمریکا در مذاکره‌اش می‌خواهد ما را تسلیم کند و آمریکا بر ما مسلط شود.

امام حسن (علیه‌السلام) با معاویه صلح نکرد، متارکه جنگ کرد

عین همین قضیه در جریان صلح امام حسن (علیه السلام) بود، البته صلح امام حسن صلح نبود، متارکه جنگ بود؛ وجود مقدس امام حسن (علیه‌السلام) در مقابل معاویه وقتی به مصاف جنگ قرار گرفتند، معاویه با تزویر و جنگی که انجام داد، لشکر امام را از هم پاشاند، 80 هزار نفر از لشکر امام، شب خوابیدند و صبح به لشکر معاویه پیوستند، لشکر از هم پاشیده شد، این نبود که امام باید با یک عدد اندک از صحابه و یارانش مثل سیدالشهدا جنگ را ادامه می‌داد تا کشته شود، اگر جنگ ادامه پیدا می‌کرد، مسئله به کشته شدن امام مجتبی (علیه‌السلام) تمام نمی‌شد، معاویه امام حسن (علیه‌السلام) را می‌کشت و بعد می‌گفت مردم از من خواستند که امام حسن (علیه‌السلام) را بکشم!

 

یعنی زمینه را طوری آماده کرده بود که همین یاران امام حسن (علیه‌السلام) که به معاویه گرویده بودند، این‌ها از معاویه تقاضا کنند که امام مجتبی (علیه‌السلام) را بکشند و به این وسیله با کشتن امام حسن (علیه‌السلام)، هم بر مردم، بر اسلام و بر امت مسلط می‌شد و هم رگه و جریان امامت و ولایت قطع می‌شد چون اگر امام حسن (علیه‌السلام) به شهادت می‌رسیدند، باید امام حسین هم کشته می‌شدند، دیگر جریان انقلاب کربلا و تداوم امامت پیش نمی‌آمد بنابراین وجود مقدس امام حسن (علیه‌السلام)، مصلحت را در متارکه جنگ دیدند و از جنگ کنار کشیدند.معاویه، مستکبری جنایت‌کار

 

برادران و خواهران، معاویه یک غاصب خلافت تنها نبود، یک مستکبر بود که در مقام قدرت‌یابی به هر جنایتی دست زد، حکومت معاویه نه از نظر مردم مشروعیت داشت که مردم با او بیعت کنند و نه از طرف خدا مشروعیت داشت که معاویه یک خلیفه تعیین شده از طرف خدا باشد، مستکبری بود که با یک تزویر، نه تزویر و شیطنت سیاسی، با تزویر جنایت‌گرانه در میدان جنگ، آدم‌ها را خرید و بر مردم مسلط شد، مردم او را نپذیرفتند و به صورت یک خون‌خوار و عنصر مستبد دیکتاتوری که کشورگشایی کند، بر امت اسلام مسلط شد.

 

در یکی از احتجاجاتی که وجود مقدس امام حسن (علیه‌السلام) بعدأ با معاویه داشتند، معاویه به امام حسن (علیه‌السلام) گفت «مردم شما را نخواستند، ما را خواستند»، جوابی که امام حسن (علیه‌السلام) دادند، مضمون آن جواب را بنده از زبان خودم با یک تشبیه عرض می‌کنم؛ گرگی به رمه گوسفند حمله می‌کند و گوسفندی را در چنگ خودش می‌گیرد، آن لحظه‌ای که این گوسفند در کام گرگ قرار دارد، گرگ ادعا می‌کند این گوسفند مرا خواسته است؛ آیا این حرف درست است؟ حرفی که معاویه زده مثل این مثال است، مردم اینطور در کام معاویه قرار گرفتند، یک عده را خرید و عامه مردم هم فکر زندگی‌شان بودند، نقش گوسفند را داشتن که در مقابل حمله این گرگ درنده هیچ دفاعی نکنند و در نهایت مردم در کام معاویه به‌عنوان یک گرگ درندده قرار گرفتند نه این که حکومت معاویه از طرف مردم مشروعیت داشته باشد، این وضعیت آن زمان بود.

 

حالا مذاکره با آمریکا واقعأ تنزیر دارد با صلح امام حسن (علیه‌السلام) و متارکه جنگ ایشان با معاویه؟ ما الان به لطف خدا در منطقه به‌عنوان یک قدرت مطرحیم، جریان ما که جریان مقاومت است، هم آمریکا و هم ازناب آمریکا را در منطقه مستأصل کرده، در چنین شرایطی، آمریکا می‌گوید با ما مذاکره کنید که تسلیم ما شوید، درست است ما برویم؟ این با قصه صلح امام حسن (علیه‌السلام) که همه یارانش او را رها کردند، امام تنها ماند و حتی بعضی از افرادی که در لشکر امام حسن (علیه‌السلام) باقی ماندند و به لشکر معاویه نرسیدند، ریختند به سر امام مجتبی (علیه‌السلام) و اموال ایشان را غارت کردند، آیا ما در چنین شرایطی هستیم؟

همه عمر امام حسن (علیه‌السلام) در مبارزه گذشت

آن روز امام حسن (علیه‌السلام) متارکه جنگ کردند نه این که با معاویه صلح کنند، امام حسن (علیه‌السلام) در طی 10 سال عمر خودشان در جریان به قدرت رسیدن معاویه، همه زندگی‌شان در مبارزه گذشت، مظلومیت امام حسن (علیه‌السلام) در شهادت ایشان نیست؛ امروزی که لخته‌های جگر امام مجتبی (علیه‌السلام) در میان تشت ریخت، در حقیقت روز پایان مظلومیت امام حسن (علیه‌السلام) بود.

 

برادران و خواهران، امام حسن (علیه‌السلام) در مثلث شومی قرار داشتند، یک ضلع مثلث معاویه خون‌خوار جنایتکار دشمن اسلام و پیغمبر بود، یک ضلع مثلث افراد طرفدار و حامیان امام حسن (علیه‌السلام) که خودشان را به معاویه فروختند و آن‌طرف میز واقع شدند و ضلع سوم، دوستان نادان باقی‌مانده‌ای بودند که وضعیت را درک نمی‌کردند، هی به امام حسن نق می‌زدند و «یامذل ‌المؤمنین» خطابش می‌کردند، توهین می‌کردند که چرا جنگ با معاویه را ترک کردید، چرا جنگ را ادامه ندادید که ما به فیض شهادت نائل شویم و شما هم شهید شوید! شهید شدن تنها نبود، صدها بلای دیگر به سر اسلام می‌آمد، وضعیت را درک نمی‌کردند و امام را اذیت می‌کردند.مظلومیت امام حسن مجتبی در بین امت

 

جابر بن عبدالله انصاری می‌گوید شیعیان خیلی به من مراجعه و انتقاد می‌کردند از امام حسن (علیه‌السلام) که چرا از جنگ با معاویه دست کشید و معاویه ستمگر را بر مردم مسلط کرد، یک روز آنقدر به من گفتند که من نیز تحت تأثیر قرار گرفتم، در بین راه به امام مجتبی (علیه‌السلام) رسیدم و عرض کردم «چرا با معاویه ساختید؟»، می‌گوید تا این جمله را گفتم، دیدم اشک در چشمان امام مجتبی (علیه‌السلام) حلقه زد، فرمود «جابر تو هم می‌گویی؟ مثل منی با معاویه می‌سازد در حالی که مادر من فاطمه هست؟» خیلی آقا مظلوم بود.

 

برادران و خواهران، مظلومیت امام مجتبی (علیه‌السلام) را می‌خواهید تصویر کنید؟ یک آقایی در کوچه که می‌آید یا مذل المؤمنین خطابش می‌کند، در مسجد که می‌رود، خطیب معاویه بالای منبر به بابایش علی دشنام می‌دهد؛ برادرم، آیا تو طاقت داری کنار خیابان که راه می‌روی، یک موتورسواری از کنارت رد شود، یک نفر روی ترک آن نشسته و یک فحش به امیرالمؤمنین بدهد، برای شما قابل تحمل است؟ من و تو علی را بیشتر دوست داریم یا امام حسن (علیه‌السلام) که میوه دل امیرالمؤمنین بود؟ امام حسن (علیه‌السلام) در مسجد می‌نشست، خطیب بالای منبر می‌رفت و به بابایش علی دشنام می‌داد، در خانه‌اش هم که می‌آمد، سرش را کنار سر قاتلش می‌گذاشت، این در زندگی داخلی امام مجتبی (علیه‌السلام) بود، امروز دیگر مظلومیت‌های امام حسن (علیه‌السلام) تمام شد.

 

همان وقتی که زینب آمد و تشت پر خون را از جلوی برادرش برداشت، کنیزها دیدند زینب این تشت پر خون را از کنار بالین امام حسن (علیه‌السلام) برداشت، آمد کنار حیاط، چوب کوتاهی را به دست گرفته و دارد این خون‌ها را بهم می‌زند، یک مرتبه زینب یک صیحه زد، روی زمین افتاد و غش کرد، کنیزها ریختند و خانم را به حال آوردند، خانم چرا این حال را پیدا کردید؟ فرمود چشمم به لخته‌های جگر بردارم در تشت خون افتاد.

 

ای خدا، این زینب، زینبی است که طاقت ندارد لخته‌های جگر برادر را در میان تشت ببیند، چطور سر بریده برادر را در میان تشت زیر چوب خیزران ببیند؟ آنجا دیگر زینب غش نکرد و از حال نرفت، آیا دیدن لخته جگر برادر در تشت سخت‌تر است یا دیدن سر بریده برادر زیر چوب خیزران؟ چرا آنجا زینب غش نکرد؟ چون آنجا زینب مسؤول بود، باید کاری می‌کرد این بچه‌های یتیم، سر بریده بابا را زیر چوب نبینند، با این دامن و پیرهن جلوی چشم بچه‌ها را می‌گرفت اما همین که صدای چوب بلند شد، یک نازدانه‌ای از جا حرکت کرد و صدا زد عمه! ببین این ظالم با سر بریده بابا چه می‌کند.

 

امام‌جمعه سرخس:

حضور آمریکا در منطقه دو سر باخت است/ آمریکا برود یا بماند، شکست را می‌پذیرد

حجت‌الاسلام محمد بختیاری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه سرخس با اشاره به هفته دفاع مقدس اظهار کرد: هدف جنگ افروزان در جنگ تحمیلی از بین بردن انقلاب اسلامی بود.

امام‌جمعه سرخس افزود: انقلاب اسلامی دست آمریکا و ستمگران را از این سرزمین قطع کرد، به همین دلیل به‌وسیله جنگ می‌خواستند از انقلاب ما انتقام بگیرند.

وی با اشاره به دلایل ناکامی دشمنان در دوران جنگ تحمیلی، بیان کرد: علت کلیدی ناکام شدن دشمنان در جنگ تحمیلی مدیریت ولی‌فقیه زمان حضرت امام خمینی (ره) به‌عنوان یک فرمانده آسمانی بود؛ رزمندگان ما از کلام امام امت روحیه و نور می‌گرفتند.

حجت‌الاسلام بختیاری به دستاوردهای دفاع مقدس اشاره و خاطرنشان کرد: دستاورد بزرگی که دفاع مقدس برای ما داشت پیروزی ایران اسلامی و به زانو درآمدن استکبار بود.

خطیب نماز جمعه سرخس تصریح کرد: امروز کسی نمی‌تواند پیروزی ملت ایران را در جنگ هشت‌ساله انکار کند؛ ملت ایران در جنگ هشت‌ساله نشان داد که ابرقدرت‌ها با تمام قدرتشان هم نمی‌توانند غلطی بکنند.

امام‌جمعه سرخس عنوان کرد: امروز یکی از برکات پیروزی در دفاع مقدس، ایجاد حلقه‌های مقاومت در منطقه است؛ دفاع مقدس روحیه مقاومت را به منطقه و ملت‌های آزادی‌خواه جهان صادر کرد.

حجت‌الاسلام بختیاری ادامه داد: امروز حتی در شهرهای آمریکا تصویر سردار سلیمانی را مردم در دستشان می‌گیرند و در کنار کاخ سفید ندای انقلاب اسلامی به گوش می‌رسد.

وی بیان کرد: بهترین مدل حضور مردمی را در دفاع مقدس شاهد بودیم؛ همه ملت ایران به شکلی در جنگ هشت‌ساله حضور داشتند.

امام‌جمعه سرخس خاطرنشان کرد: مدافعان حرم که جوانان مؤمن، معتقد و انقلابی هستند، خروجی سرمایه دوران دفاع مقدس هستند.

حجت‌الاسلام بختیاری با اشاره به حضور آمریکایی‌ها در منطقه گفت: آمریکا در مسیری دو سر باخت در منطقه قرار دارد؛ چه برود و چه در منطقه بماند، شکست را خواهد پذیرفت.

خطیب نماز جمعه سرخس در پایان تصریح کرد: امروز آمریکا و اروپا در مهار جمهوری اسلامی ایران با هم وحدت دارند، بنابراین در ارتباط با آن‌ها و عمل به تعهدات باید مسئولان ما هوشیار باشند.

 

امام جمعه کاشمر:

تنها راه پیروزی در برابر دشمن، مقاومت و تلاش برای پیشرفت کشور است

حجت الاسلام سید محمدکاظم طباطبایی، امام جمعه کاشمر، ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه این شهرستان اظهار داشت: حماسه دفاع مقدس نتنها باید زنده و پویا بماند بلکه باید به پیام ها و آثار و نتایج دفاع مقدس توجه ویژه ای شود.

وی با بیان اینکه خاطرات دفاع مقدس را باید مرور کنیم و ایمان و صلابت رزمندگان را به نسل های دیگر منتقل کنیم، خاطرنشان کرد: ملت باید باور کنند که ما قوی هستیم و به ملت را باید به این باور برسانیم.

امام جمعه کاشمر با تاکید بر اینکه دفاع مقدس ثابت کرد که برای شکست این ملت گزینه نظامی جواب نمی دهد و تجربه دفاع مقدس است که دشمن را ترسانده است، تصریح کرد: اکثر فرماندهان دفاع مقدس و بلکه همه آنها، چه افرادی که شهید شدند و چه افرادی که حضور دارند مردان بزرگ و تاریخ سازی هستند که از مدرسه عشق و میعادگاه الله فارغ التحصیل شدند.

وی با اشاره به اینکه جوانان کم سن و سال بسیجی در دفاع مقدس ره صد ساله را در یک شب طی کردند، اذعان کرد: دفاع مقدس کلاسی بود که از بچه های ما، انسان های بزرگ و تاریخ سازی به وجود آورد. و شهیدان سلیمانی، صیاد شیرازی، کاوه، هاشمی، میرحسینی، آوینی، حججی، همدانی و... یکی از انسان های بزرگ و حماسه ساز تاریخ بودند.

طباطبایی با بیان اینکه مقاومت و ایستادگی از شاخص های رزمندگان دفاع مقدس بود، عنوان کرد: مقاومت در برابر دشمنان رمز پیروزی در مقابله با دشمنان است و هر شکستی که حاصل شده از راه مذاکره و سازش با دشمنان بوده است.

وی با تاکید بر اینکه داشتن فرمانده و رهبر الهی به مانند امام خمینی (ره) باعث تقویت روحیه و شجاعت رزمندگان شد، تشریح کرد: برخی از مسئولان حرف از عدم مقاومت و لزوم مذاکره می زنند و خیانت برخی مسئولان در داخل کشور آثار مخرب تری نسبت به تحریم ها دارد.

امام جمعه کاشمر با بیان اینکه تنها راه پیروزی در برابر دشمن، مقاومت و تلاش برای پیشرفت کشور است، تاکید کرد: در دفاع مقدس ملت بزرگ ایران پشتوانه بزرگی برای ارتش، سپاه و بسیجیان و رزمندگان بود و امروز نیز این ملت بزرگ هنوز در صحنه حضور دارند.

 

امام جمعه خلیل آباد:

ائمه جمعه در دفاع مقدس، نقش پرچم داری و پیشتازی داشتند

حجت الاسلام علی ناهیدی، امام جمعه خلیل آباد ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه این شهرستان اظهارداشت: ائمه جمعه قشری هستند که نقش آنها در دفاع مقدس مورد غفلت قرار گرفته است.

وی ادامه داد: بعد از گذشت 4 دهه از آغاز دفاع مقدس کمتر فردی است که به نقش طلاب، روحانیون و ائمه جمعه در دفاع مقدس اذعان نداشته باشد و این از افتخارات روحانیت است که نقش جلوداری در دفاع مقدس و انقلاب ایفا کرده است.

امام جمعه خلیل آباد خاطرنشان کرد: تعداد شهدای روحانیت به بیش از 5 هزار شهید رسیده است و این نشان از این دارد که روحانیت بیش از 10 برابر دیگر اقشار جامعه در جنگ شرکت داشته و شهید داده و این نشان دهنده نقش روحانیت و ائمه جمعه است.

وی با بیان اینکه وقتی از نقش روحانیت در جنگ صحبت می شود نباید ذهن ما تنها به سمت رزمندگان و بسیجیان این قشر برود، تصریح کرد: علاوه بر روحانیونی که ایثارگر بودند و شهید شدند قشر عظیمی از روحانیت رزمنده پرور و شهیدپرور بودند و در عرصه های تربیتی، معنوی، آموزشی، اخلاقی، امدادرسانی، فرماندهی و هدایتگری نقش فعال و تاثیرگذاری داشتند.

ناهیدی با تاکید بر اینکه در هر منطقه و دیاری که پرچم اقامه نماز جمعه برپا شد، ائمه جمعه در ارتباط با جنگ، نقش پرچم داری و پیشتازی داشتند، اذعان کردنماز های جمعه در دوران دفاع مقدس پاتوق رزمندگان، محل اعزام نیرو و جمع آوری و ارسال بخش عمده ای از کمک های مردمی بودند و تعدادی از ائمه جمعه مسئولیت حوزه های علمیه را داشتند و طلبه ها را برای اعزام به جبهه ها آماده می کردند.

 

امام جمعه درگز؛

دفاع ما مقدس شد چون نیت رزمندگان مقدس و الهی بود

حجت الاسلام محمدحسین ایروانی امام جمعه درگز در خطبه های نماز جمعه 4 مهر ضمن توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی اظهار کرد: تقوای خدا را پیشه کنید که آن موجب سعادت و رستگاری انسان است.

وی با تسلیت شهادت امام حسن (ع)، یکی از جریانات تهاجم دشمن علیه اهل بیت را بحث جنگ فکری و تحریف حقایق دانست و عنوان کرد: ممزوج کردن حق و باطل و فریب افکار عمومی یک ترفند منافقین و دشمنان حق است؛ امام مجتبی (ع) بیشترین آسیب را در جنگ روایت ها متحمل شدند؛ این جریان امروز هم وجود دارد و در پوشش های دیگری همچون ایجاد داعش برای وارونه نشان دادن اسلام خودنمایی می‌کند.

امام جمعه درگز تاکید کرد: مظلومیت ملت فلسطین برای هر انسان آزاده در دنیا یک جریان سخت و دردآور است؛ آمریکای جنایتکار با همراهی آل های منطقه کارهایی را هم برای انحراف توجه مسلمین از مهمترین مسئله جهان اسلامی یعنی فلسطین انجام می دهند اما هیچگاه نباید از این مساله غافل شویم که همراهی با کودکان مظلوم فلسطینی وظیفه ذاتی هر مسلمان است.

حجت الاسلام ایروانی گفت: دفاع ما در جنگ هشت ساله مقدس شد چون هزاران انسان مومن، با نیت الهی و برای حفظ ارزشهای اسلام و انقلاب، رفتند و جان خود را فدا کردند؛ اگر انسان در کار و زندگی خود همین نیت الهی را داشته باشد قطعا اجر او برابر شهداست؛ نیت پاک همه چیز را مقدس می کند.

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در آغاز هفته دفاع مقدس تشریح کرد: دفاع مقدس دستاوردهای فراوانی دارد که یکی از مهمترین آنها امنیت است؛ بروز و ظهور استعدادها و صدور نیروی قدرتمندی به نام بسیج و تفکر بسیجی به جهان اسلام از سایر دستاوردهاست.

خطیب جمعه درگز اضافه کرد: عروج معنوی و بروز فضائل اخلاقی، برملا شدن ذات و واقعیت بزک شده تمدن غرب، آشکار شدن توانایی ها و ظرفیت های ملت ایران برای دنیا از جمله دیگر کارهایی است که در دفاع مقدس انجام شد، اقدامتی که هنوز هم برای بسیاری از متخصصین نظامی دنیا قابل حل و درک نیست.

حجت الاسلام ایروانی خاطرنشان کرد: امروز اگر کسی بخواهد به رشد تعالی برسد راهش این است که این در راستای دفاع مقدس حرکت کند؛ ما هم وظیفه داریم ادبیات دفاع مقدس را به عنوان سرچشمه جوشان مقابله با تحریف گران نشر داده و در قالب های مختلف این شاهکار گرانبها را از نسلی به نسل دیگر منتقل کنیم.

 

امام جمعه موقت رشتخوار:

دفاع مقدس چراغ پرفروز جامعه بشری است/ دفاع مقدس باید در کشور ما زنده نگه‌داشته شود

حجت‌الاسلام حسن خاکشور امام‌جمعه موقت رشتخوار ظهر امروز در جمع پرشور نمازگزاران این هفته مسجد علی ابن ابی‌طالب رشتخوار ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس، با اشاره به اینکه هنوز برخی افراد در داخل کشور به مذاکره با امریکا دل‌بسته‌اند، گفت: امروز خواصی در جامعه ما در رسانه‌ها و فضای مجازی مطرح می‌کنند، اینکه ما اگر می‌خواهیم به خوشبختی برسیم باید مذاکره کنیم، چقدر مذاکره کردید چه قدر بدبختی عاید جامعه اسلامی در پی مذاکرات گذشته شده است.

وی در ادامه همین مطلب اظهار داشت: برخی هنوز که هنوز است هوشیار نشده‌اند، هنوز ذلخوشند که 30 شهریور آمریکا شکست خورد، جامعه غرب و اروپا با آمریکا همراهی نکرد، باید اصحاب رسانه ما این موضوع را به تمسخر و طنز بگیرند، چه چیزی بین آمریکا و سازمان انرژی اتمی گذشته است، که آمریکا از برجام خارج شد و غرب و کشورها اروپایی در برجام باقی مانند و بعد ما را سرگرم کنند، آن‌ها حتما برنامه‌هایی دارند و دلسوز ما نیستند، منتظر هستند که سازمان انرژی اتمی هر زمان که خواست بگوید ما هرکجا را بخواهیم باید بازرسی کنیم، و به بهانه مختلف در کشور ما حضور پیدا کنند.

حجت الاسلام خاکشور در ادامه و تکمیل این مطلب، یادآور شد: جمعه غرب به زودی ماشه خود را می‌کشد، مقام معظم رهبری می‌فرمایند، ما نه به آمریگا و نه به غرب  اروپا خوش‌بین نیستیم، ولی بازمی بنیم برخی ساده‌لوحان و ابلهانی هنوز هستند، که دلخوشند که آمریکا انتخابات برگزار کند، و یک فرد دیگر انتخابات شود... شما چندین سال مذاکره کردید، چه چیزی عاید ملت و مردم ما شد، باید مراقب باشند.

وی همچنین در ادامه افزود: ما در هفته ای که گذشت و هستیم هفته دفاع مقدس بود، سخنان مقام معظم رهبری در جمع رزمندگان دفاع مقدس به صورت ویدئو کنفراس راه را تبیین کردند، امروز دفاع مقدس یک‌راه و جایگاه روشن برای ماست.

خطیب موقت نماز جمعه رشتخوار گفت: دشمنان انقلاب اسلامی 8 سال جنگ را برما تحمیل کردند، که بعد از 8 سال پیروزی نسیب جامعه اسلامی شد، این پیروزی چطور حاصل شد، یک رهبری و فرماندهی امام راحل، که اگر فرماندهی و رهبری ایشان نمی‌بود و ارتباط عمیق امام با حضرت حق نبود این پیروزی نصیب ما نمی‌شد، اخلاصی که در جوانان ما وجود داشت باعث پیروزی ما شد.

امام جمعه موقت رشتخوار در ادامه با اشاره به چرایی جنگی تحمیلی بر کشور ما گفت: یک هدف جنگ‌افروزی در هم کوبیدن نظام اسلامی بود، چرا که وقتی بلوک شرق در عالم برای خودش حرفی داشت، بلوک غرب به سرکردگی آمریکا نیز برای خود حرفی داشت، وجود یک جریان به نام جریان انقلاب اسلامی مانع قدرت آنها بود.
 

وی در ادامه با تاکید براینکه امروز نیز باید فرصت را به جوانان برای پیشرفت و ترقی کشور همانند 8 سال دفاع مقدس داد، گفت: هرچه امروز ضربه می‌خوریم از این است که به جوانان با اخلاص و با ایمان خود بها نمی‌دهیم، اگر فرصت به جوانان داده شود، امروز این افسارگسیختگی که در جامعه به وجود آمده است، در جامعه ما نبود، اگر تفکر انقلابی در جامعه ما حاکمیت پیدا کند جامعه ما به آرامش و امنیت می‌رسد.

حجت السلام خاکشور افزود: دفاع مقدس به همه ما آموخت که باید روی پای خود بأستیم، نه به شرق و نه به غرب دل‌باخته نباشیم، نظام و انقلابی که در حال تمدن سازی است، جامعه بشری را به‌سوی جامعه اسلامی حرکت می‌دهد، حکومت و ملتی که امام حسین و عاشورا و محرم دارد رهبری فرزانه ،عالم و آگاه دارد این ملت هیچگاه شکست نمی‌خورد.

وی در پایان یادآور شد: باید امروز انقدر از دفاع مقدس دفاع کنیم که در سال‌های آینده برای آیندگان به صورت کامل مشخص باشد، باید دفاع مقدس را که چراغ پر فروز جامعه بشری است باید در کشور ما زنده نگه‌داشته شود.

انتهای پیام/

https://www.dana.ir/1650812
ارسال نظر
نظرات